c16nz/se vauhtipyörä ja kytkin

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
JaniA
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Elo 2006, 15:31
Paikkakunta: Ristiina

c16nz/se vauhtipyörä ja kytkin

Viesti Kirjoittaja JaniA »

c16nz ja ekoissa c16se moottoreissa "sileä" vauhtipyörä,
vanhemmissa c16se moottoreissa "kuppimainen" vauhtipyörä, kytkin siis upotettu.

Tietääkö kukaan mitä tällä kytkimen upotuksella on haettu?
Onkohan esim. asetelmaan saatu lisää puristusvoimaa...?

Kytkinlevyt kuitenkin samat.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Oliskohan saatu painoa lisää ja siten tasaisempi käynti/helpompi liikkeellelähtö.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JaniA
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Elo 2006, 15:31
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja JaniA »

Joo taitaa olla toi paino.... ei tullu ite paljon aateltua... :whack:

Otin pyörät pöydälle vierekkäin ja vähän tutkailin asiaa, ovat muuten mitoiltaan identtiset poislukien tuo ulkokehän korotus. Eli jos aikoo alkaa keventelemään se koneen pyörää niin kannattaa suosiolla viskata se nurkkaan ja käyttää nz koneen pyörää.
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

uudemmissa c16nz koneissa on myös se ylimääräinen olake.

ot.
onhan sillä työllistävä vaikutun kun kytkinlevy ei mahdu tulemaan enää sieltä huoltoluukun kautta. vaan vaihteisto pitää irroittaa jos aikoo uusia levyn. :whack:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

En tiedä sitten paljonko tuon olakkeeton versio painaa, mutta tämä olakkeella oleva painoi mulla 8,6kg. Sitä on vaan todella helppo keventää kun ulkokehän reunus on jätetty aika massiiviseksi, 1,4kg lähti helposti ja ei tarvinnut mennä lähellekään pultin reikiä sorvin teräs kanssa.
Saisi helposti vielä ½kg pois jos haluaisi, mutta nykyinen riittää hyvin minulle, enää ei pysty liikenne valoissa nostamaan kytkintä raakana ylös tyhjäkäynnillä koneen sammumatta.
JaniA
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Elo 2006, 15:31
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja JaniA »

Punnitsin eilen samalla kun mittailin pyöriä ja sain painoiksi, kuppimainen 9.3 kg ja sileä 7.5 kg
Ja aika iso etu sileässä pyörässä on kytkimen vaihto luukun kautta...
Vastaa Viestiin