Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Samppza
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2019, 22:27

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Samppza » 24 Syys 2020, 20:27

jokke89 kirjoitti:
23 Syys 2020, 19:47
Laitetaan tänne kun ei tunnu tuolta ostopuolelta/myynti puolelta kellään löytyvän Z20NET vm-03 signum löytyvän turboa. Olisiko jollain linkkiä tai vinkkiä mistä saisi kohtuu edullisesti turbon kyseiseen menopeliin ja mielellään astetta isompikin niin olisi valmiina tulevaa suutin/etanolipäivitykseen. Oma heittää veivit ihan kohta niin kiire asialla olisi. Mielellään vielä bolt on tai pienellä muunnoksella saisi laitettua.
Taitaa olla Garrettin turbo noissa ekoissa z20net koneissa, vaihtu ilmeisesti faceliftin jälkeen mitsubishiin jossa on uudistettu vesi- ja öljylinjat johon kävis suoraan 14T (eli isompi turbo). Et jos meinaat isompaa esim. tämä TD04-14T niin joutuu nuo linjat päivittämään käsittääkseni. Itseltä löytyy -07 vekkuli, jossa oli mitsu alunperin niin kävi minulle suoraan tuo 14T. Joku viisaampi voi tulla minua korjaamaan, jos jotain kerroin väärin :thumbsup:
Vecta C 2.0T -07
Exät: Astra G 1.8 -03

Avatar
peksinen
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 23:52

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja peksinen » 02 Loka 2020, 10:12

peksinen kirjoitti:
20 Syys 2020, 21:45
petrisa kirjoitti:
20 Syys 2020, 10:47
peksinen kirjoitti:
19 Syys 2020, 17:15
Pelkästään viinalla ajettu softaamisen jälkeen. Tuntuu samalta kuin käsiryypyn kanssa kun otat liian paljon ryyppyä pois ja kyykkää eli ei taida rikastaa kunnolla. Katon vielä tulppien kireyden ja kokeilen toissa MAFfia vai mikä tässä nyt olikaan. . Koitan reflashata vielä Op-comin jos sais jotain ulos.
Selevempi homma.
Ei näistä MAF mene. Kyllä haiskahtaa ECUn softavialta että jättää sammutuksen jälkeen aina bensarikastuksen päälle kylmästartille. Ja sehän ei ei enää ilmojen kylmetessä riitä etanolille.

Kokeile pelkää bensaa tankkiin tai softaa uudelleen.
Tuo bensarikastus kuulostaa järkevältä. Maffi autto starttiin, mutta edelleen tulee tuo kuvailemani alirikastus tuntuu olevan mukana. Tämä siis oireili jo heinä - elokuussa, varmaan silloin jo ollut niin kylmää ettei rikastanut tarpeeksi. Paska bensapumppu ei ainakaan parantanut asiaa. Pitää kokeilla bensalla ja jos sillä toimii niin käydä saab-kuiskaajalla kylässä. Kiitos petrisa..
Noniin, tankissa 99% 98 oktaanista ja starttaa aamuisin kuin sieltä paljon puhutun palmun alta. Lienee viisainta soitella kuiskaajalle ja hommata auto piuhan päähän. Taitaa puola(t) kin antautua, viinasella kamalaa rytinää ja nykinää.. Bensalla ei ainakaan vielä oo jättäny sytyttämättä..
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95

jokke89
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Syys 2020, 14:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja jokke89 » 07 Loka 2020, 16:12

Noniin sanokaapas viisaammat uskaltaako uudet isommat suuttimet laittaa paikalleen ja uusi sytytysyksikkö ennen ohjelmointia. Mitä haittaa? Kyseessä siis vakiosta jossa joku bsr softa tarkoitus laittaa uusi softa JC Performacelta uusille suuttimille ja etanoliohjelma. Faceliftistä suuttimet jotka käsittäkseni on 350cc ja yksikkö piti vaihtaa jotta etanoliohjelman pystyy. Hilppeet,johtosarjat ja kaikki on valmiina mutta kun autoa tarvitsee ajoon ja ajatuksena oli lapista ajaa eteläsuomeen ohjelmointiin.

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1185
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 07 Loka 2020, 17:35

jokke89 kirjoitti:
07 Loka 2020, 16:12
Noniin sanokaapas viisaammat uskaltaako uudet isommat suuttimet laittaa paikalleen ja uusi sytytysyksikkö ennen ohjelmointia. Mitä haittaa? Kyseessä siis vakiosta jossa joku bsr softa tarkoitus laittaa uusi softa JC Performacelta uusille suuttimille ja etanoliohjelma. Faceliftistä suuttimet jotka käsittäkseni on 350cc ja yksikkö piti vaihtaa jotta etanoliohjelman pystyy. Hilppeet,johtosarjat ja kaikki on valmiina mutta kun autoa tarvitsee ajoon ja ajatuksena oli lapista ajaa eteläsuomeen ohjelmointiin.
No eipä kannata.
Isommilla suuttimilla menee seos rikkaalle, kun ruiskutusmäärä perustuu aukioloaikaan ja softassa on tämä ohjelmoituna nykyisille suuttimille. Sitä en muista, että oliko IDM yksiköissä eroa, joka on softaan ohjelmoitu.

Joka tapauksessa lienee ongelmia tiedossa, jos osien vaihdon tekee etukäteen.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
peksinen
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 23:52

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja peksinen » 10 Loka 2020, 14:05

Noin.. Mystinen kylmäkäynnistysongelma ratkesi. Syynä oli EVAPin venttiililtä imusarjaan menevä takaiskuventtiili. Päästi ilmeisesti ihan vähän läpi ja sotki adaptaation RE85lla ajettaessa.

Kun letkun pätkä oli irti ja pelkän venttiilin vaihto aika työläs, jos haluaa säilyttää alkuperäiset putket, niin en viittinyt laittaa 2€ muovista takaiskua vaan laitoin metallisen dieseliin tarkoitetun takaiskun. Saabi foorumilla saabistit ovat näitä venttiilejä vaihtaneet heikon alaväännön takia.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1185
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 11 Loka 2020, 11:09

peksinen kirjoitti:
10 Loka 2020, 14:05
Noin.. Mystinen kylmäkäynnistysongelma ratkesi. Syynä oli EVAPin venttiililtä imusarjaan menevä takaiskuventtiili. Päästi ilmeisesti ihan vähän läpi ja sotki adaptaation RE85lla ajettaessa.

Kun letkun pätkä oli irti ja pelkän venttiilin vaihto aika työläs, jos haluaa säilyttää alkuperäiset putket, niin en viittinyt laittaa 2€ muovista takaiskua vaan laitoin metallisen dieseliin tarkoitetun takaiskun. Saabi foorumilla saabistit ovat näitä venttiilejä vaihtaneet heikon alaväännön takia.
Hyvä että vika löytyi ja oli siinä.

Itse en muistanut ollenkaan, että noissa EVAP:n takaiskuissa olisi ollut juurikaan mitään vikaa. Jarrutehostajan ja imusarjan takaiskuissa kyllä, mutta ainakin Saabeissa niitä on vaihdettu takaisinkutsun seurauksena uusiin.
Saabin 9-5 (trionic 7) ja 9-3 (2.8 kone) niitä sitävastoin on ollut.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

jokke89
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Syys 2020, 14:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja jokke89 » 12 Loka 2020, 19:23

Kertokaapas arvon väki missä sijaitsee signum vm-03 bensapumpun lunkka että saapi vaihettua uuden pumpun. Vectra C ohjeilla koitin 2h mettästää. Purin pelkääjän takapenkin pois ei ollut siellä. Keskipenkin alaosan pois ei ollut siellä. Ainostaan enään kuskin puoli jöi purkamatta eikä kerennyt enään jatkaa tällepäivää. Jos vaikka kuvien kera kun on niin ihme homma että ei löydy. 😅

Halmes
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 25 Maalis 2019, 10:17

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Halmes » 13 Loka 2020, 19:06

Kuinka paljon perussoftilla sais irti 2.0t c vekusta. Nyt 230hv 360nm.

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1185
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 13 Loka 2020, 21:37

Halmes kirjoitti:
13 Loka 2020, 19:06
Kuinka paljon perussoftilla sais irti 2.0t c vekusta. Nyt 230hv 360nm.
Eipä sillä perussoftalla juuri enempää saakaan. Pitää jo seuraavaksi vaihtaa osia ja sitten niitä vasaava softa.
Nuo ilmoittamasi lukevat viittaavat jo kyllä RE85 käyttöön. Bensalla n. 20 hv ja 30 Nm vähemmän.
Tuolla toisessa ketjussa väitit ettei ole biopoweroitu :-?

Olettaen siis että on viritys tehty vain softaamalla eli Stage1. Osien vaihdolla Stage 2->: ilmanputsari, putkisto jne, saa lisää.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Halmes
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 25 Maalis 2019, 10:17

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Halmes » 13 Loka 2020, 22:21

petrisa kirjoitti:
13 Loka 2020, 21:37
Halmes kirjoitti:
13 Loka 2020, 19:06
Kuinka paljon perussoftilla sais irti 2.0t c vekusta. Nyt 230hv 360nm.
Eipä sillä perussoftalla juuri enempää saakaan. Pitää jo seuraavaksi vaihtaa osia ja sitten niitä vasaava softa.
Nuo ilmoittamasi lukevat viittaavat jo kyllä RE85 käyttöön. Bensalla n. 20 hv ja 30 Nm vähemmän.
Tuolla toisessa ketjussa väitit ettei ole biopoweroitu :-?

Olettaen siis että on viritys tehty vain softaamalla eli Stage1. Osien vaihdolla Stage 2->: ilmanputsari, putkisto jne, saa lisää.
Ei olekkaan biopoweroitu. Lastu laitettu ja takapöntöt vapaammin virtaavimpiin.

Halmes
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 25 Maalis 2019, 10:17

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja Halmes » 13 Loka 2020, 22:24

*Läpivirtaavempiin* korjaus ylempään. Ja stage 1 ohjelmointi.

Avatar
peksinen
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 23:52

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja peksinen » 14 Huhti 2021, 15:55

Vectrassa edelleen pientä pulmaa.
Kylmässä startatessa lähtee kuin palmun alta käymään, mutta veto on laihaa. Jos lähtee liikkeelle normaalisti eli suht matalilla kierroksilla niin kyykkää. Hetken tyhjäkäynti auttaa asiaa ja voi lähteä liikkeelle normaalisti. voisiko lambda olla hiljalleen tiensä päässä. Kiinni alkuperäiset alkuperäiset ja autolla ajettu 157tkm. Kulutukseen en osaa sanoa onko noussut, mutta selkeästi kylmänä veto hetken laihaa.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1185
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 14 Huhti 2021, 21:25

peksinen kirjoitti:
14 Huhti 2021, 15:55
Vectrassa edelleen pientä pulmaa.
Kylmässä startatessa lähtee kuin palmun alta käymään, mutta veto on laihaa. Jos lähtee liikkeelle normaalisti eli suht matalilla kierroksilla niin kyykkää. Hetken tyhjäkäynti auttaa asiaa ja voi lähteä liikkeelle normaalisti. voisiko lambda olla hiljalleen tiensä päässä. Kiinni alkuperäiset alkuperäiset ja autolla ajettu 157tkm. Kulutukseen en osaa sanoa onko noussut, mutta selkeästi kylmänä veto hetken laihaa.
Tämähän oli biopoweroitu eli RE85 kelpoinen.
Veikkaisin että polttoaine adaptaatio ei ole ihan kohdillaan kylmäkäynnistyksen jälkeen. Lambdan lämmettyä sen säätö alkaa toimia ja korjaa adaptaation kohdilleen. Johtuuko tuo sitten lambdan lämmityspiirin toimimattomuudesta ja/tai jostain muusta... :roll:
OpCommilla ei saa adaptaatiota näkyville, mutta Tech2:lla saa, joten voisi olla syytä tarkistaa se.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Avatar
peksinen
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 23:52

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja peksinen » 15 Huhti 2021, 12:45

Juu, Viinaa poltetaan. Voiko Op-comin lambdan arvoista päätellä mitään? Yksi vaihtoehto on, että kattelee kesän yli miten toimii ja jos pahenee ilmojen viiletessä, niin silloin voisi olla lambda? Siis jos en saa techiä mistää käsiini.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1185
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Z20NET viritys

Viesti Kirjoittaja petrisa » 15 Huhti 2021, 14:54

Voi katsella lambdan arvoja.
Niistä voi päätellä seuraavaa 1. lambdan osalta.
- tasakaasulla yli 0,5V jännite viittaa liian rikkaaseen seokseen -> kone tukehtuu ja usein meinaa sammua
- vastaavasti alle 0,4 V jännite viittaa laihaan seokseen -> tämä aiheuttaa varmasti voiman tunnetta
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Vastaa Viestiin