JB007 kirjoitti: ↑25 Maalis 2021, 21:49
Ei aivan moitteettomasti ole siis toiminut sinunkaan autosi. Omani on nyt ollut toista kuukautta huollossa ja ajelen vuokra Insignialla. Tähän asti olen ostanut kuusi uutta autoa ja kyllä tämä erottuu selvästi ongelmallisimpana.
Juu ei, mutta ongelmien takia ei auto ole ollut pois käytöstä kuin 4 päivää torstai ilta - maanantai iltapäivä. Eli on yllättävän vähillä huoltokäynneillä selvinnyt.
Tuokin vain tosiaan sen takia kun se auto vietiin huollon pihalle torstai iltana, niin perjantaina totesivat mikä vikana ja mitä tehdään, ja sitten maanantai aamusta ajoivat päivitykset sisään. Eli vähän parempaan kohtaan viikolla, niin tuo olisi ollut kahden päivän reissu.
Auto siis käynyt vuoden aikana 4 kertaa huollossa.
1. Vetokoukun asennus
2. Takaisinkutsu, korkejännitekaapeleiden kiinnityksestä (20min huoltokäynti)
3. Assistancen kautta hoidettu pidennetty viikonlopun huoltokäynti
4. Vuosihuolto
Ja nämä oireethan omassakin alkoivat vasta nyt helmikuun pakkasten aikaan. Tosin noiden päivitysten jälkeen auto kyllä toimii vähän loogisemmin pakkaskeleillä mitä ei ennen noita päivityksiä tehnyt. Ja nuo oireet nyt viittasi aika vahvasti että tuo 12V puoli tuossa autossa ei toiminut niinkuin sen pitäisi varsinkin pakkasessa toimia, eli se ei ladannut niitä 12V akkuja tarpeeksi useasti, kun ajoakkua ladataan.
Onhan tämä itselläkin ollut se selvästi ongelmallisin Opel, joka uudesta lähtien on käytössä ollut. Selvästi ongelmallisin on tosin edelleen se korealaisten tekele tuosta Astrasta. Tosin J astrat oli facelift malleja ja K Astrakin oli ollut jo pari vuotta jo valmistuksessa. Tämä Grandland onkin sitten vähän tuoreempi versio (tehty 15.12.2019 Ranskasssa). Eli vähän oli kyllä odotuksetkin, että jotain saattaa tulla vastaan.