Olen jostain "tech notesista" ollut lukevinani että öljyssä uiva hihna olisi näissä uusissa GM E-turbo-sarjan koneissa. Perusteena pienempi kitka ja hiljaisempi käyntiääni. Hiljaseisemmin se käykin kuin tuo litrainen. Jenkeissä mainostavat vaihtoväliksi 150k mailia eli 240tkm..1,2sorsa kirjoitti: ↑26 Huhti 2021, 20:23Gm valmistama mutta samoja osia ei taida olla kuin öljynsuodatin noiden vanhempien moottorien kesken.Nible kirjoitti: ↑26 Huhti 2021, 19:55Eikös tuo ole samaa rakennetta kuin 1 litrainen 3-sylinterinen ja nelisylinterinen 1.4/1.5 kone. Eli ketjukoneita.1,2sorsa kirjoitti: ↑26 Huhti 2021, 19:52Ketju pitäisi olla noissa uusissa 3 pyttyisissäascona_c kirjoitti: ↑26 Huhti 2021, 19:50Onko Astran 1.2 hihna vai ketju?1,2sorsa kirjoitti: ↑24 Huhti 2021, 09:02
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.
Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
Mutta alakierroksilla litrainen on jotenkin herkempi, kivempi ajaa kaupungissa. Eroa voi tosin olla myös välityksissä. Isolla tiellä kyllä onkin sitten mukavampi mennä "isolohkolla"