Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Eli löytyykös tuohon koneeseen kannentiivistettä, mitä kannattaisi käyttää ahdetussa koneessa? Sylinterin halkaisija olisi kuiteskin 96mm.
-Cometic:ltä ei löydy tiivistettä.
-Lotus omegan tiiviste. Voiko käyttää vielä 96mm männillä? Käytetyssä alkuperäisessä c30se koneen tiivisteessa liekkirenkaiden halkaisija on 97mm.
-Lindgreenillä alkuperäinen tiiviste, johon laitetaan vahvemmat liekkirenkaat. Onko kellään näistä kokemuksia?
-Alkuperäinen kannentiiviste sorvatuilla liekkirenkailla.
-Mittatilauksena tehty tiiviste (joku Italialainen) joka maksaa sen reilu 300e?
-Cometic:ltä ei löydy tiivistettä.
-Lotus omegan tiiviste. Voiko käyttää vielä 96mm männillä? Käytetyssä alkuperäisessä c30se koneen tiivisteessa liekkirenkaiden halkaisija on 97mm.
-Lindgreenillä alkuperäinen tiiviste, johon laitetaan vahvemmat liekkirenkaat. Onko kellään näistä kokemuksia?
-Alkuperäinen kannentiiviste sorvatuilla liekkirenkailla.
-Mittatilauksena tehty tiiviste (joku Italialainen) joka maksaa sen reilu 300e?
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
Lehtimäki ( http://www.til-racing.com ) on ostanut Oijennuksen levynleikkuu vehkeet, joten sieltä sais liekkirenkaat ja koneistukset lohkoon jos päädyt vakiotiiviste + liekkirenkaat ratkaisuun, ne oikein toteudettuna on hyvä ja halpa ratkaisu.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
ja tietty kaupalla on kääntöpuolensa, renkaat maksaa tänäpäivänä ihan toista kuin PO:n tuottamana aikoinaan. Koneistukset lohkoon yleensä maksaa myös. Ja mukavin juttu on se, että melkein aina lohko jää vuotamaan öljyä/vettä ennen yhtä tai kahta jälkikiristystä. Tarkoitan sanoa, että liekkirenkaat on varma ratkaisu mutta siinä on omat juttunsa..
-
- 'Senator'
- Viestit: 408
- Liittynyt: 12 Loka 2004, 03:00
- Paikkakunta: Lpr
motorsport kirjoitti:ja tietty kaupalla on kääntöpuolensa, renkaat maksaa tänäpäivänä ihan toista kuin PO:n tuottamana aikoinaan. Koneistukset lohkoon yleensä maksaa myös. Ja mukavin juttu on se, että melkein aina lohko jää vuotamaan öljyä/vettä ennen yhtä tai kahta jälkikiristystä. Tarkoitan sanoa, että liekkirenkaat on varma ratkaisu mutta siinä on omat juttunsa..
Jaa ei mulla vaan ole vuotanut (ei jälkikiristystä ollenkaan)
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Itse ainakin ajattelin kokeilla ihan vakiopahvilla.. Voi olla että sekin kestää kunhan ei pääse nakunaku
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Onko se nyt niin, että lohkoon kun jyrsitään ne liekkirengasurat, niin mäntä jää uran pohjan tasalle/alle.. Vai onko parempi, ettei jyrsi sitä sylinteriputkea vaan jyrsii ne sylinteriputken taakse? Jos ymmärsitte yhtään
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Lohkoonhan ne liekkirenkaat laitetaan..säynis kirjoitti:Onko se nyt niin, että lohkoon kun jyrsitään ne liekkirengasurat, niin mäntä jää uran pohjan tasalle/alle.. Vai onko parempi, ettei jyrsi sitä sylinteriputkea vaan jyrsii ne sylinteriputken taakse? Jos ymmärsitte yhtään
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/ringgr.jpg
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Juu ei kyllä sylinteriputkia kannata jyrsiä jos ei laita isompia mäntiä.
Minkäs verran tuo c30se vakio tiiviste pitää painetta??
Kun sais 2 autoa tehtyä valmiiksi niin vois suunnitella ahtimen laittamista 3000 omegaan =P
Minkäs verran tuo c30se vakio tiiviste pitää painetta??
Kun sais 2 autoa tehtyä valmiiksi niin vois suunnitella ahtimen laittamista 3000 omegaan =P
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Eiköhän sen vakiorieskan pitäisi kestää ainakin sen 600hp ottaa suht helposti. Kumminkin loppuperin sen tiivisteen kesto ( kuten myös muunkin moottorin) riippuu siitä, kuinka hyvin moottori on säädetty kohdalleen toimimaan jokaisella kierroslukualueella, sekä eri rasitustilanteissa. Lotarissahan on ihan c39se:n normitiiviste.
Ja niillä vakioilla venyvillä kansipulteillakin kannattaa kannen kiinnittäminen suorittaa, ei millään kovilla arp studeilla. Kovilla pulteilla ei saa kuin ongelmia aikaiseksi.
Ja niillä vakioilla venyvillä kansipulteillakin kannattaa kannen kiinnittäminen suorittaa, ei millään kovilla arp studeilla. Kovilla pulteilla ei saa kuin ongelmia aikaiseksi.
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Mistä nykyään saa niitä venyviä kannenpultteja?
Ascona -72
Kadett E "gsi 16v"
Lotus Omega
Kadett E "gsi 16v"
Lotus Omega
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Mikä noissa arp pulteissa on ongelma??kosunen kirjoitti:Eiköhän sen vakiorieskan pitäisi kestää ainakin sen 600hp ottaa suht helposti. Kumminkin loppuperin sen tiivisteen kesto ( kuten myös muunkin moottorin) riippuu siitä, kuinka hyvin moottori on säädetty kohdalleen toimimaan jokaisella kierroslukualueella, sekä eri rasitustilanteissa. Lotarissahan on ihan c39se:n normitiiviste.
Ja niillä vakioilla venyvillä kansipulteillakin kannattaa kannen kiinnittäminen suorittaa, ei millään kovilla arp studeilla. Kovilla pulteilla ei saa kuin ongelmia aikaiseksi.
Just kyllä jotain V8 viritys videota katselin niin niissä oli sylinteriputket vääntyilleet kun Joissain ARP pulteissa on kierre päähän asti, mutta asia oli korjaantunu kun 3 ensimmäistä kierrettä oli sorvattu pulttien päistä sileäksi
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Ihan ensiksi sen vuoksi, koska alumiini laajenee 1,5-1,7 kertaisesti mitä valurauta.Niillä arp pulteilla kansi kiristyy liikaa. Normaalistikin siellä studin yläpäässä on tiheämpi kierre mitä lohkossa. Joten todellisuudessa kun laittaa esim. 100-110nm arpeilla, niin oikea momenntti vastaa helposti 2 kertaista momenttia vakiopultissa. Ja silloin kansi alkaa elämään liian paljon. Tulee mm. venttiili vuotoja, sekä nestevuotoja koska kansi alkaa vääntyillä ja elä miten sattuu.
Kannen tiukempaan vetäminen ei ratkaise sitä tosiasiaa, että suurin syy tiivisteiden pettämiseen on nakutus, joka taasen juontuu vääränlaisista moottorin säädöistä. Ja toisinaan lohko vetää pussille sylinteriputkia, koska kansi kiristyy lämmetessään lohkon päälle yhä vain tiukempaan johtuen erilaisista lämpölaajemisesta.
Tuiki tavallisen c20xe venyvillä pulteilla on saavutettu 4 syl. koneessa n.1200 hp, joten siinä vähän osviittaa miten venyvä pultti toimii ja kuinka pitkälle sellaisilla pääsee. Tässäkään tapauksessa pulttien myötöraja ei ole tullut vielä tiensä päähän. Ts. ylikiristys ei poista ongelmaa.
Kannen tiukempaan vetäminen ei ratkaise sitä tosiasiaa, että suurin syy tiivisteiden pettämiseen on nakutus, joka taasen juontuu vääränlaisista moottorin säädöistä. Ja toisinaan lohko vetää pussille sylinteriputkia, koska kansi kiristyy lämmetessään lohkon päälle yhä vain tiukempaan johtuen erilaisista lämpölaajemisesta.
Tuiki tavallisen c20xe venyvillä pulteilla on saavutettu 4 syl. koneessa n.1200 hp, joten siinä vähän osviittaa miten venyvä pultti toimii ja kuinka pitkälle sellaisilla pääsee. Tässäkään tapauksessa pulttien myötöraja ei ole tullut vielä tiensä päähän. Ts. ylikiristys ei poista ongelmaa.
Re: Ahdettuun c30se koneeseen kannentiivistettä.
Aivan. =)
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri