Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ahnuld kirjoitti: 24 Huhti 2021, 08:38 Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.

Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Ehkä tosiaan on parasta mennä Defan "virallisella" ratkaisulla + ylläpitolaturi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

Askoik kirjoitti: 23 Huhti 2021, 20:49 Kesärenkaita laittaessa sain tapella oikean eturenkaan parituksen kanssa taas useita kertoja. Epäilin jo yli 4 vuotiaan anturin paristoja hapantuneeksi, mutta onnistuihan se sit lopulta. Täytyy kyl syksyllä ottaa testiin tuo Opelaattorin vinkkaama asento kapulan käytössä. Mulla on vielä harjoitteluvaihe menossa, kun olen vasta kahdeksan kausivaihtoa tehnyt. :D

Työkaveri kertoi, että jossain muunmerkkisessä tarvii parittaa ainoastaan silloin jos pyörittää renkaita edestä taakse. Mutta jos renkaat pysyy aina samoissa nurkissa, niin ei tarvi parittaa. Itse olen joka kerralla tosiaan vaihtanut etu- ja takarenkaat keskenään, jotta ne kuluisivat tasaisesti. Onko jollakulla tapana laittaa renkaat aina niihin samoihin nurkkiin, mistä ne irrottikin? Tarviiko silloin uudelleenparittaa?

Renkaanvaihdon jälkeen olen huomannut, että auto puoltaa lievästi vasemmalle. En ole varma tekiköhän tuota jo nastoillakin, kun ne nyt muutenkin ovat levottomammat ja vaativat enemmän ohjaamista. Mutta nyt siis kesärenkailla huomasin, että suoralla tiellä jos päästän ratista irti 5 sekunniksi, auto hakeutuu keskiviivalle, vaikka tien kallistus pitäisi ohjata oikealle. Jopa loivassa vasemmalle kaartavassa mutkassa puoltaa niin paljon vasemmalle, että pitää vähän toppuutella, ettei liikaa käänny.

Kaupungissa puoltamista ei huomaa kun se on niin lievää, mutta maantiellä sen kyl huomaa. Sitä en vielä ole testannut, huomaako vaimokin. Kokeilin jo jarruja herkistellä polkaisemalla pedaalin pohjaan 50 km/h nopeudesta, niin että ABS rouskutti irtosoralla muutamia sekunteja. Seuraavaksi sit varmaan pitäis viedä Länsiautoon jotain kulmia säädettäväksi, mutta mahtavatko löytää vikaa, kun tuo puoltaminen on tosiaan aika ujon lievää vielä. Kesärenkaat muutenkin finaalissa, niin ehkä seurailen muutaman kuukauden, että alkaako nekin nyt kulua epätasaisesti ja/tai alkaako puoltaminen esiintyä voimakkaammin?
Vaihda pyörät keskenään kato mitä tapahtuu jos puoltaa vielä samaan suuntaan niin kulmien tark.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
kootee89
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Elo 2019, 19:15

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kootee89 »

Mitenkäs tähän uuteen Astraan saa ladattua päivityksiä? Tuolla Järjestelmä-välilehdellä oleva Päivitykset nappi ei ole käytettävissä vaikka olen yhdistänyt auton Wifiin. Mitähän teen väärin/jätän tekemättä?
Auto vm. 2020 Launch Edition
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja G_G »

Varmaan tästä on puhuttu, mutta haulla en löytänyt osumia, joten kysytään: Vaatiiko K-Astra akun vaihdon yhteydessä koodausta tai jotain muita toimenpiteitä? Eli voinko hakea akun kaupasta ja laittaa paikoilleen itse?
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 4stra »

Mille momentille Astra K:n omistajat ovat aluvanteiden mutterit kiristelleet? Tuo jossain mainittu 140 nm kuulostaa aika kovalta. Olettaisin, että 100-120 nm väliltä löytyisi oikea luku?
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 4stra »

4stra kirjoitti: 25 Huhti 2021, 18:01 Mille momentille Astra K:n omistajat ovat aluvanteiden mutterit kiristelleet? Tuo jossain mainittu 140 nm kuulostaa aika kovalta. Olettaisin, että 100-120 nm väliltä löytyisi oikea luku?
Päädyin siihen, että 140 Nm on todellakin oikea momentti myös aluvanteille.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

G_G kirjoitti: 25 Huhti 2021, 12:36 Varmaan tästä on puhuttu, mutta haulla en löytänyt osumia, joten kysytään: Vaatiiko K-Astra akun vaihdon yhteydessä koodausta tai jotain muita toimenpiteitä? Eli voinko hakea akun kaupasta ja laittaa paikoilleen itse?
1, avain pois virtalukosta/autosta avaa takaluukku.
Olis hyvä oottaa hetki tai räpätä ovet lukkoon jos
Onnistuu niin jää vähempi vikakoodeja muistiin.

2 ota kontin pohjalevy pois

3 vaihda akku, miinuskenkä ekana irti ja vikana kiinni.
10mm hylsy ja 1/4vääntimen tarvii.

4 pohjalevy takaisin ja aseta kello intellink näytöstä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja G_G »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Huhti 2021, 21:22 1, avain pois virtalukosta/autosta avaa takaluukku.
Olis hyvä oottaa hetki tai räpätä ovet lukkoon jos
Onnistuu niin jää vähempi vikakoodeja muistiin.

2 ota kontin pohjalevy pois

3 vaihda akku, miinuskenkä ekana irti ja vikana kiinni.
10mm hylsy ja 1/4vääntimen tarvii.

4 pohjalevy takaisin ja aseta kello intellink näytöstä.
Kiitti vastauksesta! Eli mitään koodauksia ei siis ilmeisesti tarvita. Tarkoituksena olisi ostaa samanlainen 80Ah 800A Varta kuin tuolla takakontissa on jo alunperin. Löytyy Defan laturi, jossa on "virtalähdetoiminto", joten virrat on tarkoitus pitää päällä autossa vaihdon ajan joka tapauksessa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

G_G kirjoitti: 25 Huhti 2021, 23:57
1,2sorsa kirjoitti: 25 Huhti 2021, 21:22 1, avain pois virtalukosta/autosta avaa takaluukku.
Olis hyvä oottaa hetki tai räpätä ovet lukkoon jos
Onnistuu niin jää vähempi vikakoodeja muistiin.

2 ota kontin pohjalevy pois

3 vaihda akku, miinuskenkä ekana irti ja vikana kiinni.
10mm hylsy ja 1/4vääntimen tarvii.

4 pohjalevy takaisin ja aseta kello intellink näytöstä.
Kiitti vastauksesta! Eli mitään koodauksia ei siis ilmeisesti tarvita. Tarkoituksena olisi ostaa samanlainen 80Ah 800A Varta kuin tuolla takakontissa on jo alunperin. Löytyy Defan laturi, jossa on "virtalähdetoiminto", joten virrat on tarkoitus pitää päällä autossa vaihdon ajan joka tapauksessa.
Sitten se plussa kenkä huolella nippusiteen kanssa johonkin hansikkaan sisälle ettei pääse tökkäämään koriin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

1,2sorsa kirjoitti: 24 Huhti 2021, 09:02
Ahnuld kirjoitti: 24 Huhti 2021, 08:38 Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.

Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
Onko Astran 1.2 hihna vai ketju?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ascona_c kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:50
1,2sorsa kirjoitti: 24 Huhti 2021, 09:02
Ahnuld kirjoitti: 24 Huhti 2021, 08:38 Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.

Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
Onko Astran 1.2 hihna vai ketju?
Ketju pitäisi olla noissa uusissa 3 pyttyisissä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

1,2sorsa kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:52
ascona_c kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:50
1,2sorsa kirjoitti: 24 Huhti 2021, 09:02
Ahnuld kirjoitti: 24 Huhti 2021, 08:38 Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.

Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
Onko Astran 1.2 hihna vai ketju?
Ketju pitäisi olla noissa uusissa 3 pyttyisissä
Eikös tuo ole samaa rakennetta kuin 1 litrainen 3-sylinterinen ja nelisylinterinen 1.4/1.5 kone. Eli ketjukoneita.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Nible kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:55
1,2sorsa kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:52
ascona_c kirjoitti: 26 Huhti 2021, 19:50
1,2sorsa kirjoitti: 24 Huhti 2021, 09:02
Ahnuld kirjoitti: 24 Huhti 2021, 08:38 Onko jo hyvin kokemuksia 1.2t koneista?
Millaista moottorin lämmitintä kannattaa katsoa?
Defalla on öljypohjan lämmitin, mikä vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta. Mites TT thermo?

Hassua, että esim Autowikissä väitetään 1.2 moottoreiden olevan PSA Puretech koneita, vaikka todellisuudessa ovat GMn tekosia...
Tässä topikissa aikahyvin juttua lämmittimestä.
Manuaalissa öljypohjaan vastus ja automaagissa tulee lämmönvaihtimen letkuihin letkulämmitin ja pumppu mutta joillakin ollut siinä ongelmia vikavalon muodossa.

Tosiaan ei ole koneilla yhteistä muutakuin iskutilavuus ja sylinterien määrä.
Onko Astran 1.2 hihna vai ketju?
Ketju pitäisi olla noissa uusissa 3 pyttyisissä
Eikös tuo ole samaa rakennetta kuin 1 litrainen 3-sylinterinen ja nelisylinterinen 1.4/1.5 kone. Eli ketjukoneita.
Gm valmistama mutta samoja osia ei taida olla kuin öljynsuodatin noiden vanhempien moottorien kesken.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin