Insignia B
Re: Insignia B
Potilaana 1.5t, oireena öljynhaju.
Moottorin yläosasta löytyi märkää ja kirkasta öljyä etenkin vasemmalta takaa, on levinnyt myös etupuolelle. Moottorin muovikannen alla on vaahtomuovia, joka on myös imenyt itseensä tätä lientä ilmeisesti jo pidemmän aikaa. Ohessa kuva moottorin takapuolelta löytyvästä sähköliittimellä varustetusta osasta, jota ensisijaisesti epäilen vuodon lähteeksi. Lienee nokkien säätösolenoidi tms.
Onko näissä pikkuturboissa ollut vuotoja enemmänkin?
Moottorin yläosasta löytyi märkää ja kirkasta öljyä etenkin vasemmalta takaa, on levinnyt myös etupuolelle. Moottorin muovikannen alla on vaahtomuovia, joka on myös imenyt itseensä tätä lientä ilmeisesti jo pidemmän aikaa. Ohessa kuva moottorin takapuolelta löytyvästä sähköliittimellä varustetusta osasta, jota ensisijaisesti epäilen vuodon lähteeksi. Lienee nokkien säätösolenoidi tms.
Onko näissä pikkuturboissa ollut vuotoja enemmänkin?
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Nyt oli aika siirtyä takaisin Ooppeleiden pariin ja löytyi sopivalla hinnalla 2018 vuosimallin Insignia jolle oli kerennyt jo jonkin verran kilometrejä tulla (.n 200tkm). Moottorina siinä on 2.0D 170hp.
Kaupat tehtiin, kun koeajolla en itse huomannut mitään omituista autossa. Samana päivänä minulle sanottiin, että kannattaisi käydä näyttämässä tuota autoa jollain ammattilaisella, kun sen tyhjäkäynnin ei pitäisi kuulostaa niin humppaavalta mitä se oli. No ajoin sitten korjaamolle ja sinnehän se auto sitten samana päivänä jäi..
Öljyt oli korjaamon mukaan liian mustat vaihtovälille ja auto ilmoitti, että 19% jäljellä. Niillä olisi pitänyt muka pystyä ajamaan vielä 15tkm. Tyhjäkäynnissä kuulemma joku metallinen sivuääni, joten aikoivat kurkata venttiilikopan sisälle.
Onko tuossa kyseisessä moottorissa ollut jotain ongelmia? Ihmetyttää miten noilla kilometreillä voi tulla jo moottorivikaa autoon, vaikka huollot on tehty ohjelman mukaisesti merkkiliikkessä.. Myyjä kyllä lupaili, että tuo korjataan heidän piikkiin täysin. Alkoi vaan epäilyttään yleisesti tämän auton laatu?
Kaupat tehtiin, kun koeajolla en itse huomannut mitään omituista autossa. Samana päivänä minulle sanottiin, että kannattaisi käydä näyttämässä tuota autoa jollain ammattilaisella, kun sen tyhjäkäynnin ei pitäisi kuulostaa niin humppaavalta mitä se oli. No ajoin sitten korjaamolle ja sinnehän se auto sitten samana päivänä jäi..
Öljyt oli korjaamon mukaan liian mustat vaihtovälille ja auto ilmoitti, että 19% jäljellä. Niillä olisi pitänyt muka pystyä ajamaan vielä 15tkm. Tyhjäkäynnissä kuulemma joku metallinen sivuääni, joten aikoivat kurkata venttiilikopan sisälle.
Onko tuossa kyseisessä moottorissa ollut jotain ongelmia? Ihmetyttää miten noilla kilometreillä voi tulla jo moottorivikaa autoon, vaikka huollot on tehty ohjelman mukaisesti merkkiliikkessä.. Myyjä kyllä lupaili, että tuo korjataan heidän piikkiin täysin. Alkoi vaan epäilyttään yleisesti tämän auton laatu?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Kyllä dieselmoottorissa on aina mustat öljyt ettei siittä voi mitään päätellä ja huoltoväli kelaa näissä itsensä lyhyellä ajolla alle 30tkm vaihtoon.
Ei ole mitään vikoja tullut näissä vastaan ja samaa perusmoottoria ollut jo yli 10-vuotta.
Miten oli huollettu?
Ei ole mitään vikoja tullut näissä vastaan ja samaa perusmoottoria ollut jo yli 10-vuotta.
Miten oli huollettu?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Insignia B
Huoltokirjan mukaan huollot on tehty aina ajallaan eikä puutteita näkynyt. Käynti ääni oli sellainen humppaava, vaikea kuvailla. Ei hurissut tasaisesti. Huollon mukaan tuo sama häiriöääni käynnissä kuului vaikka autolla otti hieman kierroksia.
Re: Insignia B
En ole löytänyt mitä eroja näissä mv(mallivuosi?) 19 - 19,5 välillä, vai onko vain esimerkiksi ohjelmistojen suhteen vain eroja?
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia B
Käytin autoa ammattilaisen luona takapuskurin myllytyksessä. Myllytys maksoi 30€. Kaikki jäljet yhtä pientä syvempää naarmua lukuunottamatta lähti pois. Olen ihan sikatyytyväinen.marlii kirjoitti: ↑20 Huhti 2021, 22:05Itse ei kannata yrittää jos ei kokemusta. Suosittelesin etsimään auton fiksaus firmoja mitkä teettävät pinnoituksia. Tälläiset firmat voivat tehdä myös noita pieniä fiksauksia ja menevät normi tuntityön mukaan eli n. 50-100 eur. Uskomattoman paljon niitä jälkiä voidaan saada pois niin kannattaa katsoa firma ja käydä kysymässä.GM_Opel kirjoitti: ↑19 Huhti 2021, 14:41 Huomasin tuossa kesärenkaita vaihtaessa, että auton takapuskurin sivuosaan (muovia/metalliväri) on tullut pintanaarmuja/jälkiä talven aikana.
Joku on päässyt pintaa raapaisemaan (oiskos hieman osunut lumipenkaan tms.)
Kynnellä kokeilin, niin suurimpaan osaan jäljistä kynsi ei tartu laisinkaan. Muutamaan hieman syvempään naarmuun kynsi hieman ottaa kiinni.
Kysymyksiä noista pienimmistä pintanaarmuista/jäljistä.
-Saakohan ne pois myllytyksellä?
-Voikohan niitä itse yrittää pois? Mitä työkaluja ja aineita siihen tarvittaisiin?
-Vai onko parempi viedä ammattilaiselle?
-Myllyttävätkö vain tuon naarmuisen kohdan vai koko puskurin jotta mitään eroja ei jäisi näkyviin?
-Paljonkohan suurinpiirtein voisi tulla maksamaan/missä hintaluokassa mennään?
-Osaatteko ehdottaa pk-seudulla jotain liikettä?
Ei tuohon hintaan kannata ostaa omia laitteita ja aineita ja alkaa harjoittelemaan.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia B
Niin, mistähän muuten ylipäänsä näkee onko Inkku mv 19,0 vai 19,5. Ajelen aikanaan helmi/maaliskuun -19 taitteessa tilatulla ja toukokouun -19 lopulla luovutetulla ST 1.6T: llä ja miettinyt onko kumpi käsikirjaversio 19,0 vai 19,5 oikeampi. Siinä kyllä taisi kevättalvella 2019 olla ainakin jokin muutos varustepaketointien kanssa ja mutta ne taas varmaan enemmän maahantuojan kuin autonvalmistajan juttuja. Mutta hyvä kysymys. Mallivuotta 19,0 on varmasti myyty jo 2018 lopulla.
Re: Insignia B
Omat astrat olleet kaikki puolikkaita, kun ovat keväällä tilattu. Eli astrassa ainakin aiemmin meni että uuden mallivuoden tilaukset alkoivat heinäkuulla ja puolikas sitten vuodenvaihteessa.Taikamatto kirjoitti: ↑07 Touko 2021, 18:31Niin, mistähän muuten ylipäänsä näkee onko Inkku mv 19,0 vai 19,5. Ajelen aikanaan helmi/maaliskuun -19 taitteessa tilatulla ja toukokouun -19 lopulla luovutetulla ST 1.6T: llä ja miettinyt onko kumpi käsikirjaversio 19,0 vai 19,5 oikeampi. Siinä kyllä taisi kevättalvella 2019 olla ainakin jokin muutos varustepaketointien kanssa ja mutta ne taas varmaan enemmän maahantuojan kuin autonvalmistajan juttuja. Mutta hyvä kysymys. Mallivuotta 19,0 on varmasti myyty jo 2018 lopulla.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Insignia B
Nyt olisi ajeltu 2500 km 2,0 bensa 200hp 2021 9-vaihteisella inkulla. Kulutus on asettunut kaupunkiajossa noin 9 litran korville ja maantiellä noin 7 litran nurkille enempää yrittämättä. Toki olen raskaalla kalustolla ollut aikanaan taloudellisuusajo kilpailussakin eli ehkä tuosta sais vielä puristetua jotain pois jos lähtisi yrittämään. Kulutusta en pidä pahana, eihän massat ilmaiseksi liiku.
Massaus hiljensi autoa ihan kiitettävästi vaikka ei mitään äänieristemateriaalia laitettukaan. Nyt auto on yliteipattukin Automatrixilla eikä voi kuin kehua jälkeä. Vannekauppiaalle tuli väärät vanteet valmistajalta ja nyt odotellaan vielä uutta erää jotka tosin ovat jo DHL:n kyydissä. Josko ne ensi viikolla jo saataisiin alle. Vanteiksi on tulossa 1AV ZX1 mallin 19" directionaaliset vanteet ( kts Google ) ns. Black machined face versio.
Vanteiden saapuessa rengas koko muuttuu 245/45R18 -> 245/45R19 , josko sillä saisi hieman täytettyä lokasuojia.
Moottorin voimavarat 350nm kera 9 lovisen vaihteiston ovat kyllä olleet todella positiivinen paketti ja ylitti odotukseni verrattuna B1 version 1,6 200 hp /250nm 6-lovinen autoihin joita olimme koeajaneet. Kiihdytykset jo pienellä osakaasulla on loistavaa tasoa väännön takia ja vaikka maantieajossa aski koittaa pitää moottorin kierrokset ihan jopa 1350 lukemissa, jaksaa moottorin niilläkin kierroksilla mennä mukavasti.
Pari negatiivista tai ehkä tottumista vaativaa ominaisuuttaa on löytynyt. Kaistavahti ei aina havaitse liittymän ja suoraan menevän kaistan eroa ja meinaa tehdä ihme liikkeitä liittymissä. Tämä tosin tapahtuu vain 2-3 kertaa sadasta vastaavasta kohdasta eli liekö vain sattumaa. Toinen on että jalankulkija ilmoittelee merkillä välillä vaikka ketään ei ole missään. Liekö taas herkkyydestä kiinni. Nämä seikat vaan johtavat siihen että äkkiä nappaan kaistavahdin pois päältä PK-seudulla ja jalankulkijan varoitus alkaa olemaan vähäisemmällä merkityksellä minulle. Verrattain pieniä harmituksia siis.
Alustan perusasetus on kiva kaupungissa mutta on se liian pehmeä meidän makuun maanteille ja silloin tulee aina vaihdettua ajotilaksi "matka-ajo" vai millä nimellä sitä sitten haluaakaan kutsua.
Lisätääs tänne kuvat (huonot) mistä lähdettiin ja missä ollaan. Tuo jälkimmäinen kuva ei tosiaan huonolla valaituksella tuo esiin kovinkaan niitä kaikkia eri värejä jotka hyvässä valossa näkyy. Eli kalvo on sellainen jossa näkyy ainakin lila, kupari, vihreä ja sininen riippuen katselukulmasta.
Massaus hiljensi autoa ihan kiitettävästi vaikka ei mitään äänieristemateriaalia laitettukaan. Nyt auto on yliteipattukin Automatrixilla eikä voi kuin kehua jälkeä. Vannekauppiaalle tuli väärät vanteet valmistajalta ja nyt odotellaan vielä uutta erää jotka tosin ovat jo DHL:n kyydissä. Josko ne ensi viikolla jo saataisiin alle. Vanteiksi on tulossa 1AV ZX1 mallin 19" directionaaliset vanteet ( kts Google ) ns. Black machined face versio.
Vanteiden saapuessa rengas koko muuttuu 245/45R18 -> 245/45R19 , josko sillä saisi hieman täytettyä lokasuojia.
Moottorin voimavarat 350nm kera 9 lovisen vaihteiston ovat kyllä olleet todella positiivinen paketti ja ylitti odotukseni verrattuna B1 version 1,6 200 hp /250nm 6-lovinen autoihin joita olimme koeajaneet. Kiihdytykset jo pienellä osakaasulla on loistavaa tasoa väännön takia ja vaikka maantieajossa aski koittaa pitää moottorin kierrokset ihan jopa 1350 lukemissa, jaksaa moottorin niilläkin kierroksilla mennä mukavasti.
Pari negatiivista tai ehkä tottumista vaativaa ominaisuuttaa on löytynyt. Kaistavahti ei aina havaitse liittymän ja suoraan menevän kaistan eroa ja meinaa tehdä ihme liikkeitä liittymissä. Tämä tosin tapahtuu vain 2-3 kertaa sadasta vastaavasta kohdasta eli liekö vain sattumaa. Toinen on että jalankulkija ilmoittelee merkillä välillä vaikka ketään ei ole missään. Liekö taas herkkyydestä kiinni. Nämä seikat vaan johtavat siihen että äkkiä nappaan kaistavahdin pois päältä PK-seudulla ja jalankulkijan varoitus alkaa olemaan vähäisemmällä merkityksellä minulle. Verrattain pieniä harmituksia siis.
Alustan perusasetus on kiva kaupungissa mutta on se liian pehmeä meidän makuun maanteille ja silloin tulee aina vaihdettua ajotilaksi "matka-ajo" vai millä nimellä sitä sitten haluaakaan kutsua.
Lisätääs tänne kuvat (huonot) mistä lähdettiin ja missä ollaan. Tuo jälkimmäinen kuva ei tosiaan huonolla valaituksella tuo esiin kovinkaan niitä kaikkia eri värejä jotka hyvässä valossa näkyy. Eli kalvo on sellainen jossa näkyy ainakin lila, kupari, vihreä ja sininen riippuen katselukulmasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia B
Aika jännä tuo kalvo. Jossakin mustassa teslassa olen nähnyt mattateipillä tehdyn yliteippauksen ja kyllähän tuo värillinen selvästi paremman näköinen on. Renkaissa on kokoeroa aika lailla (4%), tuleeko takuun kanssa ongelmia? Noiden vakiovanteiden kanssa täytyy olla tarkkana kun tulevat niin ulos. Itse olen jo pari kertaa ehtinyt kolhia reunakiviin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
No nyt on hienoo!
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Kyllähän takuukorjauksessa tulee olemaan tarvittaessa kuvan vanteet alla... ei tehdä siitä ongelmaausvaa kirjoitti: ↑09 Touko 2021, 11:49 Aika jännä tuo kalvo. Jossakin mustassa teslassa olen nähnyt mattateipillä tehdyn yliteippauksen ja kyllähän tuo värillinen selvästi paremman näköinen on. Renkaissa on kokoeroa aika lailla (4%), tuleeko takuun kanssa ongelmia? Noiden vakiovanteiden kanssa täytyy olla tarkkana kun tulevat niin ulos. Itse olen jo pari kertaa ehtinyt kolhia reunakiviin.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia B
Live kuvaa saa ihan tiktokista... käytiin TCM tapahtumassa viime viikonloppuna
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia B
Nuo uudet Opelin 18" vanteet on nuokin hienot. Näyttävät 1:1 MAK Milano Black Mirroreilta, jotka omassakin oli alkuun alla.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Insignia B
Mikä tuon omamassa on?4scon4 kirjoitti: ↑09 Touko 2021, 11:20 Nyt olisi ajeltu 2500 km 2,0 bensa 200hp 2021 9-vaihteisella inkulla. Kulutus on asettunut kaupunkiajossa noin 9 litran korville ja maantiellä noin 7 litran nurkille enempää yrittämättä. Toki olen raskaalla kalustolla ollut aikanaan taloudellisuusajo kilpailussakin eli ehkä tuosta sais vielä puristetua jotain pois jos lähtisi yrittämään. Kulutusta en pidä pahana, eihän massat ilmaiseksi liiku.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT