Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
James Bond
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Helmi 2014, 10:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja James Bond »

Tosta säätömoodista en tiedä, ihan kylmän viileesti käänsin ruuvia ja hyvin on kaikki toimnut :lol:
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

James Bond kirjoitti: 04 Loka 2019, 17:19 Tosta säätömoodista en tiedä, ihan kylmän viileesti käänsin ruuvia ja hyvin on kaikki toimnut :lol:
Kumpi noista säätöruuveista vaikuttaa korkeuteen?
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Kalis_
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Helmi 2019, 16:12

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kalis_ »

Metula kirjoitti: 01 Maalis 2019, 21:38 Siinä umpion takana kuusiokolo muoviruuvit, muistaakseni 6mm. Toinen vaaka toinen pystysäätö.

[[kuva]https://s15.postimg.cc/obo3kk4q3/FJ000615.jpg [/kuva]
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Ostin keväällä -18 mallisen 1.0 astran. Tänään vaihdoin talvipyörät alle, mutta paineantureiden opettaminen ei onnistunutkaan täällä suositelulla kiinanlaitteella. Kokeilin sitten parin metrin päässä lojuviin kesäpyöriin (orkkisvanteella, orkkiskumit) ja ensimmäisellä napinpainalluksella auto löysi anturit.

Talvipyörät on tarvikevanteella olevat linglongit, eli onkohan tässä nyt säästetty niitten antureiden verran vai onko siellä jotkin harakirianturit joita en vain saa opetettua? Mikä on myyjäliikkeen vastuu, voinko vaatia antureita myös talvipyöriin koska pakollinen varuste, vai kannattaako vain niellä tappio ja katsella keltaista häiriövaloa taulussa talvisin?
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 567
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Renkaiden parituslaite on aika tarkka siitä asennosta. Laitteen pohja on oltava koko matkaltaan renkaan sivua vasten. En tiedä onko antennin paikalla väliä, mutta mä bruukaan pitää antennia venttiilin päällä ja laitteen runko siitä sitten "säteittäin" suoraan keskiöstä ulkokehää kohti.

Ekalla kerralla itsekin sohin vaan vähän sinne päin ja olin jo menettämässä toivoni onnettoman kiinankapistuksen suhteen. Mutta kun opin ton oikean asennon, niin nyt ei tarvii montaa sekuntia haeskella signaalia, kun auton torvi jo törähtää palkitsevasti.
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Rookeri kirjoitti: 06 Loka 2019, 17:51 Jos se kapula kumminkin löysi kesärenkaista anturit nii ei se tekniikasta ole kiinni vaa siitä ettei niitä antureita välttämättä edes ole.
No tämä, talvipyöriä kuitenkin kokeilin jokapuolelta ja anturi monenlaisissa asennoissa. Kesäpyörään vain laitoin kylkeen kiinni venttiilin kohdalle ja kerta painalluksella toimi ainakin niihin kahteen joihin kokeilin.
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Oletin kyllä että anturit olisi olleet koska pyöriin oli merkitty paikat missä olivat olleet, mutta eihän sekään nyt mikään todiste antureista ole.

Talvipyörien venttiilit ovat jotkin kromiset, katselin että samannäköisiä myydään antureiden kanssa, mutta mikä lienee sitten totuus?
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Rookeri kirjoitti: 06 Loka 2019, 17:40 Mikä siitä lisävarusteesta pakollisen tekee? Luultavasti ei vaan ole antureita niissä vanteissa.
Eikös se ollut vuodesta -12 pakollinen varuste kaikissa autoissa?
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Knakki kirjoitti: 06 Loka 2019, 17:58
Eikös se ollut vuodesta -12 pakollinen varuste kaikissa autoissa?
Vain esiasennusrenkaissa on painevalvonta pakollinen nykyään. Muut sarjat voi olla ilman, eli talvigummeissa eivät ole pakolliset jos auto on toimitettu kesärenkailla ja niistä se löytyy.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 567
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Knakki kirjoitti: 06 Loka 2019, 17:57 Oletin kyllä että anturit olisi olleet koska pyöriin oli merkitty paikat missä olivat olleet, mutta eihän sekään nyt mikään todiste antureista ole.
Facepalm. Renkaiden paikat on merkitty pyöriin jo nakkisodasta lähtien, jotta ne sitten ens kerralla eksyisivät vähintäänkin samalle puolen autoa, makuasioista riippuen samalle tai eri akselille.
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Askoik kirjoitti: 06 Loka 2019, 18:16
Knakki kirjoitti: 06 Loka 2019, 17:57 Oletin kyllä että anturit olisi olleet koska pyöriin oli merkitty paikat missä olivat olleet, mutta eihän sekään nyt mikään todiste antureista ole.
Facepalm. Renkaiden paikat on merkitty pyöriin jo nakkisodasta lähtien, jotta ne sitten ens kerralla eksyisivät vähintäänkin samalle puolen autoa, makuasioista riippuen samalle tai eri akselille.
En ole ikinä itse merkinnyt, osaan kyllä katsoa miten päin pyörän tulee olla ja kun laittaa kuluneemmat pyörät etuvedossa taakse, saa kulutuksen tasattua.

Muistaakseni autoa ostaessani lueskelin että jotkut olivat kloonanneet noita antureita, ja pyörä piti olla aina samalla paikalla että homma toimii.
Knakki
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2019, 12:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Knakki »

Rookeri kirjoitti: 06 Loka 2019, 19:13 Vetotavasta tai kulutuksen tasaukesta huolimatta, paremmat AINA taakse.
Tiedän, mutta tuon kakkosauton ajot on sen verran vähäisiä vuositasolla että ero pysyy siinä puolenmillin nurkilla tuollatavalla kierrättämällä, se on sitten jo hiusten halkomista että tuollaisillla eroilla laitetaan parempaa taakse ja saadaan se ero vain kasvamaan.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13786
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Offtopikiksi menee mutta,

TAAKSEparemmat koska hallittavuus on liirrossa parempi. On myös turvallisempi vetää rekankeulan keula edellä tai pahimmassa tapauksessa kylki tai katto edellä.

VETÄVILLEPYÖRILLE jos laittaa niin renkaat kuluu siellä enemmän. Ja kun kierrättää edestä taakse niin rengassarjan saa kulutettua tehokkaasti loppuun.

Jos laittaa aina parhaattaakse niin etuvetoisessa astrassa eturenkaat joutuu uusimaan aiemmin. Sitten vaihtaa paremmat taakse ja vanhat eteen ja uusii taas kahdet renkaat.

Jos ajat vähän niin paremmat eteen ja uusit koko sarjan kun ikä tulee vastaan 3-8vuoden iässä rengasmerkistä riippuen.

Jos ajat paljon niin paremmat taakse ja ostat 2x renkata 1-2vuoden välein eikä renkaille kerry suurta pitoeroa iän tai vaihtuneen rengasmerkin takia.

Itsellä tulee 30-40tkm vuosi ja kesärenkaat olen vaihtanut kesken kesää edestä taakse ja talvirenkaat ei ole juuri edes kuluneet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
caravan16v
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
Paikkakunta: jkl

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

Kymys tietääkö kukaan miten HB takaistuimet saa irti.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Rookeri kirjoitti: 06 Loka 2019, 19:13 Vetotavasta tai kulutuksen tasaukesta huolimatta, paremmat AINA taakse.
Nää on taas näitä, suomalaisten keskimääräinen ajosuorite on n. 14000km/v. Jos kierrätät noilla ajomäärillä renkaat edestä taakse joka renkaanvaihdon yhteydessä, niin renkaat kuluu niin tasaisesti, että niiden ero on kauden alkaessa hyvin pieni, jossain kohtaa kautta ne on yhtä kuluneet ja taas kauden lopussa ero on hyvin pieni parien välillä.

Jos taas laitat aina paremmat taakse niin muutaman vuoden jälkeen sulla on ihan saatanan paljon enemmän kuluneet ja huonommat renkaat edessä kuin takana. Väittäisin, että tämä johtaa turvallisuuden kannalta lopulta huonompaan lopputulokseen, kun saita suomalainen kuitenkin ajaa ne renkaansa niin loppuun kuin laki sallii.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin