Grandland X 1.2 vm 2019

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Puretech hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Porkkanaraastin kirjoitti: 20 Elo 2025, 21:37
1,2sorsa kirjoitti: 20 Elo 2025, 20:30 Peltipohja. Ruuvit on pienet. Max 10nm näppituntumalla riittää. 8mm kanta

Pohja proppu on 8mm kuusiokolo. Sen tiiviste on joku 18mm hehkutettu kuoaritiiviste
Kiitos vinkeistä! :thumbsup:

Tänään sain sen mittatikun jakoremmin mittaamista varten. Hienosti menee remmin päälle. Remmillä nyt ajettu 77tkm.

Tuossa autossa ei ole lohkolämmitintä. Ihmettelin myyjälle että eikö tässä oikeasti ole minkäänlaista lämmitintä. Kuulemma monessa autossa ei nykyään ole. Enpä siitä tiedä, kuulostaa erikoiselta.

Jos mä hommaan tuohon lohkolämmittimen niin mihinkäs se sielä lohkossa asennetaan?
Kahta mallia defalla.

1. 2014–>2019 noin tulee lohkoa vasten katalysaattorin taakse.
—>tämä on se parempi mutta sopii vain vanhempiin kun pienempi katti ilman gpf osiota.
Defan numeroa en enään muista sille paremmalle ja voi olla vaikea löytää kun korvattu uudemmalla

2. Semmoinen 5x10cm peltipohjaa vasten vetarin puolelle.
—> aina tiellä kun jakopäätä tekee
—>oikeastaan vain öljy lämpenee.
DE422826 ja DE422821

Calix en ole perehtynyt.
Letkulämmittimiä voi rakentaa mutta pitäisi laittaa kiertopumppu sille. Muutoin on erittäin todennäköisesti auto sekaisin kuin se ranskalainen joulukuusi kun jokin lämpöantureista ei ole samoissa lukemissa .
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Crossland 2025 alk
'Agila'

hihna/öljyongelmien esto ennakkoon

Viesti Kirjoittaja Crossland 2025 alk »

Hei. Täällä 60v. nainen, joka juuri osti Crossland vm.2021 (marraskuussa 2025), sillä ajettu 18 000 km. Silmättyäni keskusteluja käsitin, että öljy-jakohihna -ongelmat koskevat myös minun autoni moottoria... olen hieman huolissani mitä tuli ostettua, mutta voiko joku antaa simppelin neuvon, mitä minun kannattaisi tehdä/selvittää, että voisin välttää suuremmat ongelmat tulevaisuudessa. En ymmärrä autoista mitään, mutta jos voin ennaltaehkäistä jotain isompia ongelmia tekemällä joitain huoltoja ennakkoon, esim. öljymerkin vaihto/öljynvaihto ja jakohihnan vaihto, tekisin sen mieluusti etuajassa välttääkseni suuremmat ongelmat. Ajan 8000-10000km vuodessa.
Vastaa Viestiin