Insignia A 2.0T

Keskustelua Opeleista
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Miten turbo oireili vai menikö kerrasta ?

Minulla 2.0T etuveto. Alle 8l/100km pitää ajaa todella rauhallisesti. Ajettu nyt 124tkm josta itse olen ajanut 20tkm. Normihuoltojen lisäksi ainoastaan moniurahihnan kiristimen laakeri äänteli. Kiristin ja hihna vaihdettiin.

Moottori Kuumana tyhjäkäynnillä kantautuu sisälle kummallinen aaltoileva jurina, mikäköhän lienee ?
Halmjukk
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 13:49

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Halmjukk »

Turbo oireili selkeästi eli välillä tehoja oli ja välillä ei tapahtunut mitään, vaikka kaasua painoi. Myös turbon ääni alkoi kasvamaan reilusti. Turbossa oli jo n. 5mm päittäisvälys eli hyvä ettei ajossa kokonaan levinnyt. Nyt on parin vuoden sisään turbon lisäksi vaihdettu sekä imu-, että pakonokka-akselin solenoidit ja bensapumppu. Tuosta jurinasta en osaa sanoa itsellä ei turbo tuollaista ääntä pitänyt, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Tyhjäkäynnillä Sisälle kantautuva vaimea aaltoileva jurina loppuu kun painaa lumihiutalenappulasta ilmastoinnin pois päältä ! Tulisiko ääni sitten kompurasta tai hihnasta ?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jaggexe kirjoitti: 12 Huhti 2021, 10:11 Tyhjäkäynnillä Sisälle kantautuva vaimea aaltoileva jurina loppuu kun painaa lumihiutalenappulasta ilmastoinnin pois päältä ! Tulisiko ääni sitten kompurasta tai hihnasta ?
Veikkaisin, että kompura ääntää - eikä välttämättä ole edes mistään viastakaan kysymys, tuppaa tietyissä olosuhteissa useimmista kompuroista lähtemään jonkinlainen ääni kuormituksessa jos oikein tarkasti kuuntelee.
Vastaa Viestiin