Käykö siis muistakin kun 3l? Z20let ym?
V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Ei käy z20let, se on 6 pulttisella jaolla.
C20XE ja C20LET on 8 pulttisella jaolla. Mutta jos kevyempää etsit niin vanhempi C20XE littana koska uudemmissa XEssä ja LET:ssä on poteropyörät vakiona jollei ole vaihdettu ohkasempaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: V6 koneiden viritys
Vapari x30xe, vakiokanget vai h-profiili? Vaparissa ehkä turhat mutta jos tekis kerralla hyvän?
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: V6 koneiden viritys
Riippuu vamaan vähän kokoonpanosta, jos on jotain kevyttä viritystä tulossa niin vakioilla pärjää ihan hyvin. Laakerit kyllä kannattaa uusia.
Re: V6 koneiden viritys
Pultit, laakerit ja männänrenkaat menee uusiksi tietenkin. Tarkotus kasata vaan ihan 4xA nokka yms perus bolt on romut. Ajotapa on vaan aika sporttinen ja mitä oon asiaa tutkinu ni 3 litrasen kanget olis heikommat kun 2.5 H-kankisetti toki on 600€ mutta nälkä kasvaa syödessä ja tiedä sitten mitä sitä tulee..
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: V6 koneiden viritys
Riippuu aika paljon maksimikierroksista.
Jos menee yli 100hv/Litra niin sitte H Kanget. Ei muuten.kunnontasapainotus riittää ja hyvät öljyt
Jos menee yli 100hv/Litra niin sitte H Kanget. Ei muuten.kunnontasapainotus riittää ja hyvät öljyt
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Eikös paras nokkasetti ollut (X30XE) G-nokat imuiksi ja pakonokiksi (X25XE) F-nokat?@@po kirjoitti: ↑26 Syys 2018, 11:33 Pultit, laakerit ja männänrenkaat menee uusiksi tietenkin. Tarkotus kasata vaan ihan 4xA nokka yms perus bolt on romut. Ajotapa on vaan aika sporttinen ja mitä oon asiaa tutkinu ni 3 litrasen kanget olis heikommat kun 2.5 H-kankisetti toki on 600€ mutta nälkä kasvaa syödessä ja tiedä sitten mitä sitä tulee..
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 129
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Mittasin nuo kanget, 14 mm oli paksuus. Volvon turbon kiertokanget on 13 mm ja kestävät 150-200 hepan litratehoja. Jos materiaali lähellekään samaa laatua niin aika vahvat. Itse vain tasapainotin ne ja pidän peukun pystyssä.
Hyllyssä olisi vielä ylimääräisenä yksi sarja bemarin M3 Mäntiä, omaan laitoin sellaiset. Kevyemmät ja kestävät, tapista männän päälle alle millin lisää. Eli puristusta lisää tai sitten palotilaa mahdollista muokata.
Omasta otettiin vielä vähän lohkosta tasoa pois lisäksi, puristukset nyt 12,5.
Hyllyssä olisi vielä ylimääräisenä yksi sarja bemarin M3 Mäntiä, omaan laitoin sellaiset. Kevyemmät ja kestävät, tapista männän päälle alle millin lisää. Eli puristusta lisää tai sitten palotilaa mahdollista muokata.
Omasta otettiin vielä vähän lohkosta tasoa pois lisäksi, puristukset nyt 12,5.
Re: V6 koneiden viritys
Opelissa vakiokiertokanget kyllä kestää ihan kaiken minkä vaparina saat ulos,ihan sama mitenkä käytät.
Jos tarkoitus kierrättää yli 7krpm jatkuvasti niin painotukseen kaikki pyörivät ja arp pultit.
Tosin jos vakio nokat/imari niin ei yli vakio rajoittajan ole mitään järkeä pyörittää kun ei tehokaan tehtaan vakiosta juuri poikkea.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: V6 koneiden viritys
Nyt on sitten noi omat 2.5 kannet avarrettu ja koneistamolla. Laitetaan uudet imu ohjurit, käydään seetit ja venttiilit läpi, plaanataan ja mitataan paljonko virtaa 10mm nostolla. Tarkoitus olis kokeilla 3.0 imu ja 2.5 xei pakonokilla. Osaako joku sanoo mitä eroo on noilla imu ja pakonokilla, ku päälleppäin näyttää ihan samalta ainaki noi xei nokat?
Laitetut 3.0 kannet olis sit myynnissä jos jollain tarvetta. ja alumiiniset venakopat.
Nyt kun kannet on irti,ni olisko jotain tsekattavaa ennen kasausta, esim. öljynlauhdutin?
Ja onko kaikki vaihtanu noi kannenpultit? ei ne ny kalliit oo, mut mitä vaihtaa jos turhaa?
Tosta kun noi venttiilit oli vääränä, ni meinasin heittää uudet kiertokangen laakerit, kun ei varmaks tiedä onko ne kärsiny..
Ihan mielenkiinnosta käyn vielä ton kans penkissä,ni näkee mitä toi kansien kuopiminen vaikutti
Laitetut 3.0 kannet olis sit myynnissä jos jollain tarvetta. ja alumiiniset venakopat.
Nyt kun kannet on irti,ni olisko jotain tsekattavaa ennen kasausta, esim. öljynlauhdutin?
Ja onko kaikki vaihtanu noi kannenpultit? ei ne ny kalliit oo, mut mitä vaihtaa jos turhaa?
Tosta kun noi venttiilit oli vääränä, ni meinasin heittää uudet kiertokangen laakerit, kun ei varmaks tiedä onko ne kärsiny..
Ihan mielenkiinnosta käyn vielä ton kans penkissä,ni näkee mitä toi kansien kuopiminen vaikutti
Re: V6 koneiden viritys
Kannenpultit on VENYVIÄ pultteja ja ne pitää vaihtaa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
Aikaa on jo sen verran että en enää sata varmaksi voi sanoo mutta kun joskus noita selvittelin niin 2.5 xei nokista imunokat ovat samat kuin 3.0 ja pakonokat samat kuin normaalin 2.5xe. 3.0 imunokissa on nostoa vähän enemmän, oliko nyt 1mm.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: V6 koneiden viritys
Ainakin X25XE-imunokissa nosto on 9,0mm ja X30XE-imunokissa 10,0mm.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa