Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Ainahan voi käyttää vaikka kännykän navigaattoria jos auton oman navigaattorin ominaisuudet eivät riitä. Minulla ei kyllä ole valittamista siitäkään.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Itse teen navigoinnin kanssa seuraavalla tavalla.
Syötän auton omaan Naviin määränpään osoitteen ja pyydän aloittamaan navigoinnin.
Valisen HUDista navigointinäkymän niin, että opastusnuolet näkyvät tuulilasissa.
Kytken kännykän piuhalla kiinni ja valitsen autoandoid.
Olen ladannut kännykkään Waze-karttaohjelman.
Autoandroid ohjelmasta valitsen Wazen. Waze ilmoittaa nätisti liikennekameroista jos ajaa ylinopeutta. Waze ilmoittaa tarvittaessa monesta muustakin asiasta.
(Joskus olen valinnut Google mapsin Wazen tilalle).
--> Opastusäänet tulee siis auton omasta Navista ja tuulilasissa näkyy hienosti opastusnuolet HUDin ansiosta.
Waze hoitaa kaiken näköiset varoittelut.
Autoandroidissa voi helposti muuttaa karttanäkymät Wazen <-> Google mapsin välillä jos haluaa.
Tai sitten voi välillä vaihtaa näkymän auton omaan Naviin painamalla Home ja sitten valitsemalla Navin.
Noilla kolmella karttaohjelmalla olen kyllä aina nätisti perille löytänyt.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
uppokorkki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja uppokorkki »

GM_Opel kirjoitti: 05 Syys 2021, 16:19 Itse teen navigoinnin kanssa seuraavalla tavalla.
Syötän auton omaan Naviin määränpään osoitteen ja pyydän aloittamaan navigoinnin.
Valisen HUDista navigointinäkymän niin, että opastusnuolet näkyvät tuulilasissa.
Kytken kännykän piuhalla kiinni ja valitsen autoandoid.
Olen ladannut kännykkään Waze-karttaohjelman.
Autoandroid ohjelmasta valitsen Wazen. Waze ilmoittaa nätisti liikennekameroista jos ajaa ylinopeutta. Waze ilmoittaa tarvittaessa monesta muustakin asiasta.
(Joskus olen valinnut Google mapsin Wazen tilalle).
--> Opastusäänet tulee siis auton omasta Navista ja tuulilasissa näkyy hienosti opastusnuolet HUDin ansiosta.
Waze hoitaa kaiken näköiset varoittelut.
Autoandroidissa voi helposti muuttaa karttanäkymät Wazen <-> Google mapsin välillä jos haluaa.
Tai sitten voi välillä vaihtaa näkymän auton omaan Naviin painamalla Home ja sitten valitsemalla Navin.
Noilla kolmella karttaohjelmalla olen kyllä aina nätisti perille löytänyt.
:lol: :lol:
uppokorkki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja uppokorkki »

Vallan mainiosti löytänyt aina perille auton omalla navilla. Tuntemattomiin paikkoihin lähtiessä tulee luonnollisesti muutenkin katosttua reitti etukäteen edes sinnepäin.

Päivittäisen päivityksen auto lataa kodin tukiaseman välityksellä. Reissuun lähtiessä kytken navin puhelimen tukiasemaan. Näin auto on yhteydessä nettiin koko matkan ajan.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

uppokorkki kirjoitti: 05 Syys 2021, 18:20 Vallan mainiosti löytänyt aina perille auton omalla navilla. Tuntemattomiin paikkoihin lähtiessä tulee luonnollisesti muutenkin katosttua reitti etukäteen edes sinnepäin.

Päivittäisen päivityksen auto lataa kodin tukiaseman välityksellä. Reissuun lähtiessä kytken navin puhelimen tukiasemaan. Näin auto on yhteydessä nettiin koko matkan ajan.
Auton omalla Navilla pärjää kyllä.
Uusimpien ylinopeuskameroiden sijainnit eivät välttämättä ole Naviin päivittyneet. Siinä kestää joskus pidempääkin. Wazeen uusimmat kamerat tulevat hyvin nopeasti. Sen takia käytän autossa enemmän Wazea kuin auton omaa Navia.
Wazessa näkyy myös auton todellinen nopeus GPSn kautta. Siihen saa myös määriteltyä ylinopeushälytyksen jonka rajan voi itse määritellä. Itse olen sen määritellyt kun GPSn mukaan auton ylinopeus ylittää 5km/h.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Tuli nyt ensimmäistä kertaa ajettua pimeällä ja pääsi kokeilemaan miten se valoautomatiikka toimii. Nätiltähän se näytti, kun vastaantulevan kohdalle ja pimeä kohta, mutta muualta oli tie valaistu. Mutta ilmeisesti nuo valot kuitenkin sokaisee liikaa vastaantulijoita, kun aika monesti räpyteltiin pitkiä. Varsinkin nuo rekkakuskit oli mukavia jotka räpäyttävät ihan lähellä pitkät päälle.. Miten muilla mennyt noiden kanssa? Joutuuko manuaalisesti alkaa pitkät vaihtamaan lyhyeksi, kun muuten saa vastaantulijoita jatkuvaa sokaisua vai?

Itse en kyllä voi allekirjoittaa noita edellisellä sivulla olleita valituksia autosta. Nyt kilometrejä on tullut n. 6000 kasaan toukokuusta ja on kyllä ollut mukavia kilometrejä. Toki vaikutusta oli sillä, että asensi autoon hyvät vaimennukset ja paransi äänentoistoa. Mutta kaikki automatiikka mitä tuohon laitettu on tehnyt kyllä ajamisesta mukavaa. Auton omaa navigointia en käytä oikeastaan ollenkaan, Carplay hoitaa sen homman. Penkkien ilmastointi tuntuu kevyiden vaatteiden läpi hyvin. Hieronta on ehkä vähän turhake, mutta piristää kuitenkin hetkeksi.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Garnd_Old_One kirjoitti: 05 Syys 2021, 14:14 Siis toi auton navi on kyllä yksi suuri vitsi ja huono sellainen.
Karttapäivitykset tulee vain sijainnin mukaisesti alueittain Wlanin yli. Eli jos lähden johonkin oman kylän ulkopuolelle, niin auto täytyy ajaa sinne kohteeseen ja siellä sitten se karttapäivitys luurilla ja olikohan tähänkin jokin vuosirajoite, kun lakkaa kokonaan? Kyllähän tässä on kuluttajaa huijattu.
Nyt viimeksi Lounaissuomen kartat päivitetty ja matka nauvoon. Nauvon lossille asti kartat toimi, mutta lossilta ulos ajettaessa kartalla ei yhtään mitään. Olisi pitänyt ryhtyä päivittämään karttoja? Liikennemerkkitunnistus näytti vain hetken kameran näkemää ja sitten vaihtoi navin tietämään ja näyttöön ilmestyi 10 km/h merkki.
Se ilmo siitä suomenkielen puutoksesta puheohjauksessa on kans niin hanurista, eikä sitä saa ohitettua edes huollossa.
Sitten kun vaihtaa kieleksi lontoon, niin täti ilmoittaa, ettei osaa navigoida Suomessa. Mahtavaa.
Peltipoliisi ilmot toimivat miten sattuu. Joskus ilmo tulee vasta parikymmentä metriä ennen purkkia ja aina ei tule ollenkaan, vaikka useita vuosia vanhoja tolppia.

Onhan tuossa paljon muutakin paskaa.
Sadetunnistin toimii miten sattuu. Välillä hinkkaa lähes kuivaa lasia, vaikka herkkyyssäädin karkeimmillaan ja toisinaan lasi saa pisaroitua läpikotaisin, vaikka säätö on herkimmillään.
Kaistavahti toimii/ei toimi. Tein huoltoa varten parin minuutin videon, sinä aikana katkesi neljä kertaa.
Ihmisvahti jättää ehkä joka viidennen tunnistamatta. Väistettäessä samaan aikaan toimiva kaistavahti kampeaa auto jalankulkijaa päin. Ja entä jos sitten joskus sattuu kopsahtamaan auton kampeamana?
Huollossa eivät mahtaneet asialle mitään.
Radion ääni on niin surkea, että joskus oikein ottaa korviin. Sen mitä renkaiden pauhannalta kuulee.
Pulmat johtunevat hinta alkaen komponenteista, heikosta algoritmista, sekä ruuhkautuneesta väylästä ja kehnosta väyläprotokollasta. Kaikki on tehty mistä vain on halvimmalla saatu.
Ihan niin kuin tuo kameroiden kehno resoluutiokin. Tai tuulilasin pesulaitteiston pässinmunan kokoinen säiliö ja letkusta pois jätetty takaiskuventtiili.

Sitten on se istuinten ilmastointi. Mistä muusta kuin painikkeen merkkivalosta huomaa sen päällä olon ? Ja on oikein tehon säätökin 1-3 :D

Eikä se toi automaattivaihteistokaan oikein toiminnallaan loista. Aika kulmikas on käytökseltään, joskus potkii ihan pintakaasullakin.
Mutta vittumaisin on tämä, kun valut kävelyvauhtia risteykseen väliä kytäten ja sitten kun se hetki tulee ja pitäisi nopsaan pujahtamaan, niin hetkeen ei tapahdu yhtään mitään.
Lisättäköön tähän vielä laatikon ujellus 43 km/h nopeudessa, joka kuuluu radion ja rengasmelun yli.

Ylipitkän akselivälin tähden joskus joutuu vekslaamaan saadakseen auton taittumaan kaupan parkkiruutuun.

Voi, voi. Paska mikä paska ja kyllä, kyllä tämän saisi tunkea takaisin suoleen! :banghead:
Paljoa tällä ei ole sitten viitsinyt edes ajella, alle 10 000 km parissa vuodessa.
Voin melkein kaiken tuosta itsekin allekirjoittaa, mutta en kyllä omassa oo huomannu tuota ujellusta laatikosta. Puutteista huolimatta en itse pidä tuota siltikään huonona autona, mutta en kyllä niin hyvänäkään että seuraava auto todennäköisesti olisi enää Opel. Kaipaa kyllä jo kunnon päivitystä koko auto kokonaisuudessaan.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Kohta 70 000 mittarissa ja ei voi valittaa oikein mistään. Tiedä sitten kuinka korkealla muiden rimat on asetettu? Täydellistä autoa ei ole olemassakaan, vaikka kuinka lyöt euroja tiskiin.
LED valot on mielestäni hyvät, eikä käytännössä koskaan vilkutella pitkiä häikäisyn merkiksi. Toki eihän nämä koskaan pärjää lisävaloille, etenkään syksyn pimeillä, mutta lumien tultua riittävästi valaisee.
Pitääpä itsekin koittaa tuota navin yhdistämistä mobiilitukiaseman kautta, jos vaikka päivittäisi kartat. Mutta mikäli navin ajanmukaisuus on ykköskriteeri niin onneksi on toimivat carplay ja Android auto!
Näillä palstoilla aina korostuu vain negatiiviset puolet autosta, mutta onneksi jää lukijan vastuulle luetun ymmärtäminen.
RekkiS
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Huhti 2009, 17:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RekkiS »

Se että automatiikka hoitaa valojen ohjauksen, ei tarkoita etteikö ne silti häikäisisi ja ärsyttäisi.
T: öisin rekkaa ajava.(en kyllä motarilla jaksa räpsytellä omia valoja, koska niitä saisi tuolloin vilkuttaa kuin keravalaisessa diskossa)
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Sandeholic kirjoitti: 05 Syys 2021, 20:45 Tuli nyt ensimmäistä kertaa ajettua pimeällä ja pääsi kokeilemaan miten se valoautomatiikka toimii. Nätiltähän se näytti, kun vastaantulevan kohdalle ja pimeä kohta, mutta muualta oli tie valaistu. Mutta ilmeisesti nuo valot kuitenkin sokaisee liikaa vastaantulijoita, kun aika monesti räpyteltiin pitkiä. Varsinkin nuo rekkakuskit oli mukavia jotka räpäyttävät ihan lähellä pitkät päälle.. Miten muilla mennyt noiden kanssa? Joutuuko manuaalisesti alkaa pitkät vaihtamaan lyhyeksi, kun muuten saa vastaantulijoita jatkuvaa sokaisua vai?
Onko henkilöautot myös räpytelleet sulle pitkiä vai ainoastaan rekat? Rekan kuljettajat istuvat korkealla verrattuna henkilöauton kuljettajiin ja siksi saattaa valot häikäistä heitä eri tavalla.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

GM_Opel kirjoitti: 07 Syys 2021, 09:50
Sandeholic kirjoitti: 05 Syys 2021, 20:45 Tuli nyt ensimmäistä kertaa ajettua pimeällä ja pääsi kokeilemaan miten se valoautomatiikka toimii. Nätiltähän se näytti, kun vastaantulevan kohdalle ja pimeä kohta, mutta muualta oli tie valaistu. Mutta ilmeisesti nuo valot kuitenkin sokaisee liikaa vastaantulijoita, kun aika monesti räpyteltiin pitkiä. Varsinkin nuo rekkakuskit oli mukavia jotka räpäyttävät ihan lähellä pitkät päälle.. Miten muilla mennyt noiden kanssa? Joutuuko manuaalisesti alkaa pitkät vaihtamaan lyhyeksi, kun muuten saa vastaantulijoita jatkuvaa sokaisua vai?
Onko henkilöautot myös räpytelleet sulle pitkiä vai ainoastaan rekat? Rekan kuljettajat istuvat korkealla verrattuna henkilöauton kuljettajiin ja siksi saattaa valot häikäistä heitä eri tavalla.
Taisi olla pakettiauto joka myös räpäytti valoja, joten ilmeisesti on tuosta juurikin kyse.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Onko normaalia, että tehdaswebasto lähtee päälle liikkeellelähdön jälkeen alle 10 asteen lämpötiloissa?

Ja onko tuota lämpötilarajaa mahdollista muuttaa huollon testerillä tms.?
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

Jartsi kirjoitti: 07 Syys 2021, 23:21 Onko normaalia, että tehdaswebasto lähtee päälle liikkeellelähdön jälkeen alle 10 asteen lämpötiloissa?

Ja onko tuota lämpötilarajaa mahdollista muuttaa huollon testerillä tms.?
Kyllä minulla ainakin lähtee. kait se on normaalia? Sen säätämisestä ei ole tietoa !
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Kesä 2020, 16:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Kyllä se on normaalia eli ominaisuus. Ja ihan mukava sellainen jos lämpötilaraja olisi vaikkapa +2.. Automyyjän mukaan ominaisuutta ei ole mahdollista ohittaa muuta kuin deaktivoimalla koko webaston valitsemallaan tavalla.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Ominaisuutena tosiaan ihan hyvä, mutta käynnistysraja saisi olla alempana, vaikkapa 5 asteessa kuten VAGeissa. Nyt puhisee turhaan lämpimillä keleillä.

Pitää tutkia tuota tappokytkimen asennusta, -15 mallisissa A-koppasissa on ainakin eber, ei weba, joten voipi olla että vanha ohje ei päde?
Vastaa Viestiin