Insignia A facelift kokemuksia
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Kokoluokassaan ei ole tilavimmasta päästä, mutta riippuu käyttötarpeestaa riittääkö tilat. 5-ovisessa ollaan takana pää kiinni katossa, mutta farkussa ei, molemmista kokemusta.
Re: Insignia A facelift kokemuksia
2 litran diesel, f40 manuaalilaatikolla. Taloudellista ja luotettavaa ajelua.
Kohtuu huokea hankkia. Sisätilat ei päätä huimaa, mutta niiden kanssa pärjää.
Vakaata ja suhteellisen äänetöntä kyytiä.
Kohtuu huokea hankkia. Sisätilat ei päätä huimaa, mutta niiden kanssa pärjää.
Vakaata ja suhteellisen äänetöntä kyytiä.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Mitenkäs, millaisia kokemuksia Insignia dieselin SCR/Adblue-systeemin toimivuudesta? Lähinnä onko Adblue-pumppujen kestävyyden kanssa ollut ongelmia, jäätyykö putket rikki tms mitä löytyy esim. Pösön palstalta. Täällä foorumilla ei ainakaan ole tullut vastaavia pahemmin esille. Vastahan näitä tietty ollut vasta iältään viitisen vuotta käytössä...
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Ahas takapenkkiläisille jos mittaa 170+, kolmelle tosi ahas jos vertaa vaikka passattiin. Kestävä ainakin tuo diesel, automaatti kuluttaa kaupungissa pari litraa manua enemmän. Itellä ollut kaks, tyyppivikana 2.0cdti imusarjan tiiviste vuotaa jäähdytin nestettä jos ei vaihdettu, jopa tuo facelift ja on kokemusta molemmista. Aika varma peli ja halpa! Vaikka TopGearin tyypit sano että "buying a Vauxhall is like giving up"
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Terve, nostellaanpas tätä ketjua hieman foorumille liittymisen kunniaksi. Eli kyselisin kokemuksia 2.0 CDTI BiTurbo 4X4 143 kW AT6 HB Insigniasta. Olen käynyt aika pieteetillä läpi tämän foorumin Insignia-ketjuja ja esiin nousi etenkin haldexin ja perän ongelmat, mutta mikä on teidön kanta ja tuomio tuon moottorin (A20DTR) ja turbo(je)n suhteen? Laatikkona on ilmeisesti F40, mitä voitaneen pitää suhteellisen luotettava. Kiikarissa olisi noin '14 mallin alle 100 tkm ajettu ja jakopäärempattu yksilö, uhka vai mahdollisuus? Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota muun tekniikan ja lisävarusteiden vikojen osalta jos päädyn ihan koeajolle asti?
Insignia 2.0 CDTI 4x4 163hv -14
Ex. Astra H 1.6 116hv -08 HB
Ex. Astra G 1.6 16V 101hv -03 StW
Ex. Astra H 1.6 116hv -08 HB
Ex. Astra G 1.6 16V 101hv -03 StW
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Penkinlämmittimien toiminta
Jakopäänvaihtoväli ja 6vuotta /120tkm täynnä
Noilla kilometreillä vaihteiston ja perän huolto
Ja tuo kone taisi olla vielä ilman adblueta?
Jakopäänvaihtoväli ja 6vuotta /120tkm täynnä
Noilla kilometreillä vaihteiston ja perän huolto
Ja tuo kone taisi olla vielä ilman adblueta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Kannattaa se kokeilla silti, onko jollakin parempaa tietoa että muuttuuko noissa penkeissä jotakin faceliftin kohdalla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Juu samaa mieltä, että lähtökohtaisesti kannattaa kokeilla kaikkien varusteiden toimivuus koeajolla.
Mutta en ole itse lukenut yhdestäkään facelift-tapauksesta, missä olisi penkinlämmittimen kanssa ollut ongelmia. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö voisi olla. (Hajoaahan ne gen2 M32:kin)
Kiinnittäisin lisäksi huomiota, onko kuraläppiä ja kuinka hiekkapuhalletut helmat on etenkin takakaarien edestä. Myös nesteidenvaihdot syynäisin tarkasti.
Mutta en ole itse lukenut yhdestäkään facelift-tapauksesta, missä olisi penkinlämmittimen kanssa ollut ongelmia. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö voisi olla. (Hajoaahan ne gen2 M32:kin)
Kiinnittäisin lisäksi huomiota, onko kuraläppiä ja kuinka hiekkapuhalletut helmat on etenkin takakaarien edestä. Myös nesteidenvaihdot syynäisin tarkasti.
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Elementit kuitenkin samoja - jos joku keksii missä eroa, niin tänne tietoa vaan jakoon. Olen yrittänyt ostaa "parannettuja" versioita mutta ei tunnu löytyvän.
Re: Insignia A facelift kokemuksia
A20 DTR:n turbot kestää kyllä. Haldexissa ja perässä on ollut suhteellisesti eniten ongelmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Toinen meni alle viidessä vuodessa, mutta toinen puoli kesti ylikin. Kuskin puolelle vaihdettu uusin malli mitä oli saatavissa ei sitten kestänytkään kuin pari vuotta. Seuraava kerran vaihdetaan sitten kun tulee (jos tulee) paremmat/päivitetyt osat saataville.
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Kiitos kaikille vastaajille tähän mennessä! Löysin ao. vastauksen toisesta keskustelusta ja jäin miettimään, että onko A20DTH koneen todettu olevan jollakin tapaa luotettavampi kuin A20DTR:n, jos nyt noin voi kysymyksen asetella? Näyttäisi olevan noita A20DTH koneisia nelikkojakin tarjolla niin mietin, että onko muita merkittäviä eroja ko. koneissa kuin tehot ja "äänekkyys"?
Robertx kirjoitti: ↑21 Heinä 2018, 14:54 Tuosta topicista löytyy juttua Insigniasta... laidasta laitaan... moottoreista, tyyppivioista, jne
viewtopic.php?f=5&t=118399
B20DTH - moottori on niin sanottu kuiskaava tai hiljainen diesel. A20DTH -moottoriin verrattuna suurimmat muutokset ovat moottoriin lisätty äänieriste , joka peittää venttiilikopan ja osan sylinterikantta. Lisäksi imusarja on muovinen. Myös moottorin värinöitä on vähennetty. Moottori on Euro 6 - normin mukainen ja siinä käytetään ad blue - ainetta nox - päästöjä vähentämään.
A20DTH - on varsin ongelmaton ja kestävä peruskone. Noissa vuosimalleissa suurin osa tyyppivioista on jo korjattu tehtaalla. Matka- ajossa moottori ei ole erityisen äänekäs , vaan rengasmelu voittaa. Kaupungissa ja kiihdytyksissä moottorin ääni kuuluu. Tosin ei niin voimakkaasti kuin esim. A20DTR - koneen ääni.
A20DTE - kone on pienempitehoinen , jotta saavutetaan alhaiset päästöt ja siten luonnollisesti myös pienempi kulutus.
Insignia 2.0 CDTI 4x4 163hv -14
Ex. Astra H 1.6 116hv -08 HB
Ex. Astra G 1.6 16V 101hv -03 StW
Ex. Astra H 1.6 116hv -08 HB
Ex. Astra G 1.6 16V 101hv -03 StW
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Ainakaan foorumilaisten kirjoituksiin perustuen ei ole eroa noiden moottoreiden kestävyydessä. A20DTR - koneessa on enemmän tehoa, ja maksimiväännön alue on leveämpi, sekä vääntöä on hieman enemmän pienillä kierroksilla. Koneessa on pieni turbo, joka ahtaa jo pienillä kierroksilla, tarjoten vääntöä ja isompi turbo, joka aloittaa ahtamisen vasta korkeammilla kierroksilla. Täyskaasukiihdytyksessä A20DTR - koneen ääni on kova ja raaka. Itsellä ei ole kokemusta kuin automaateista ja niissä vaihteisto luistaa hävittäen tehoa.
Polttoaineenkulutus on A20DTR- koneella varustetussa suurempi.
Toki bi-turbon tekniikka on monimutkaisempi ja siten mahdollisuuksia vikoihin on enemmän.
Polttoaineenkulutus on A20DTR- koneella varustetussa suurempi.
Toki bi-turbon tekniikka on monimutkaisempi ja siten mahdollisuuksia vikoihin on enemmän.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i