miomao kirjoitti: ↑29 Marras 2021, 10:44
Noniin, nyt ilmeni eka vika -20 vuoden inkussa. Eilen töistä kotiin ajellessa piti mennä tankin kautta, vaan eipä päässyt tankkaamaan kun luukku ei auennut. Kokeiltiin rämpätä keskuslukitusta ja samalla painaa luukkua vaan ei. Jäätymisestä tuskin kyse, kun pakkasta -5 ollut nyt pari päivää eikä ole pesty, yötkin auto seisoo katoksessa. Ja viime talvena ei mitään jäätymisongelmia vaikka pakkasta oli -30.
Tankattua saatiin lopulta irroittamalla tuo luukku siitä saranamekanismista, ja sitten avaimella käänsi sen tapin auki, jolloin tuon lukituksen sai avattua ja saranan siirrettyä pois tieltä. Täytynee ihmetellä tuota ja voidella tappi, jos alkaisi toimimaan. Jos ei toimi niin lienee takuuhommia tiedossa.
Tuo on muuten yllättävän helppo murtautua hajottamatta mitään
Ei aukea tankin luukku täälläkään, koitettu sulattaa mutta ei tunnu olevan jäässä.
Miten tankin luukun saa auki rikkomatta itse kantta tai saranamekanismia?
Nyt ei sitten lähde Webasto kaukosäätimellä käyntiin vaikka kaukosäätö luulee niin. Ajon aikana lämpenee kyllä nopeasti. Lyhyitä matkoja ajeltu enimmäkseen eli käynkö ihan ensimmäiseksi akkuliikkeessä testaamassa akun? Ajon aikana mittari näyttää normaalia latautumista.
Mulla on kanssa jättänyt webasto käynnistymättä useamman kerran kakesta. Kaukosäätimen näytössä kylläkin lukee FAIL, eli en ole odottanutkaan auton olevan lämpimänä pihassa. Viime talvena onnistui työmaalta käsin käynnistää, mutta nyt viime aikoina ei.. akun varausta epäilen, koska muuten webasto kyllä pöhisee.
Auto on nyt menossa öljyn käyttöiän painuessa 0% toiseen määräaikaishuoltoon 25tkm ajettuna ja 1v8kk ikäisenä. Aiemmin täälläkin oli juttua, että onko tässä kohtaa tarpeen tehdä vain öljynvaihto, ja toukokuussa kahden vuoden iässä sitten ns. muut iän mukana tulemat huoltokohteet. Länsiauton huoltoneuvoja oli sitä mieltä, että kun öljyjen prosentuaalinen ikä painuu nollaan, on aika tehdä "täydellinen määräaikaishuolto", eli kaikki ne kahden vuoden iässä tehtävät kohteet tehdään nyt etuajassa. Öljyjen prosentti = huollon ilmaisin.
Eli tällä lasku kaavalla "isompi" 60tkm/3v huolto tulisi ajankohtaiseksi alle kaksi ja puoli vuotta vanhana / alle 40tkm ajettuna. Ja 6v / 120tkm huollossa käydään noin neljä ja puolivuotiaana / 90tkm ajettuna.
Mielestäni ei ihan toteudu nyt se, miten myyjä mulle asian kertoi, koska tarkan markan miehenä aina nämäkin asiat käyn läpi. Mutta toisaalta, ei tällä ole mitään merkitystä, paitsi korkeintaan periaatteellista ja saattaapi olla, että edessä on nyt viimeinen huolto, johon tämän auton vien..
Opel on ollut kokonaisuutena hyvä auto. Iso, varusteltu, hyvännäköinen etenkin OPC line varustein, ja viime ajat kaikki varusteet ovat toimineet kuten pitää ja nitinätkin loistavat poissaolollaan kun kiilasin palan parkkikiekkoa mittarin kehyksen väliin. Sen lisäksi Insignia on erittäin mukava matkakumppani, eikä mitään takuunalaisuudessa reklamoitavia vikoja ole. Paitsi tuo webasto on nyt kiukutellut, mutta sen kaukokäyttöön nyt voi vaikuttaa moni asia, eikä välttämättä mitään vikaa ole. Etenemiskykykin matalaksi etuvetoautoksi on hyvä jne.
Meidän ajoprofiililla bensaa palaa suhteettoman paljon vs suorituskyky, mutta ei sekään suoraan vain auton vika ole.
Autolla käydään säännöllisesti mökkitien päässä, eikä välttämättä näin suurelle peräkontille ole enää tarvetta niin jokin auttavan nelivedon omistava citymaasturi saattaa jossain vaiheessa korvata Opelin meidän pihassa..
Jubilee kirjoitti: ↑09 Tammi 2022, 18:11
Mulla on kanssa jättänyt webasto käynnistymättä useamman kerran kakesta. Kaukosäätimen näytössä kylläkin lukee FAIL, eli en ole odottanutkaan auton olevan lämpimänä pihassa. Viime talvena onnistui työmaalta käsin käynnistää, mutta nyt viime aikoina ei.. akun varausta epäilen, koska muuten webasto kyllä pöhisee.
Auto on nyt menossa öljyn käyttöiän painuessa 0% toiseen määräaikaishuoltoon 25tkm ajettuna ja 1v8kk ikäisenä. Aiemmin täälläkin oli juttua, että onko tässä kohtaa tarpeen tehdä vain öljynvaihto, ja toukokuussa kahden vuoden iässä sitten ns. muut iän mukana tulemat huoltokohteet. Länsiauton huoltoneuvoja oli sitä mieltä, että kun öljyjen prosentuaalinen ikä painuu nollaan, on aika tehdä "täydellinen määräaikaishuolto", eli kaikki ne kahden vuoden iässä tehtävät kohteet tehdään nyt etuajassa. Öljyjen prosentti = huollon ilmaisin.
Eli tällä lasku kaavalla "isompi" 60tkm/3v huolto tulisi ajankohtaiseksi alle kaksi ja puoli vuotta vanhana / alle 40tkm ajettuna. Ja 6v / 120tkm huollossa käydään noin neljä ja puolivuotiaana / 90tkm ajettuna.
Mielestäni ei ihan toteudu nyt se, miten myyjä mulle asian kertoi, koska tarkan markan miehenä aina nämäkin asiat käyn läpi. Mutta toisaalta, ei tällä ole mitään merkitystä, paitsi korkeintaan periaatteellista ja saattaapi olla, että edessä on nyt viimeinen huolto, johon tämän auton vien.. ..
Jos nyt vaihdat pelkät öljyt niin seuraavassa huollossa menee sitten raikkari ja jarruneste (2v) yli.
Tekisin nyt 2v huollon ja sen jälkeen siinä mainitsemasi 2,5vuoden ja 40tkm kohdalla se ylimääräinen öljynvaihto ja sen jälkeen 4v/60tkm isohuolto
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Mutta jos Opel pysyy talossa, niin seuraavalla kierroksella voisi olla ihan hyvä idea vaihtaa vain öljyt, ja 60tkm toimet sitten sitä seuraavalla kerralla.
Jubilee kirjoitti: ↑09 Tammi 2022, 18:11
Mulla on kanssa jättänyt webasto käynnistymättä useamman kerran kakesta. Kaukosäätimen näytössä kylläkin lukee FAIL, eli en ole odottanutkaan auton olevan lämpimänä pihassa. Viime talvena onnistui työmaalta käsin käynnistää, mutta nyt viime aikoina ei.. akun varausta epäilen, koska muuten webasto kyllä pöhisee.
Auto on nyt menossa öljyn käyttöiän painuessa 0% toiseen määräaikaishuoltoon 25tkm ajettuna ja 1v8kk ikäisenä. Aiemmin täälläkin oli juttua, että onko tässä kohtaa tarpeen tehdä vain öljynvaihto, ja toukokuussa kahden vuoden iässä sitten ns. muut iän mukana tulemat huoltokohteet. Länsiauton huoltoneuvoja oli sitä mieltä, että kun öljyjen prosentuaalinen ikä painuu nollaan, on aika tehdä "täydellinen määräaikaishuolto", eli kaikki ne kahden vuoden iässä tehtävät kohteet tehdään nyt etuajassa. Öljyjen prosentti = huollon ilmaisin.
Eli tällä lasku kaavalla "isompi" 60tkm/3v huolto tulisi ajankohtaiseksi alle kaksi ja puoli vuotta vanhana / alle 40tkm ajettuna. Ja 6v / 120tkm huollossa käydään noin neljä ja puolivuotiaana / 90tkm ajettuna.
Mielestäni ei ihan toteudu nyt se, miten myyjä mulle asian kertoi, koska tarkan markan miehenä aina nämäkin asiat käyn läpi. Mutta toisaalta, ei tällä ole mitään merkitystä, paitsi korkeintaan periaatteellista ja saattaapi olla, että edessä on nyt viimeinen huolto, johon tämän auton vien..
Opel on ollut kokonaisuutena hyvä auto. Iso, varusteltu, hyvännäköinen etenkin OPC line varustein, ja viime ajat kaikki varusteet ovat toimineet kuten pitää ja nitinätkin loistavat poissaolollaan kun kiilasin palan parkkikiekkoa mittarin kehyksen väliin. Sen lisäksi Insignia on erittäin mukava matkakumppani, eikä mitään takuunalaisuudessa reklamoitavia vikoja ole. Paitsi tuo webasto on nyt kiukutellut, mutta sen kaukokäyttöön nyt voi vaikuttaa moni asia, eikä välttämättä mitään vikaa ole. Etenemiskykykin matalaksi etuvetoautoksi on hyvä jne.
Meidän ajoprofiililla bensaa palaa suhteettoman paljon vs suorituskyky, mutta ei sekään suoraan vain auton vika ole.
Autolla käydään säännöllisesti mökkitien päässä, eikä välttämättä näin suurelle peräkontille ole enää tarvetta niin jokin auttavan nelivedon omistava citymaasturi saattaa jossain vaiheessa korvata Opelin meidän pihassa..
Mulla yhes astras luki toi fail webaston kakes kun patteri rupes oleen kypsä.. uus patteri kakeen niin korjaantu silloin...
^
Tämäpä ei tullut edes mieleeni. Täytyypä kokeilla ja vaihtaa patteri siihen. Huollossa vaihdettiin kyllä avaimen paristo, mutta ei webaston. Kiitos vinkistä.
Mulla webasto temppuili kun koitin lähes tyhjällä tankilla käyttää. Jatkoi siis temppuilua tankkauksesta huolimatta pari käynnistystä mutta korjaantui itsekseen. Liekö veti ilmaa vai muuten vaan johonkin vikatilaan.
Talven läpi huutava parkkitutkakin korjaantui kun tajusin valikosta kytkeä sen pois. Pitkään tuli sitä kirottua vaan fiksumpi olisi heti selannut nuo valikot läpi.
Nitinän saivat hyvin vuosihuollossa korjattua, siihen asti mentiin sillä luottokortin palalla. Toki jostain silloin tällöin nitisee edelleen. Samalla korjasivat myös vuotavan öljypumpun/tiivisteen.
Kilometrejä nyt se 42 tkm ja muuten kyllä tyytyväinen (kun nitinät ja tutkat lopulta hiljeni), mutta kulutus etenkin talvella melko korkea. Pitkän ajan taitaa olla 8,0 mutta talvella olen saanut tankkauksesta mitattua +18 litran lukemia. Perinteinen automaatti, neliveto ja adblue suurimmat syylliset tuohon. Kone se 2.0 biturpodiesel.
Kiitos! Hyvinhän se mahtuu. Nyt kävi itsellä niin, että boksiksi löytyikin läheltä käytetty 190cm Thule ja sehän menee oikein hyvin.
Kattotelineet on Cruz-merkkiset. Ajaa asiansa, otin halvimmat sopivat, jotka löysin, kun ensi talvelle on jo auto vaihtunut.
Cruzit mullakin on ja ihan toimivat telineet. On ollut kiinni boksi, pyöränkiinnitystelineitä kaks + läskipyörät katolla ja kiinni on pysynyt.
Joo, tukevat on Cruzit kyllä. Sitä ihmettelin, että telineen jalka ei tukeudu ollenkaan katon reunoilla meneviin syvennyksiin vaan on vain viistoa osaa vasten. Tuntuu joka tapauksessa hyvin toimivan
Kiitos! Hyvinhän se mahtuu. Nyt kävi itsellä niin, että boksiksi löytyikin läheltä käytetty 190cm Thule ja sehän menee oikein hyvin.
Kattotelineet on Cruz-merkkiset. Ajaa asiansa, otin halvimmat sopivat, jotka löysin, kun ensi talvelle on jo auto vaihtunut.
Cruzit mullakin on ja ihan toimivat telineet. On ollut kiinni boksi, pyöränkiinnitystelineitä kaks + läskipyörät katolla ja kiinni on pysynyt.
Joo, tukevat on Cruzit kyllä. Sitä ihmettelin, että telineen jalka ei tukeudu ollenkaan katon reunoilla meneviin syvennyksiin vaan on vain viistoa osaa vasten. Tuntuu joka tapauksessa hyvin toimivan
Eikö sulla ollut tappeja telineissä, jotka menevät sinne oviaukon yläreunan reikiin? Mun omissa on ja ei ne kyllä tuolla systeemillä vahingossa irti lähde, kun ei meinaa irrota välillä vaikka yrittää.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Kiitos! Hyvinhän se mahtuu. Nyt kävi itsellä niin, että boksiksi löytyikin läheltä käytetty 190cm Thule ja sehän menee oikein hyvin.
Kattotelineet on Cruz-merkkiset. Ajaa asiansa, otin halvimmat sopivat, jotka löysin, kun ensi talvelle on jo auto vaihtunut.
Cruzit mullakin on ja ihan toimivat telineet. On ollut kiinni boksi, pyöränkiinnitystelineitä kaks + läskipyörät katolla ja kiinni on pysynyt.
Joo, tukevat on Cruzit kyllä. Sitä ihmettelin, että telineen jalka ei tukeudu ollenkaan katon reunoilla meneviin syvennyksiin vaan on vain viistoa osaa vasten. Tuntuu joka tapauksessa hyvin toimivan
Eikö sulla ollut tappeja telineissä, jotka menevät sinne oviaukon yläreunan reikiin? Mun omissa on ja ei ne kyllä tuolla systeemillä vahingossa irti lähde, kun ei meinaa irrota välillä vaikka yrittää.
Juu kyllä, tapit siellä on. Ei nuo vahingossa kyllä irtoa tosiaan Mielestäni Thulen jalat menevät samaan tapaan muuten, mutta ottavat kiinni myös katon tasaisella alueella olevaan syvennysosaan.
Sama täällä. Crossover ei miellytä.
Nyt kun etätöiden ansiosta Inkkuun ei pahemmin pääse kilometrejä vuodessa kertymään, niin taidan pitää nykyisen auton hyvin pitkään itselläni ja samalla rauhassa seurailen autotekniikan muutosta (ja hintojen kehitystä) joka on tällä hetkellä suuressa murroksessa ja kehitysvauhti on kovaa.