Venttiiliohjurit, pronssi vai valurauta?
Venttiiliohjurit, pronssi vai valurauta?
Onkos ihmisillä kokemuksia erilaisista venttiiliohjureista? Täytyisi tuohon C16XE:hen ilmeisesti vaihtaa ohjurit ainakin pakopuolelle ja nyt täytyisi tietää kannattaako laittaa uudet valurautaiset vai vaihtaa pronssisiin. Venttiilit säilyvät alkuperäisinä. Onnistuuko k-line pronssisisäholkkien laittaminen noihin alkuperäisiin valurautaohjureihin (ilmeisesti ovat kuitenkin ihan vain valurautaa eivätkä mitään pulverimetallia). Eräiden tietolähteiden mukaan alkuperäiset valurautaohjurit voivat haljeta, kun niihin asennetaan k-line holkit. Onko tästä kokemuksia Opelin ohjurien kohdalla.
Mikäli pronssiohjurit ovat paremmat, niin kannattaako sitten käyttää sileitä vai uritettuja?
Minkäslaisia välyksiä noiden pronssiohjurien kanssa on muuten käytetty? Venttiilivarrethan ovat C16XE:n tapauksessa nimellishalkaisijaltaan 6mm.
Mikäli pronssiohjurit ovat paremmat, niin kannattaako sitten käyttää sileitä vai uritettuja?
Minkäslaisia välyksiä noiden pronssiohjurien kanssa on muuten käytetty? Venttiilivarrethan ovat C16XE:n tapauksessa nimellishalkaisijaltaan 6mm.
Re: Venttiiliohjurit, pronssi vai valurauta?
ainakin c20xe:hen nuo k-linet onnistuu,niin luulen että eiköhän ne samaa materiaalia ole tuossa c16xe:ssäkin.välys on tietojeni mukaan puolet pienempi kuin normiohjurilla.sikäli tuota suosittelen koska se on jopa halvempi tehhdäkin kuin ohjurit vaihtoineen.ainakin tuohon omaan kanteen ei ole ollut edes mielessä muuta vaihtoehtoa.Markus kirjoitti:Onkos ihmisillä kokemuksia erilaisista venttiiliohjureista? Täytyisi tuohon C16XE:hen ilmeisesti vaihtaa ohjurit ainakin pakopuolelle ja nyt täytyisi tietää kannattaako laittaa uudet valurautaiset vai vaihtaa pronssisiin. Venttiilit säilyvät alkuperäisinä. Onnistuuko k-line pronssisisäholkkien laittaminen noihin alkuperäisiin valurautaohjureihin (ilmeisesti ovat kuitenkin ihan vain valurautaa eivätkä mitään pulverimetallia). Eräiden tietolähteiden mukaan alkuperäiset valurautaohjurit voivat haljeta, kun niihin asennetaan k-line holkit. Onko tästä kokemuksia Opelin ohjurien kohdalla.
Mikäli pronssiohjurit ovat paremmat, niin kannattaako sitten käyttää sileitä vai uritettuja?
Minkäslaisia välyksiä noiden pronssiohjurien kanssa on muuten käytetty? Venttiilivarrethan ovat C16XE:n tapauksessa nimellishalkaisijaltaan 6mm.
Todennäköisesti väärässä.
Monesti käy niin, että ohjaimen yläpää halkeaa venavarrenkumin päästä viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan lyömässä viimeistä pallotuurnaa ohjurin läpi( k-line vaatii useamman pallotuurnan läpilyönnin, ennenkuin oikea ohjain välys syntyy). Toki en estä kokeilemasta, mutten aina voi suositellakkaan valuohjaimeen.
Ja muistathan, että ohjaimen vaihdosta seuraa myös se, että istukat pitää koneistaa uudestaan koska ohjaimen keskireikä ei välttämättä ole juuri samassa paikassa kuin entisessä> heittoa ei saa juurikaan olla.
Siispä suosittelen laittamaan joko vakiot, tai katsomaan kävisikö BMW:stä messinkinen ohjuri, en nyt juuri muista ulkoa mittoja.
Ja muistathan, että ohjaimen vaihdosta seuraa myös se, että istukat pitää koneistaa uudestaan koska ohjaimen keskireikä ei välttämättä ole juuri samassa paikassa kuin entisessä> heittoa ei saa juurikaan olla.
Siispä suosittelen laittamaan joko vakiot, tai katsomaan kävisikö BMW:stä messinkinen ohjuri, en nyt juuri muista ulkoa mittoja.
oulussa näköjään vähän kallimmat koneistukset ,tuo firma mihin vein oman kannen tekee ne ainakin mulle 10e/kpl,aika edullistaBeeascona kirjoitti:Cihhi kanteen k-linerit oulussa 128€,ei mielestäni kovin edukasta.
Tosin näihin "korkeaviritteisiin"ne kannattaa laittaa.
nuo xe:n ohjurit ovat mielestäni messinkiä tai jotain sellaista ovat ainakin väriltään.
Todennäköisesti väärässä.
jep meilläpäin virittää elitistit tai pornokeisarit köyhät teettää muuallaBeeascona kirjoitti:Juu...omega16T kirjoitti:oulussa näköjään vähän kallimmat koneistukset
Kardaanin tasapainotus 80€,lyhennys ristikoiden vaihto ja tasapainotus 250€,hoonaus 50€,kankien yläsilmukoitten kaventaminen(4kpl) 80€(tämä siis jyrsinkoneella vartin homma siivoiluineen),perseestä mutta elämä on .
BMW 525tds -99, BMW 316 -86, Opel Omega B 2.5td karvanaamari
Kiitoksia vastauksista.
Tuo ohjurien halkeamisriski K-linereita asennettaessa tuli esille useaan kertaan, kun niiden laittoa jokusesta paikasta teidustelin. Tulin lopulta siihen tulokseen, että eipä lähdetä kokeilemaan onnea niiden kanssa, vaan tehdään helpoimmalla ja varmimmalla tavalla ja vaihdetaan ohjaimet uusiin valurautaisiin (luonnollisesti myös seetit koneistetaan uudestaan sen jälkeen), kun sopivia pronssisiakaan ei ollut tiedossa. Kansi on jo viety työstettäväksi...
Tuo ohjurien halkeamisriski K-linereita asennettaessa tuli esille useaan kertaan, kun niiden laittoa jokusesta paikasta teidustelin. Tulin lopulta siihen tulokseen, että eipä lähdetä kokeilemaan onnea niiden kanssa, vaan tehdään helpoimmalla ja varmimmalla tavalla ja vaihdetaan ohjaimet uusiin valurautaisiin (luonnollisesti myös seetit koneistetaan uudestaan sen jälkeen), kun sopivia pronssisiakaan ei ollut tiedossa. Kansi on jo viety työstettäväksi...