Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Tuli vaihdettua 215/60 tuuman renkaat 17 tuuman vanteineen. Kyllä on mukavan hiljaista menoa.
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

Sandeholic kirjoitti: 06 Kesä 2021, 23:40
Qweqwe kirjoitti: 06 Kesä 2021, 21:12
Sandeholic kirjoitti: 05 Kesä 2021, 01:34
otj kirjoitti: 04 Kesä 2021, 23:27 Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.

Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille. 😄
No ilmeisesti saa riuhtaista melko lujasti, kun mä kyllä revein sitä isosti :D Edestä jäi kahdesta koukusta kiinni ja niitä ei saanut mitenkään irtoamaan, tuntui ainakin siltä, että penkki menee rikki ennen kun irtoaa. Mutta aika hyvin sitä sai taitettua, niin sai tarvittavat levyt sinne alle tungettua.

Eihän tälläkään äänetön auto tuosta tullut vaan edelleen jyrinä kuuluu, mutta taajuus muuttunut paljon matalammaksi mitä alussa oli. Alussa rengasmelun läpi puhuminen ei ollut mitenkään mukavaa. Nyt voi keskustella ja kuunnella musiikkia paremmin. No talvella sitten huomaa kuin hiljaiseksi auto voi muuttua, kun vaihtaa kitkat alle :peukku:
Moro,
mitäkö muuten tuollainen auton eristäminen tulee maksamaan suurinpiirtein? Onko mielestäsi rahan arvoinen muutos kun vertaat ääniä enne ja jälkeen eristyksen? Olen miettinyt auton vientiä pajalla ja parin päivän työ maksaa 700-1000€ (sisältää tarveaineet).
Nyt on mennyt eristeisiin n. 360€, mutta näyttäisi jäävän aika paljon yli tuota materiaalia. Huomattava muutos, joten suosittelen tuon eristämistä! Rengasmelun ääni on muuttunut vähemmän häiritseväksi. Pystyy keskustelemaan takapenkille ja vänkärille korottamatta ääntä ja musiikki kuuluu paremmin.

Mitä kaikkea tuohon 700-1000€ eristämiseen kuuluu? Jos tulee kaikki vastaava mitä nyt itse olen tehnyt, niin mielestäni hyvinkin kohtuullinen hinta tuolle työlle :yes:
Moro,
700€:lla saa seuraavan setin:
Pyörätilojen lisäksi tavaratilan sisäpuoli, takaluukku, konepelti ja lattia takapenkin alta etupenkkiin asti saavat äänieristyksen.

Kallein maksoikin jo 1400€ ja siinä tulee lisäksi ovien käsittely. Missäköpäin itse muuten asustat ja kiinnostaisiko vielä yksi eristyshomma? :P
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Qweqwe kirjoitti: 07 Kesä 2021, 17:34
Sandeholic kirjoitti: 06 Kesä 2021, 23:40
Qweqwe kirjoitti: 06 Kesä 2021, 21:12
Sandeholic kirjoitti: 05 Kesä 2021, 01:34
otj kirjoitti: 04 Kesä 2021, 23:27 Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.

Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille. 😄
No ilmeisesti saa riuhtaista melko lujasti, kun mä kyllä revein sitä isosti :D Edestä jäi kahdesta koukusta kiinni ja niitä ei saanut mitenkään irtoamaan, tuntui ainakin siltä, että penkki menee rikki ennen kun irtoaa. Mutta aika hyvin sitä sai taitettua, niin sai tarvittavat levyt sinne alle tungettua.

Eihän tälläkään äänetön auto tuosta tullut vaan edelleen jyrinä kuuluu, mutta taajuus muuttunut paljon matalammaksi mitä alussa oli. Alussa rengasmelun läpi puhuminen ei ollut mitenkään mukavaa. Nyt voi keskustella ja kuunnella musiikkia paremmin. No talvella sitten huomaa kuin hiljaiseksi auto voi muuttua, kun vaihtaa kitkat alle :peukku:
Moro,
mitäkö muuten tuollainen auton eristäminen tulee maksamaan suurinpiirtein? Onko mielestäsi rahan arvoinen muutos kun vertaat ääniä enne ja jälkeen eristyksen? Olen miettinyt auton vientiä pajalla ja parin päivän työ maksaa 700-1000€ (sisältää tarveaineet).
Nyt on mennyt eristeisiin n. 360€, mutta näyttäisi jäävän aika paljon yli tuota materiaalia. Huomattava muutos, joten suosittelen tuon eristämistä! Rengasmelun ääni on muuttunut vähemmän häiritseväksi. Pystyy keskustelemaan takapenkille ja vänkärille korottamatta ääntä ja musiikki kuuluu paremmin.

Mitä kaikkea tuohon 700-1000€ eristämiseen kuuluu? Jos tulee kaikki vastaava mitä nyt itse olen tehnyt, niin mielestäni hyvinkin kohtuullinen hinta tuolle työlle :yes:
Moro,
700€:lla saa seuraavan setin:
Pyörätilojen lisäksi tavaratilan sisäpuoli, takaluukku, konepelti ja lattia takapenkin alta etupenkkiin asti saavat äänieristyksen.

Kallein maksoikin jo 1400€ ja siinä tulee lisäksi ovien käsittely. Missäköpäin itse muuten asustat ja kiinnostaisiko vielä yksi eristyshomma? :P
Kokkolassa asustan, täällä on ainakin mahdollisuus testata onko tuo eristys vaivan / hintansa arvoinen sijoitus :D Kun itse eristää ja yrittää samalla kuunnella paraniko tilanne, jotenkin sitä uskoo kokoajan, että paranihan se. Olisi ollut kiva jollain desibeli mittarilla saada faktaa kuinka paljon tuolla oli oikeasti vaikutusta :yes:

Jos omistaisin autotallin, niin en näkisi toisen auton eristämisessä mitään ongelmaa :D
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

Osaakos kukaan sanoo saako tuon peruutuskameran laitettua jälkikäteen...? Myyjä sano täs pitäis semmone olla mut ei ainakaan näyttöön mitään tule kun peruuttelee...? Ja onko kukaan värkkäilly ledi valolliseen lisävaloja..? Lumiselta sain tämmösen vastauksen..

Hei, 

Kiitos yhteydenotosta. Normaalilla relejohtosarjalla ja Cannect väyläoähjaimella kytkentä onnistuu myös nykyaikaisilla matrix valoilla varustettuihin autoihin. Tämä ohje toimii lähes kaikissa Opel malleissa.
Mikäli suoraan tällä ohjeella ei heti lähde toimimaan, niin tuo CAN LO johdon voi joutua kytkemään kunnon maadoituspaikkaan, Opeleiden obd-portissa ei ole aina ollut riittävä maadoitus.
Tällä ohjaimella siis tuodaan kaukovalojen signaali can-väylästä relejohtosarjalle, jolla muutoin kytketään virrat itse lisävalolle. Eli relejohtosarjan herätejohto kytketään tähän väyläohjaimeen.

Parhain terveisin,

Tomi Kuivalainen
Asiakaspalvelu
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Myyjän piikkiin kamera, jos kerran on sanonut kameran löytyvän? Usein liikkeiden ilmoituksissa lukee ”tarkista varustetiedot myyjältä”, ja niin olet ilmeisesti tehnyt?
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

No sitä ei siin lukenut ja kysyin onko siin kamera niin sano et löytyy... no auto vast muutaman tunnin ollu pihassa ja lähenkin sil huomen pohjoseen niin saa hyvän testin siin löytyykö muuta mussutettavaa...
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

imaC kirjoitti: 08 Kesä 2021, 18:05 Osaakos kukaan sanoo saako tuon peruutuskameran laitettua jälkikäteen...? Myyjä sano täs pitäis semmone olla mut ei ainakaan näyttöön mitään tule kun peruuttelee...? Ja onko kukaan värkkäilly ledi valolliseen lisävaloja..? Lumiselta sain tämmösen vastauksen..

Hei, 

Kiitos yhteydenotosta. Normaalilla relejohtosarjalla ja Cannect väyläoähjaimella kytkentä onnistuu myös nykyaikaisilla matrix valoilla varustettuihin autoihin. Tämä ohje toimii lähes kaikissa Opel malleissa.
Mikäli suoraan tällä ohjeella ei heti lähde toimimaan, niin tuo CAN LO johdon voi joutua kytkemään kunnon maadoituspaikkaan, Opeleiden obd-portissa ei ole aina ollut riittävä maadoitus.
Tällä ohjaimella siis tuodaan kaukovalojen signaali can-väylästä relejohtosarjalle, jolla muutoin kytketään virrat itse lisävalolle. Eli relejohtosarjan herätejohto kytketään tähän väyläohjaimeen.

Parhain terveisin,

Tomi Kuivalainen
Asiakaspalvelu
Jos siellä kamera on, se löytyy rekisterikilven yläpuolelta ainakin Grand Sportissa. Sellainen mötikkä, jossa linssi keskellä. Jos ei perässä tuollaista näy, ei siinä kameraa ole.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

Errror kirjoitti: 08 Kesä 2021, 21:43
imaC kirjoitti: 08 Kesä 2021, 18:05 Osaakos kukaan sanoo saako tuon peruutuskameran laitettua jälkikäteen...? Myyjä sano täs pitäis semmone olla mut ei ainakaan näyttöön mitään tule kun peruuttelee...? Ja onko kukaan värkkäilly ledi valolliseen lisävaloja..? Lumiselta sain tämmösen vastauksen..

Hei, 

Kiitos yhteydenotosta. Normaalilla relejohtosarjalla ja Cannect väyläoähjaimella kytkentä onnistuu myös nykyaikaisilla matrix valoilla varustettuihin autoihin. Tämä ohje toimii lähes kaikissa Opel malleissa.
Mikäli suoraan tällä ohjeella ei heti lähde toimimaan, niin tuo CAN LO johdon voi joutua kytkemään kunnon maadoituspaikkaan, Opeleiden obd-portissa ei ole aina ollut riittävä maadoitus.
Tällä ohjaimella siis tuodaan kaukovalojen signaali can-väylästä relejohtosarjalle, jolla muutoin kytketään virrat itse lisävalolle. Eli relejohtosarjan herätejohto kytketään tähän väyläohjaimeen.

Parhain terveisin,

Tomi Kuivalainen
Asiakaspalvelu
Jos siellä kamera on, se löytyy rekisterikilven yläpuolelta ainakin Grand Sportissa. Sellainen mötikkä, jossa linssi keskellä. Jos ei perässä tuollaista näy, ei siinä kameraa ole.
Ei siel kameraa ole ja pointti olikin onkohan siel narut valmiina jos sen sinne laittaa...?
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Onkohan kukaan vielä asentanut jälkikäteen subbaria tähän? Mietin, että mistä saisi helpoiten signaalin vedettyä konttiin ja mistä löytyy helpoiten virroille läpivienti. Tuolla kontissa olisi kyllä hyvin tilaa piilottaa johonkin nurkkaan / vararenkaan tilaan 8" subbari. Mulla ei ole bosen settiä tuossa, niin melko laiha bassopuoli kaiuttimissa.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Sellainen havainto (ST 1,6T automaatti) useamman kerran viime aikoina, että kun parkkaaa Ooppelin (vaihde P-asentoon ja sammuttaa) niin hetken piippaa vaatien vaihdetta P-asentoon muutaman sekunnin ajan. Vaikka se siellä on. Lopettaa sit kun avaa oven. Eilen piippasi sitä samaa pidempään ...kunnes kädellä vielä työnsin valitsinta "perille asti". Oliskohan joku vaan mikrokytkin tms. mekaaninen asentotunnistin "pientä säätöä vailla" ? Muilla vastaavaa havaintoa ?
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

Onkos normaalia kun coutry tourerissa jos on kärry perässä niin takaluukku muuttuu manuaalitoimiseksi.. kyl a insigniassa toimi sähköllä vaikkakaan ei kakesta eikä ovesta mut luukusta itsestään kyllä.. tässä b insigniassa toimii vaan kun ottaa töpselin irti..? Niin ja molemmissa tehdas koukut..
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Näin tuo luukku toimi sekä Insigniassa että aiemmassa Astra K:ssa. Fordissa aukeaa sähköluukku vaikka olis kärry perässä. Sitä kait sillä yritetään estää, että jos vaikka polkupyöräteline on perässä, niin ei kolhi konttia. Insigniaan sain pienen kolhun juuri pyörätelineellä, kun silloin ei ollut töpseli tai adapteri paikoillaan. Sellainen perinteinen nykyään laiton teline ilman valoja ja rekisterikilpeä.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

No ompahan typerää... tosiaan A insigniasta toimi sielt luukust kyl...
Opelistin poika
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Kesä 2021, 21:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Opelistin poika »

Taikamatto kirjoitti: 12 Kesä 2021, 14:51 Sellainen havainto (ST 1,6T automaatti) useamman kerran viime aikoina, että kun parkkaaa Ooppelin (vaihde P-asentoon ja sammuttaa) niin hetken piippaa vaatien vaihdetta P-asentoon muutaman sekunnin ajan. Vaikka se siellä on. Lopettaa sit kun avaa oven. Eilen piippasi sitä samaa pidempään ...kunnes kädellä vielä työnsin valitsinta "perille asti". Oliskohan joku vaan mikrokytkin tms. mekaaninen asentotunnistin "pientä säätöä vailla" ? Muilla vastaavaa havaintoa ?
Kuulostipa tutulta ongelmalta. Omastani 1.5 st asia korjautui, kun merkkihuollossa vaihdettiin vaihteiston ohjainyksikkö. Takuut olivat menneet jo 10 kuukautta sitten, mutta maksoin vain 40% koko laskusta. Omakustanne jäi n. 300 euroon. Pidin diiliä varsin kohtuullisena. Tämän jälkeen vaihteisto on toiminut asiallisella tavalla.
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Nyt on auton eristys valmiina ja kyllähän se melun määrä pieneni mukavasti. Erityisen hiljaista tästä ei nyt eristämälläkään saa, jotain mennyt suunnittelussa jo pieleen. Mutta nyt on siedettävä ja rengastuksella saa varmasti vielä parannettua tilannetta. Tässä kuvat vielä takaovien eristyksestä.

Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaksi tosiaan äänentoiston parantamisen aika. Kaiuttimet vaihdan hieman parempaan, alkuperäiset ei ole kovin hyvät. Sitten jossain välissä yritetään konttiin asentaa joku pieni 8" subbari piilotettuna.

// Tulikin heti laitettua tilaukseen BLAM Relax 165RS eteen ja BLAM Relax 165RC taakse. Powersetiltä tulee myös sovitteet kaiuttimille. Nuo oli myyjän mukaan suunniteltu toimimaan hyvin orginaali soittimen kanssa, laitetaan tänne kokemuksia, kunhan olen saanut asennettua paikalleen.
Vastaa Viestiin