Opel mokka rintapellin läpivienti

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
d74630
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Marras 2015, 13:49

Opel mokka rintapellin läpivienti

Viesti Kirjoittaja d74630 »

Moi!

Onko kenelläkään kokemuksia mistä viedään lämppärinjohto sisätilaan Opel Mokkassa?
Pitääkö rintapeltia porata vai olisiko reikä jo valmiina?

Lohkolämmitin asennettu, mutta vielä pitäisi tehdä tuo läpivienti johdoille sisätilaan.


T. Jari
lemmentalja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Kesä 2015, 14:18

Re: Opel mokka rintapellin läpivienti

Viesti Kirjoittaja lemmentalja »

J-mallin astrasta läpivienti löytyy kuljettajanpuolen jalkatilasta, keskitunnelin tuntumasta. Ohjaamon puolelta helpompi havaita. Oisko ne tuohon laittanut samaan paikkaan...?
Astra J Sports Tourer 1.7CDTI 96kw S/S
d74630
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Marras 2015, 13:49

Re: Opel mokka rintapellin läpivienti

Viesti Kirjoittaja d74630 »

Kiitos neuvosta!

Pitkän ihmettelyn jälkeen läpivienti löytyi. Läpivienti on repsikan puolen tuulilasin alla. Tuulilasin alla oleva muosuojaa on hieman irroitettava ja kun suojaa nostaa hieman näkyy sellainen pieni kumisuoja. Kun kumisuojaa tökkää esim. ruuvimeiselillä suoja irtaa itsestään pois ja tämän alta paljastuu varsinainen läpivienti. Pienen viillon joutuu tekemään sisäpuolella olevaan mattoon, jotta johdon saa vietyä auton sisätiloihin. Hieman jouduin poralla suurentamaan valmista läpivientireikää. Muuten helppo homma nyt kun tuo reikä löytyi. Muutenkaan tuo koko lohkolämittimen setin asennus ei ollut ihme homma. Oikeastaan pahin oli tuo läpiviennin etsintä. No ehkä tuo lohkolämmittimen asennus oli haasteellinen työasennon johdosta:).
japsukka
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Tammi 2021, 14:08

Re: Opel mokka rintapellin läpivienti

Viesti Kirjoittaja japsukka »

Kiitos myös vinkistä! Siellä se läpivienti nökötti ja halkaisija oli 18 mm, joten 2 milliä sitä piti avartaa Defa:n kaapelia varten. Hanskalokero piti myös irrottaa, jotta pääsi sisäpuolelta läpivientiin käsiksi.

Tuo tuulilasin alla oleva muovisuojus on omanlaisensa kukkanen. Etureunassa olevat muoviset painettavat muovinastat lähes poikkeuksetta hajovat, jos niitä yrittää avata. Ei sitä suojusta silti tarvi kokonaan irrottaa, eikä myöskään tuulilasinpyyhkijöitä. Riitti kun sai sitä sen verran raolleen, että sai runnottua käpälänsä välistä.

Minä porasin myös toisen reiän ilmansuodattimen lähelle rintapellin yläosaan, jotta sain kaapelin tuupattua sen tuulilasin muovisuojuksen alle. Yksi läpivientikumi täytyi vain hakea lisää kun Defa laittaa sarjansa mukaan vain yhden ainokaisen.

Sitä vähän ihmettelen etteivät autonvalmistajat suunnittele ajoneuvoihin käyttäjälle varattuja läpivientejä enempää. Ja nuo kertakäyttöiset muovinastat saisi lailla kieltää...
Vastaa Viestiin