1.8E vs 1.8S nokka?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

1.8E vs 1.8S nokka?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Olisko kenellään konkreettista tietoa noista?

Tallissa seisoo Opel 1.8S koneella ja siinä on selvä tehopiikki 4000rpm kohalla. Voisko olla sama keppi mitä 1.8E???
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Sama kiinnostas muakin. Mulla alkaa max vääntö jo 3500rpm ja jatkuu siitä tasaisena 6300rpm asti tolla 1.8s nokalla :)
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19321
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Vähän epäilisin, ettei ole. Kun tuo 18E on ruisku, ja 18S kaasari. Voi tietty mennä ihan mettään nää mietteet...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Timonen kirjoitti:Vähän epäilisin, ettei ole. Kun tuo 18E on ruisku, ja 18S kaasari. Voi tietty mennä ihan mettään nää mietteet...
tuo tuskin vaikuttaa asiaan mutta veikkaan ettei pelkkä ruisku tuo sitä 25hv:aa lisää joten varmaan nokkakin on eri.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Puristussuhde S-koneessa matalampi...


Niin ja tuleehan 1.3S koneeseen kivasti lisää löylyä silla irmelin ruiskusatsilla.






Aattelin vain kun se 1.8S on melkosen yläkireä kone.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Paljon muuten on matalempi?? Mulla on ainakin männässä pieni syvennys. Kantta on laskettu milli, että uskaltaiskohan tuohon mutkaa laittaa putkeen jos ei laskis ruttuja :roll: Oletko kattonut omasta kannestas venttiilien koot mulla oli saman kokoiset venat kuin 1.6:ssa. Nyttemmin kyllä 42mm imu ja pako vakio. Mikä lie saaste kansi mulla sitten loppuunsa on noista venttiiliestä päätellen :roll:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Juho M-P kirjoitti:
Niin ja tuleehan 1.3S koneeseen kivasti lisää löylyä silla irmelin ruiskusatsilla.




tais sen 7 heppaa tulla lisää tehoa,tehon tuntua vähän enempi.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

1.8S puristus 9.2:1

1.8N 8.2:1
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: 1.8E vs 1.8S nokka?

Viesti Kirjoittaja 18E »

Juho M-P kirjoitti:Olisko kenellään konkreettista tietoa noista?

Tallissa seisoo Opel 1.8S koneella ja siinä on selvä tehopiikki 4000rpm kohalla. Voisko olla sama keppi mitä 1.8E???
Tallissa pitäs olla pari 18E:n nokkaa. Niissä on jokin GM:n H9 ja H10 merkintä..
edit: lauantaina
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Vastaa Viestiin