Insignia B
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Valoautomatiikka, sivuvalot, ajovalot, päivävalot
Olen varmaan 95% ajoistani pösötellyt valot automaattiasennossa. Erikoistilanteissa, kun olen tarvinnut tai varmasti halunnut tehokkaat ajovalot (ja perävalot) päälle, olen vaihtanut "ajovalot" asentoon. Sumuvalot tietenkin päälle silloin harvoin kuin niille on ollut käyttöä. Mutta mikä ihme on tuo käsikirjassa mainittu kolmas vaihtoehto "sivuvalot" toiminto? Pitäisihän tämä tietenkin tietää näillä ajovuosilla, mutta eipä tosiaan ole aikaisemmin tällä päätänsä vaivannut Mittaristoonkin näyttää syttyvän sama vihreä ajovalosymboli kuin ajovalo-asennossakin...
Käsikirjassa tuo 'sivuvalot' sana on mainittu lyhyesti neljään kertaan mutta missään ei ole selitetty mitä se tekee (mitä valoja silloin on päällä)
Olen varmaan 95% ajoistani pösötellyt valot automaattiasennossa. Erikoistilanteissa, kun olen tarvinnut tai varmasti halunnut tehokkaat ajovalot (ja perävalot) päälle, olen vaihtanut "ajovalot" asentoon. Sumuvalot tietenkin päälle silloin harvoin kuin niille on ollut käyttöä. Mutta mikä ihme on tuo käsikirjassa mainittu kolmas vaihtoehto "sivuvalot" toiminto? Pitäisihän tämä tietenkin tietää näillä ajovuosilla, mutta eipä tosiaan ole aikaisemmin tällä päätänsä vaivannut Mittaristoonkin näyttää syttyvän sama vihreä ajovalosymboli kuin ajovalo-asennossakin...
Käsikirjassa tuo 'sivuvalot' sana on mainittu lyhyesti neljään kertaan mutta missään ei ole selitetty mitä se tekee (mitä valoja silloin on päällä)
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Verhoilut lähti yllättävänkin helpolla irti. Veikkaan, että ovien kanssa tulee enemmän haasteita. Mitä itse lukenut ja katsonut videoita, niin noita DrArtex:n tuotteita on suositeltu eristämiseen. Aluksi laitoin tuon Iridium vaimennuslevyn joka oli 2.0mm paksua. Sen jälkeen tuota Vibrobarrieria kaikkialle mihin sitä riitti. 5 kappaletta meni noita levyjä konttiin, joutuu vielä lisää tilaamaan, että saa ovet kunnolla laitettua.Jartsi kirjoitti: ↑30 Touko 2021, 11:12 Hyvältä näyttää. Itsellä sama operaatio edessä, auto tosin GS. Lähtikö verhoilut helposti irti? VibroBarrieriin en ole aikaisemmin törmännyt, mutta taitaa olla tällä hetkellä jotakuinkin paras tuote juuri alusta/rengasmetelin vaimentamiseen?
Mulla on STP goldia jäänyt aiemmista projekteista, mutta tuota voisi laittaa goldin päälle.
Ajattelin vielä lopuksi eristää kaaret myös ulkopuolelta DrArtex Baffle BW vaimennusmatolla, sen pitäisi ilmeisesti sopia ulkopuolelle myös. Silloin viimeistään pitäisi rengasmelun tippua järkevälle tasolle. Edellinen auto on -14 vuoden Mondeo ja se oli kyllä huomattavasti hiljaisempi mitä tämä.
Re: Insignia B
Olisiko sivuvalo se ns. saksan parkki?Antagonisti kirjoitti: ↑30 Touko 2021, 14:31 Valoautomatiikka, sivuvalot, ajovalot, päivävalot
Olen varmaan 95% ajoistani pösötellyt valot automaattiasennossa. Erikoistilanteissa, kun olen tarvinnut tai varmasti halunnut tehokkaat ajovalot (ja perävalot) päälle, olen vaihtanut "ajovalot" asentoon. Sumuvalot tietenkin päälle silloin harvoin kuin niille on ollut käyttöä. Mutta mikä ihme on tuo käsikirjassa mainittu kolmas vaihtoehto "sivuvalot" toiminto? Pitäisihän tämä tietenkin tietää näillä ajovuosilla, mutta eipä tosiaan ole aikaisemmin tällä päätänsä vaivannut Mittaristoonkin näyttää syttyvän sama vihreä ajovalosymboli kuin ajovalo-asennossakin...
Käsikirjassa tuo 'sivuvalot' sana on mainittu lyhyesti neljään kertaan mutta missään ei ole selitetty mitä se tekee (mitä valoja silloin on päällä)
Eli vilkku päälle, ja virta pois. Sen puolen parkit jää päälle kumpaan suuntaan vilkku osoittaa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Rengasmelun vaimentaminen jatkui tällä kertaa auton ulkopuolelta rengaskaarista. Pellit sai puhdistaa tarkasti ja sen jälkeen liimailin nuo laput tiukasti kiinni. Eivät ime itseensä kosteutta, joten ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, saa nähdä.
Rengasmelu pieneni taas hieman. Seuraavaksi vuorossa ovet ja lattia siltä osin mihin helposti pääsee käsiksi. Nyt hiljentynyt jo sen verta, että alkaa muovin nitinät kuulumaan selkeämmin perästä. Pitää purkaa siis kontissa vielä jotain ja pyrkiä poistaan nitinät.
Rengasmelu pieneni taas hieman. Seuraavaksi vuorossa ovet ja lattia siltä osin mihin helposti pääsee käsiksi. Nyt hiljentynyt jo sen verta, että alkaa muovin nitinät kuulumaan selkeämmin perästä. Pitää purkaa siis kontissa vielä jotain ja pyrkiä poistaan nitinät.
Re: Insignia B
Hienoa tekemistä! Itellä liisari niin en jaksa lähteä askartelemaan, mutta hyvä kuulla, että tästäkin voi saada kohtuu hiljaisen pelin.Sandeholic kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 08:52 Rengasmelun vaimentaminen jatkui tällä kertaa auton ulkopuolelta rengaskaarista. Pellit sai puhdistaa tarkasti ja sen jälkeen liimailin nuo laput tiukasti kiinni. Eivät ime itseensä kosteutta, joten ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, saa nähdä.
Rengasmelu pieneni taas hieman. Seuraavaksi vuorossa ovet ja lattia siltä osin mihin helposti pääsee käsiksi. Nyt hiljentynyt jo sen verta, että alkaa muovin nitinät kuulumaan selkeämmin perästä. Pitää purkaa siis kontissa vielä jotain ja pyrkiä poistaan nitinät.
Nitinöistä, tuntuu, että yhden kun saa ratkaistua, kolme uutta paikkaa alkaa nitisemään saman tien. Olen jo menettänyt toivoni niiden suhteen.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Insignia B
Olen itse tullut kokemusteni ja kuulemani perusteella siihen päätelmään, että Opelit lähes tulkoon aina vähän jostain nurkasta nitisee. Mistä tulikin mieleeni, että omaa autoani kevättalven vaivannut nitinä on joko kesän tultua loppunut tai vaihtoehtoisesti kuuloaistini on täydellisesti adaptoitunut siihenNitinöistä, tuntuu, että yhden kun saa ratkaistua, kolme uutta paikkaa alkaa nitisemään saman tien. Olen jo menettänyt toivoni niiden suhteen.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Insignia B
Nämä nitinät on harmittavia juttuja. Itsellä pari Skodaa ollut tätä ennen, ja vaikka nekin saattoi jostain kohtaa nitistä, sen sai helposti korjattua eikä uusia nitinöitä ilmaantunut.opelonparas kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 15:05Olen itse tullut kokemusteni ja kuulemani perusteella siihen päätelmään, että Opelit lähes tulkoon aina vähän jostain nurkasta nitisee. Mistä tulikin mieleeni, että omaa autoani kevättalven vaivannut nitinä on joko kesän tultua loppunut tai vaihtoehtoisesti kuuloaistini on täydellisesti adaptoitunut siihenNitinöistä, tuntuu, että yhden kun saa ratkaistua, kolme uutta paikkaa alkaa nitisemään saman tien. Olen jo menettänyt toivoni niiden suhteen.
No, loppuviimein aika pieniä juttuja nämä, kun tämä nykyinen auto on hyvä ajaa ja erinomaisesti varusteltukin hintaansa nähden.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Nyt on jatkettu Insignian hiljentamista. Etuovet, jalkatila, takapenkki ja kontin luukku eristetty.
Takapenkkiä en saanut kokonaan irroitettua, joten jouduin pienestä raosta sinne tunkemaan eristeitä. Konttiin laitoin hyvin vähän iridiumia resonoinnin vähentämiseksi ja eristeeksi meni sitten baffle bw:ta. Tästä ikävä kyllä ei tullut kuvaa otettua. En halunnut painoa kasvattaa luukulle liikaa, kun pelkäsin sähkömoottorin puolesta.
Etuovet eristin kaikkialta mihin järkevästi sai levyä mahtumaan. Painoa tuli oville selvästi lisää, huomaa avatessa. Ei rämise kun sulkee oven, kuullostaa enemmän mersun ovilta nyt
Vielä takaovet pitäisi jaksaa eristää, sen jälkeen kaikki mahdollinen tehty. Nyt uutena äänenä sisälle kuuluu tuulen vinkuminen..
Takapenkkiä en saanut kokonaan irroitettua, joten jouduin pienestä raosta sinne tunkemaan eristeitä. Konttiin laitoin hyvin vähän iridiumia resonoinnin vähentämiseksi ja eristeeksi meni sitten baffle bw:ta. Tästä ikävä kyllä ei tullut kuvaa otettua. En halunnut painoa kasvattaa luukulle liikaa, kun pelkäsin sähkömoottorin puolesta.
Etuovet eristin kaikkialta mihin järkevästi sai levyä mahtumaan. Painoa tuli oville selvästi lisää, huomaa avatessa. Ei rämise kun sulkee oven, kuullostaa enemmän mersun ovilta nyt
Vielä takaovet pitäisi jaksaa eristää, sen jälkeen kaikki mahdollinen tehty. Nyt uutena äänenä sisälle kuuluu tuulen vinkuminen..
Re: Insignia B
Ootsä kyllä jumalauta sinnikäs noiden äänien kanssa! Hattua täytyy nostaaSandeholic kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 22:01 Nyt on jatkettu Insignian hiljentamista. Etuovet, jalkatila, takapenkki ja kontin luukku eristetty.
Takapenkkiä en saanut kokonaan irroitettua, joten jouduin pienestä raosta sinne tunkemaan eristeitä. Konttiin laitoin hyvin vähän iridiumia resonoinnin vähentämiseksi ja eristeeksi meni sitten baffle bw:ta. Tästä ikävä kyllä ei tullut kuvaa otettua. En halunnut painoa kasvattaa luukulle liikaa, kun pelkäsin sähkömoottorin puolesta.
Etuovet eristin kaikkialta mihin järkevästi sai levyä mahtumaan. Painoa tuli oville selvästi lisää, huomaa avatessa. Ei rämise kun sulkee oven, kuullostaa enemmän mersun ovilta nyt
Vielä takaovet pitäisi jaksaa eristää, sen jälkeen kaikki mahdollinen tehty. Nyt uutena äänenä sisälle kuuluu tuulen vinkuminen..
(Luulisin, että olutta on mennyt useampi tölkki tuossa töiden lomassa)
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Jotenkin iski pahasti tuo auton äänekkyys, niin pakkohan se oli alkaa jotain tekemään, että tilanne paranee En sitten tiedä onko nuo Greenmax renkaat vaan hyvin äänekkäät ja kaikki johtuikin vaan niistä..
Mut kelit on kohdillaan ja olut kylmää, mikäpä siinä värkätessä!
Re: Insignia B
Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.
Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille.
Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
No ilmeisesti saa riuhtaista melko lujasti, kun mä kyllä revein sitä isosti Edestä jäi kahdesta koukusta kiinni ja niitä ei saanut mitenkään irtoamaan, tuntui ainakin siltä, että penkki menee rikki ennen kun irtoaa. Mutta aika hyvin sitä sai taitettua, niin sai tarvittavat levyt sinne alle tungettua.otj kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 23:27 Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.
Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille.
Eihän tälläkään äänetön auto tuosta tullut vaan edelleen jyrinä kuuluu, mutta taajuus muuttunut paljon matalammaksi mitä alussa oli. Alussa rengasmelun läpi puhuminen ei ollut mitenkään mukavaa. Nyt voi keskustella ja kuunnella musiikkia paremmin. No talvella sitten huomaa kuin hiljaiseksi auto voi muuttua, kun vaihtaa kitkat alle
Re: Insignia B
Hyvin viilentää auto hytin näillä keleillä, vaikka on auringossa useampi tunti seissyt.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia B
Moro,Sandeholic kirjoitti: ↑05 Kesä 2021, 01:34No ilmeisesti saa riuhtaista melko lujasti, kun mä kyllä revein sitä isosti Edestä jäi kahdesta koukusta kiinni ja niitä ei saanut mitenkään irtoamaan, tuntui ainakin siltä, että penkki menee rikki ennen kun irtoaa. Mutta aika hyvin sitä sai taitettua, niin sai tarvittavat levyt sinne alle tungettua.otj kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 23:27 Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.
Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille.
Eihän tälläkään äänetön auto tuosta tullut vaan edelleen jyrinä kuuluu, mutta taajuus muuttunut paljon matalammaksi mitä alussa oli. Alussa rengasmelun läpi puhuminen ei ollut mitenkään mukavaa. Nyt voi keskustella ja kuunnella musiikkia paremmin. No talvella sitten huomaa kuin hiljaiseksi auto voi muuttua, kun vaihtaa kitkat alle
mitäkö muuten tuollainen auton eristäminen tulee maksamaan suurinpiirtein? Onko mielestäsi rahan arvoinen muutos kun vertaat ääniä enne ja jälkeen eristyksen? Olen miettinyt auton vientiä pajalla ja parin päivän työ maksaa 700-1000€ (sisältää tarveaineet).
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Nyt on mennyt eristeisiin n. 360€, mutta näyttäisi jäävän aika paljon yli tuota materiaalia. Huomattava muutos, joten suosittelen tuon eristämistä! Rengasmelun ääni on muuttunut vähemmän häiritseväksi. Pystyy keskustelemaan takapenkille ja vänkärille korottamatta ääntä ja musiikki kuuluu paremmin.Qweqwe kirjoitti: ↑06 Kesä 2021, 21:12Moro,Sandeholic kirjoitti: ↑05 Kesä 2021, 01:34No ilmeisesti saa riuhtaista melko lujasti, kun mä kyllä revein sitä isosti Edestä jäi kahdesta koukusta kiinni ja niitä ei saanut mitenkään irtoamaan, tuntui ainakin siltä, että penkki menee rikki ennen kun irtoaa. Mutta aika hyvin sitä sai taitettua, niin sai tarvittavat levyt sinne alle tungettua.otj kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 23:27 Takapenkki lähtee hyvin irti, kovasti vaan ylöspäin tempaisee. Pitää vain uskaltaa riuhtaista. Joskus voi auttaa, että lattapäisellä meisselillä avittaa niitä kiinnikkeitä.
Itse tein vastaavan operaation kontiin, pyöränkaariiin, takapenkin alle ja takaoviin. Stp silveriä alle ja stp:n vaahtomuovin tyyppistä mattoa päälle. Kyllä se vähän auttoi, joskaan ei matalaa jyrinää valitettavasti vienyt sekään pois. Siihen auttaa oikeastaan vain rengastus. Huolella kyllä minäkin värkkäsin, mutta en aivan noin huolella. Nostan hattua projektille.
Eihän tälläkään äänetön auto tuosta tullut vaan edelleen jyrinä kuuluu, mutta taajuus muuttunut paljon matalammaksi mitä alussa oli. Alussa rengasmelun läpi puhuminen ei ollut mitenkään mukavaa. Nyt voi keskustella ja kuunnella musiikkia paremmin. No talvella sitten huomaa kuin hiljaiseksi auto voi muuttua, kun vaihtaa kitkat alle
mitäkö muuten tuollainen auton eristäminen tulee maksamaan suurinpiirtein? Onko mielestäsi rahan arvoinen muutos kun vertaat ääniä enne ja jälkeen eristyksen? Olen miettinyt auton vientiä pajalla ja parin päivän työ maksaa 700-1000€ (sisältää tarveaineet).
Mitä kaikkea tuohon 700-1000€ eristämiseen kuuluu? Jos tulee kaikki vastaava mitä nyt itse olen tehnyt, niin mielestäni hyvinkin kohtuullinen hinta tuolle työlle