Olisi tarvetta hieman tehokkaammille ruiskusuuttimelle, yhdet olisi hyllyssä, mutta kun ei käy 18E:n imusarjaan mitenkään kiinni. Kun ovat tätä uudempaa/eri sarjaa. Vanhat ovat siis 18E:n mallia missä on se metallinen tukikehikko imusarjassa sekä suuttimessa metallinen vastakappale(irrallinen) siihen. Uudet suuttimet ovat mallia 20NE/SEH/XE missä suutin tökätään toisesta päästä suoraan imusarjaan ja toinen pää suoraan neliönmalliseen bensatukkiin kiinni.
Eli mistä automerkistä/mallista voisi saada pikkasen isompitehoisia suuttimia tuohon vanhempaan telineeseen. Orginaalit ovat 175cc ja uudet 230cc. Eli luokaltaan tuota 200cc, niin ja 16 Ohm:set.
-ehkä jokin Rekord?
Sopivat ruiskusuuttimet 1.8
Sopivat ruiskusuuttimet 1.8
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Alkuperäiset taitaa olla "vaan" 170cc...
Yksi sorvari teki mulle ne "pidikkeet" sopiviksi uudemmille suuttimille, maksoi muistaakseni 20€.
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5669
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5668
Eli tuollainen holkki yläpäähän ja alaosaan poraus isommaksi (vai laittokohan se sinnekin holkin?)
Vielä on hieman vaiheessa suutimien ja jakotukin kiinnitys...
Yksi sorvari teki mulle ne "pidikkeet" sopiviksi uudemmille suuttimille, maksoi muistaakseni 20€.
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5669
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5668
Eli tuollainen holkki yläpäähän ja alaosaan poraus isommaksi (vai laittokohan se sinnekin holkin?)
Vielä on hieman vaiheessa suutimien ja jakotukin kiinnitys...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
No halpa kyllä oli.. et tietäisi/muistaisi pajan nimeä.. joo,alapää tarvitsee myös holkin.smppa kirjoitti:Alkuperäiset taitaa olla "vaan" 170cc...
Yksi sorvari teki mulle ne "pidikkeet" sopiviksi uudemmille suuttimille, maksoi muistaakseni 20€.
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5669
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-5668
Eli tuollainen holkki yläpäähän ja alaosaan poraus isommaksi (vai laittokohan se sinnekin holkin?)
Vielä on hieman vaiheessa suutimien ja jakotukin kiinnitys...
-tai jos projekti ei etene,niin tiedät mitä kaipailen
Tietysti aina paras olisi jos saisi suoraan oikean malliset suuttimet..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Saattaa olla, että muistan hinnan väärin. Voi olla, että makso vaan kympin .
En tiedä hepun nimeä, yhden pikkukorjaamon nurkilla se aina välillä pyörii, tais sanoa että sillä on kotona sorvi . Voisinhan mä käydä kyselemässä, jos se tekis sullekin. Kyllä se projekti etenee... Siinä imusarjassakin on jo C20NE:n laippa, niin ei oikein enää muuhun käyttöön...
En tiedä hepun nimeä, yhden pikkukorjaamon nurkilla se aina välillä pyörii, tais sanoa että sillä on kotona sorvi . Voisinhan mä käydä kyselemässä, jos se tekis sullekin. Kyllä se projekti etenee... Siinä imusarjassakin on jo C20NE:n laippa, niin ei oikein enää muuhun käyttöön...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Nyt alkais oleen todellista tarvetta isommille suuttimille mitkä käy suoraan 18E:n imusarjaan.. Pakkohan jostain niitä on saada??
Sen verran testasin, että nostin bensanpaineet 3,8bar:iin, niin lambda näyttää jo 0,95 suhdetta. ja kone kiertää nyt +400rpm:ää korkeemmalle.. Mietityttää vaan nuo korkeat paineet..koska halkeaa kumiletkut tai suuttimet jumittaa korkeilla kierroksilla..
Sen verran testasin, että nostin bensanpaineet 3,8bar:iin, niin lambda näyttää jo 0,95 suhdetta. ja kone kiertää nyt +400rpm:ää korkeemmalle.. Mietityttää vaan nuo korkeat paineet..koska halkeaa kumiletkut tai suuttimet jumittaa korkeilla kierroksilla..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Jatketaan yksinpuhelua,jos vaikka joku kaipaa kaavaa millä laskea suuttimen oikea koko:18E kirjoitti:...testasin, että nostin bensanpaineet 3,8bar:iin, niin lambda näyttää jo 0,95 suhdetta. ja kone kiertää nyt +400rpm:ää korkeemmalle.. Mietityttää vaan nuo korkeat paineet..koska halkeaa kumiletkut tai suuttimet jumittaa korkeilla kierroksilla..
--------------
RF=RP:OP x SF
--------------
RF= staattinen virtaus kohotetulla paineella (cm3/min)
SF = staattinen virtaus vakiopaineella (cm3/min)
RP = kohotettu paine (bar)
OP = vakiopaine (bar)
- - -
esim.
2.5bar = (170cm3)
3.8bar = (RF cm3)
=>
RF=3.8:2.5x170=258
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"