Insignia 2.0 CDti viritys?

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Masi »

mikes75 kirjoitti:Onkos kukaan käyny katsastaan softattua vehettä tänä vuonna ja paljonko oli k-arvo pakokaasumittauksessa, nyt kun tuo k-arvo katotaan tyyppikilven mukaan? Omassa 2011 160hv mallissa k-arvo vissiin 0,5 ... ja oliko dpf poistettu vai ei ?

Vertailun vuoksi normaalikuntoisen virittämättömän em. kaltaisen Insignian K-arvo on tyypillisesti 0.00-0.05 riippuen hieman mittauslaitteistosta.
Avatar
Hartsa__90
OCF Member 2015
Viestit: 1316
Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Itellä nyt harkinnassa dpf fyysisen poiston ja egr poiston yhteydessä laittaa lastu 160hp 4x4 versioon. Väännöt ajatellu rajoittaa 420-430nm, kun ei tuo automaatti kestä kovin (450nm)
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Katsurit näköjään nykyään koputtelee tuota hiukkassuodatinta - saattaahan siinä olla hieman erilainen sointi jos sisuskalut puuttuu.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Hartsa__90 kirjoitti:Itellä nyt harkinnassa dpf fyysisen poiston ja egr poiston yhteydessä laittaa lastu 160hp 4x4 versioon. Väännöt ajatellu rajoittaa 420-430nm, kun ei tuo automaatti kestä kovin (450nm)
Kannattaako noita alkaa poistamaan/disabloimaan jos vielä toimivat ongelmitta? Varsinkin jos alkavat leimalla noita tarkemmin syynäämään.
Edellisen ohjelmoija meinasi, että ei juurikaan tuo lisää tehoa tai vääntöä nuo muokkaukset. Muut komponentit rajoittaa aikaisemmin.

Kovasti tekisi mieli softauttaa tämä nykyinen traktoriversio. Mutta taitaa olla aika vähissä A20DTR ohjelmoijat, ainakin kotomaassa :-?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
mikes75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2016, 15:54

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja mikes75 »

Masi kirjoitti:
mikes75 kirjoitti:Onkos kukaan käyny katsastaan softattua vehettä tänä vuonna ja paljonko oli k-arvo pakokaasumittauksessa, nyt kun tuo k-arvo katotaan tyyppikilven mukaan? Omassa 2011 160hv mallissa k-arvo vissiin 0,5 ... ja oliko dpf poistettu vai ei ?

Vertailun vuoksi normaalikuntoisen virittämättömän em. kaltaisen Insignian K-arvo on tyypillisesti 0.00-0.05 riippuen hieman mittauslaitteistosta.
Oman 160hp cdti vakion kävin mittauttamassa katsatusta varten ja K arvo oli 0,35 (raja 0,5 kilvessä) eli kuuntelen mielelläni mitä softattujen arvot tulevat olemaan..
_Bäri_
OCF Member 2017
Viestit: 139
Liittynyt: 15 Syys 2016, 15:21
Paikkakunta: Raisio

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja _Bäri_ »

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vanhat- ... -24283446/

Mites mahtaakohan tuo 2.0cdti kuulua noihin vanhoihin päästörajoihin? Onko kukaan vielä katsastanu lastutettua 2.0cdti konetta?
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Mulla on ollut vm2009 inkussa lastu (130hv->185hv)vuodesta 2014 ja vuosittain katsastettu, viimeksi toissapäivänä.
En ole arvoja kysynyt mutta ei ole niistä mtn valittaneetkaan.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Jos ei mene mitattaviin arvoihin niin jotain on oikeasti pielessä. Oman myin ennen ensimmäistä leimaamista.
CSAero
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 38
Liittynyt: 23 Loka 2016, 16:01
Paikkakunta: Ruotsalo(Kokkola)

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja CSAero »

Onko muuten tietoa, millä piirillä on toteutettu Opelin EDC17 ECU? Itsellä on tuo -12 Zafira 2.0 CDti koneella. Saabilla vastaavassa koneessa on löytynyt mm EDC17C19, näitä toki valmistettiin vain 2010-2011.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

http://www.flashtec.ch/boot-tricore#tricorecarlist EDC17C59 yhdellä ahtimella ja EDC17CP47 biturbo väittää internet.

http://www.digital-kaos.co.uk/forums/sh ... s-mod-file
Sitä viriohjelma. Tekijän tai kommentoijien kompetenssista ei mitään tietoa, mutta sehän on sama tilanne kun monen ohjelmoijan kanssa.
CSAero
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 38
Liittynyt: 23 Loka 2016, 16:01
Paikkakunta: Ruotsalo(Kokkola)

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja CSAero »

Joo, pitää tutkia omien välineiden ominaisuudet riittääkö tuohon C59 versioon. Boksi pitää joka tapauksessa avata, joten ei viittis tehdä turhaa työtä saattamalla boksia moodiin "verkonpaino".
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Onkos kellään biturbossa ohjelmaa...? Vähän pikku lisätehot kiehtos...? -12 biturbo 4×4 aut. Olis kyseessä..
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

imaC kirjoitti:Onkos kellään biturbossa ohjelmaa...? Vähän pikku lisätehot kiehtos...? -12 biturbo 4×4 aut. Olis kyseessä..
Kovasti kiinnostaa juu. Oli tehtävälistalla tälle kesälle. Mutta en saanut aikaiseksi jne :roll: Ehkä sitten ensi keväänä.

Ei kovin montaa tekijää äkkiseltään löydy. EDS taitaa olla ainoita varmoja ja heillekin pitäisi lähettää ohjainboksi Saksaan ohjelmoitavaksi.
Ihan kivoja tuloksia oli jossain keskustelussa EDSn softalla ~245 kaakkia ja väännöt ymmärtääkseni rajoitettu 450nm nurkille laatikon suojelemiseksi.

Sinänsä hyvä, että en softauttanut vielä. Nyt näyttäisi olevan päällä kamppanjana vielä jokin moottoriohjauksen päivitys maahantuojalta.
Liittyneeköhän sitten päästöihin?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
pumppeloone
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 09:51
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja pumppeloone »

mikes75 kirjoitti:Onkos kukaan käyny katsastaan softattua vehettä tänä vuonna ja paljonko oli k-arvo pakokaasumittauksessa, nyt kun tuo k-arvo katotaan tyyppikilven mukaan? Omassa 2011 160hv mallissa k-arvo vissiin 0,5 ... ja oliko dpf poistettu vai ei ?
130@185 hp vm2010 katsastettiin viimeksi maaliskuussa 2017, k-arvoksi antoi mittauksessa likimain tarkkaan 0,
dpf on vielä paikallaan.

---edit--- 8.3.2018 ---edit---

Jälleen vuosikatsastettu, k-arvoksi heti ensimmäisellä polkaisulla tasan 0. Aika hyvin 8 vuotta vanhalle autolle - tosin ajettu vasta reilut 200k eli ihan sisäänajettu. Ajoin kylläkin kehä-II:ta kakkosvaihteella, että pitikin putki puhdistua. Eikä muutenkaan huomauttamista, paitsi että tuulilasi menee vaihtoon - jo kahdesta kohtaa halki...


---edit--- 16.3.2019 --edit--

Vuosikatsastuksessa jälleen - kehä kakkosta ajelin muutaman kilometrin kakkosella korkeilla kierroksilla ja siitä katsastukseen - puhdas nolla tuli ekoautosta jälleen. Eikä mitään muutakaan huomauttamista. Takajarrulevyt ja palat kaikkiin kulmiin vaihdoin huollettaessa aiemmin talvella. Pito oli hyvin tasainen kaikissa kulmissa.
mikes75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2016, 15:54

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja mikes75 »

Itellä K arvo 1,3 nyt softan jälkeen eli paska ohjelmointi jos ei dpf vikaa kuten ohjelmoija väittää (vuosi sitten oli vakiona 0,3), huomenna selviää merkkiliikkeesä dpf kunto. Ensimmäistä piristystä en juuri huomannut, otettiin lisää ja tässä lopputulos. Torque ohjelma näyttää ahtopainetta max 1,6 bar eli sama kuin vakiossa? Maf arvo kiihdyttäessä max 160 g/s penkitystä ei ole, saas nähä joutuuko heittään vakioks..
Vastaa Viestiin