1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Lähinnä siksi että yli 180hv koneessa alkaa jo käytettävyys kärsiä ja soveltuvuus lähempänä rata-ajoa'
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Vakioventtiileillä saa 200 hp, eikä käytettävyys kärsi mitenkään mikäli moottorin rakentaminen ja säätö on toteutettu oikein. Eli voi ajella vaikka ihan jokapäiväisiä ajoja, tai vaikka radalla.
Laikkanen
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 23:43

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Laikkanen »

Mistäs opelista tuon e18 nokan mahtais löytää? Jostain vanhemmasta e kadetista tai c asconasta vai?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jep
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Laikkanen kirjoitti: 28 Elo 2018, 13:22 Mistäs opelista tuon e18 nokan mahtais löytää? Jostain vanhemmasta e kadetista tai c asconasta vai?
Ja se on siis 18E.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ja uusia saa ebaystä edullisesti
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
NIls AslakJotunheim
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja NIls AslakJotunheim »

Jäärata- sutossa pelkkä katti ja sen jälkeen reilu metri pelkkää putkea. Onko pakoputkella millainen vaikutus 2.0 vm n 1998 koneessa? Tuntuu viimeiset 2000 kierrosta olevan aika hitaasti saavutettavissa.
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja hote »

Kertokaas minkä verran jää tilaa ilmanputsareille A corsassa, koneena 2.0ne ja imusarja on noin 85mm kaasarit Weber 45 tuplat.
Omega A
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

hote kirjoitti: 05 Tammi 2019, 16:29 Kertokaas minkä verran jää tilaa ilmanputsareille A corsassa, koneena 2.0ne ja imusarja on noin 85mm kaasarit Weber 45 tuplat.
Pirun ahtaasti. Katsoppa projekti puolelta rakas puolisukeltaja jossa c18xel. Ei sinne tolpantakia mikään vakiokotelo mahdu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 830
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 14:28
Paikkakunta: Turku

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

Paljonko 2.0 kannen vakio korkeus on?
Mistä isompia imu venoja saa nykyään? Dbilakselta ei saa enää ja Risseltäkin taitavat loppu olla.
Manta-B-83
Laikkanen
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 23:43

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Laikkanen »

Juho M-P kirjoitti: 28 Elo 2018, 22:45 Ja uusia saa ebaystä edullisesti
Oisko laittaa suoraa linkkiä? :)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

KVG
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Laikkanen
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 23:43

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Laikkanen »

Sehä oli asiallinen vastaus....
radet
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 472
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 01:09
Paikkakunta: Helsinki

20NE Sopivaa nokkaa...

Viesti Kirjoittaja radet »

Porukka kun on sen verta paljon viritellyt näitä 20ne motteja niin kaipailisin hieman neuvoa nokka valintaani. Eli kyseessä perus 20ne vakio alakerralla, kansi -0.8mm. hierotut kanavat + kohdistukset. ulkosesti oli ideana sovitella 1.8 imusarja ja koneeseen on rosterinen peltisatsi olemassa.

autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella :D
Astra F Turbo (B204)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla on CatCamsin 274-asteinen nokka 11,22mm nostolla.

Se oli mulla käytössä 18E-lohko + 20NE-kansi -koneessa 18E-imusarjalla ja sen vaatimalla välilaipalla. Samoin oli myös peltisarja ja 2" putkisto. Ja lisäksi 3-kalvoinen säädettävä pa-paineensäädin. Kansi on Kansisetin porttaama.

Tuolla nokalla mulle neuvottiin laittamaan vain uudet vakiojouset, tuplajousille ei nähty mitään tarvetta.

Tuo Ascona C oli mulla jokapäiväisessä käytössä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin