Tuo turbon säädin / sähkömagneettinen solenoidi siinä jäähdyttäjän vieressä oireilee nimenomaan lämpimänä ja kyllä ihan päriseekin kuumalla koneella varsin äänekkäästi. Tuolloin ei myöskään ole juurikaan vetoja pienillä kierroksilla ja saattaa jopa sammua liikkeelle lähdöissä. Pari venttiiliä olen omaani joutunut vaihtamaan - tuo viimeisin onkin kestänyt jo useamman vuoden (nähtävästi parantunut laatu tms.).Metu79 kirjoitti: ↑20 Heinä 2020, 12:15 09 2.0cdti inkku,dpf tyhjätty ja ohjelmoitu pois kuten egrkin, ja ohjelma lyöty sisään jo vuosia sitten niin tokkopa siitäkään kiukuttelee.
Antaa vikaa maffista ja huolla auto symbolin,silti ei heitä limb modeen. Ahtaa 2200rpm kuten kuuluukin ja kylmällä koneella taas toimii ihan joka kierrosalueella. Eli vika tulee vain lämpimänä?!? Anturi vaihdettu ja vika pysyy.
Arvot ihan oikeat kun koneella seuraa, käy nätisti ja välillä kun hetken käy niin alkaa käymään 'honottamalla', kuitenkaan tekemättä muunnosta käyntiin.
Putket katsottu ja imuvuotoja ei ole. Välillä kun Ahtaa korkeammilla kierroksilla niin kuuluu 'sirinää' jostain konehuoneesta, onko imusarjan vuotoja näissä esiintynyt?
Ahtopaineenventtiilissä tuskin vikaa on, vai millai sen toiminta jos vikaa?
Auto ei siis mene vika tilaan eikä käynti ym häiriöitä ja toimii kylmänä ja kylmällä ilmalla kuten kuuluukin.
Insignia tee se itse
Re: Insignia tee se itse
Re: Insignia tee se itse
Taisin epähuomiossa kirjoittaa epäselvästi.
Toimii siis kuin unelma alakierroksilla ja vääntö hyvä.
Kylmänä joka kierrosalueella, mutta lämpimänä vain 1800rpm-2200rpm on korkeimmat kierrokset isolla vaihteelle. Pienillä vaihteilla taas lämpimänäkin Ahtaa 2vaihteelle normaalisti, sitten puutuu 2000rpm kohdilla ja palaa takaisin 'normaaliksi'ahdoille mutta ei yli 2200rpm.
Toimii siis kuin unelma alakierroksilla ja vääntö hyvä.
Kylmänä joka kierrosalueella, mutta lämpimänä vain 1800rpm-2200rpm on korkeimmat kierrokset isolla vaihteelle. Pienillä vaihteilla taas lämpimänäkin Ahtaa 2vaihteelle normaalisti, sitten puutuu 2000rpm kohdilla ja palaa takaisin 'normaaliksi'ahdoille mutta ei yli 2200rpm.
Re: Insignia tee se itse
Pakko kai purkaa ahto letkut ja katsoa ne uudelleen.
Tänään huomasin ylös tulevan putken liitoskohdat olevan aika löysä ja sekin lukeman perusteella riittää juuri tähän auton toimintaan.
Tänään huomasin ylös tulevan putken liitoskohdat olevan aika löysä ja sekin lukeman perusteella riittää juuri tähän auton toimintaan.
Re: Insignia tee se itse
Saattaa hyvinkin olla pieni vuoto ahtoletkussa... silloin häviää vääntö alakierroksilla. Itsellä oli vastaava ongelma aikoinaan, kun oli pystysuora halkeama ahtoletkussa sen Hen- liitoksen alapuolella. Kyseessä oli tyyppivika. Sen jälkeen ahtoletkuja on parannettu. Antoi tosin sitten pahetessaan myös vikakoodin... vikavalo syttyi hetkeksi. Kyseisestä asiasta löytyy topicci foorumilta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia tee se itse
Itsellä -14 inkku Sports Tourer ja samaa vikaa, takaluukun kytkin reistaa, ajoittain ei aukea, nyt pakkasilla toiminut, mutta aiemmin kun oli kurakeliä ja pakkasta vuoron perään, ei auennut.Blink kirjoitti: ↑07 Maalis 2017, 08:33Meni omasta mikrokytkin viime viikolla ja tein tarkalleen yllämainitut temput - toimii taas luukku kuin junan vessaPetrinkoivu kirjoitti:Mitenkäs tuon Insignia farmarin takaluukun saa auki sisältäpäin?
Avauksen mikrokytkin lopetti toimintansa täysin. Se olisi tarkoitus vaihtaa joka kai vaatii verhoilun irroittamista?
Muutetaanpa kysymys sitten vastaukseksi samantien.
Kammetaan se kuminen kytkin talttaruuvarin kärjellä ulkoapäin ja tilalle vaikka tosta kytkin
jonka voi liittää johtoihin suoraan. (Tinalla varmistaen)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... oneuvo=779
Kiitokset tästä, loistava ohje&vihje
Hain Motonetistä tuon yllä mainitun osan, mutta mielestäni ei sovellu omaani. omassani on se kuminen osa on selvästi isompi kuin tuo motonetin osa, vai onko niin, että kuminen osa on kahdessa osassa, eli tuleeko tuo motonetin osa, kuten yllä, niin sen isomman kumisen osan sisälle ?
Sain kyllä ronkittua omastani tuon isomman mustan osan irti , mutta jotakin outoa tuossa on, tai sitten en vain ymmärrä vaihtoa. Täällä usealla sivulla kerrottu että homma olisi helppo, kampeaa vain vanhan irti ja vaihtaa uuden, liittimällä johdot. Olisiko jollain ihan kuvaa heittää omasta kumisesta kytkinosasta, joka irtoaa takaluukusta, auttaisi paljon.
Re: Insignia tee se itse
No niin, nyt selvisi , miksi näyttää/vaikuttaa oudolta, nimittäin tuo yllä mainittu Motonetin osa ei ole oikea ainakaan omaan 2014 farkkuun, löysin oikeanlaisen osan, GM 13597499, jota ei ainakaan motonet myy, taitaa mennä merkkiliikkeestä hankintaan, tai sitten internetin ihmeellisestä maailmasta.Jaape70 kirjoitti: ↑06 Tammi 2021, 20:46Itsellä -14 inkku Sports Tourer ja samaa vikaa, takaluukun kytkin reistaa, ajoittain ei aukea, nyt pakkasilla toiminut, mutta aiemmin kun oli kurakeliä ja pakkasta vuoron perään, ei auennut.Blink kirjoitti: ↑07 Maalis 2017, 08:33Meni omasta mikrokytkin viime viikolla ja tein tarkalleen yllämainitut temput - toimii taas luukku kuin junan vessaPetrinkoivu kirjoitti:Mitenkäs tuon Insignia farmarin takaluukun saa auki sisältäpäin?
Avauksen mikrokytkin lopetti toimintansa täysin. Se olisi tarkoitus vaihtaa joka kai vaatii verhoilun irroittamista?
Muutetaanpa kysymys sitten vastaukseksi samantien.
Kammetaan se kuminen kytkin talttaruuvarin kärjellä ulkoapäin ja tilalle vaikka tosta kytkin
jonka voi liittää johtoihin suoraan. (Tinalla varmistaen)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/4 ... oneuvo=779
Kiitokset tästä, loistava ohje&vihje
Hain Motonetistä tuon yllä mainitun osan, mutta mielestäni ei sovellu omaani. omassani on se kuminen osa on selvästi isompi kuin tuo motonetin osa, vai onko niin, että kuminen osa on kahdessa osassa, eli tuleeko tuo motonetin osa, kuten yllä, niin sen isomman kumisen osan sisälle ?
Sain kyllä ronkittua omastani tuon isomman mustan osan irti , mutta jotakin outoa tuossa on, tai sitten en vain ymmärrä vaihtoa. Täällä usealla sivulla kerrottu että homma olisi helppo, kampeaa vain vanhan irti ja vaihtaa uuden, liittimällä johdot. Olisiko jollain ihan kuvaa heittää omasta kumisesta kytkinosasta, joka irtoaa takaluukusta, auttaisi paljon.
Re: Insignia tee se itse
Saahan tuota osaa esimerkiksi hesasta www.nimark.fi varaosakaupasta...
https://www.nimark.fi/price/opel_13597499/
https://www.nimark.fi/price/opel_13597499/
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia tee se itse
4scon4 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 20:50 Saahan tuota osaa esimerkiksi hesasta www.nimark.fi varaosakaupasta...
https://www.nimark.fi/price/opel_13597499/
Hain länsiautosta , 80,- hintaan
voin kertoa, että aika veemäinen oli irroittaa se takaluukun kromilista takaluukusta, oli melko tiukassa, ainakin tässä omassa kärryssä, toivon että ei tarvitse vaihtaa hetkeen...
Re: Insignia tee se itse
Moi, Kuinka takaluukun kytkin lähtee irti? tarvitseeko irrottaa kromi lista tai verhoilu vai lähteekö kuminen kytkin irti muuten? Irti kun vääntää meisselillä vääntämällä?
Re: Insignia tee se itse
Farkku, sedan vai viistoperä? Viistoperästä pitää ainakin kromilista irroittaa ja se vaatii sen verhoilun purkamisen kanssa.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Insignia tee se itse
Kyseessä siis farmari ja VM 2014
Re: Insignia tee se itse
Onkos tietoa, mistä rekisterikilven valoille pitäisi tulla sähköä?
Sen verran kerkesin mittailla, että maadoitus toimii ja polttimot on ehjät eli lamput syttyy, kun tarjoaa virtaa toiseen nastaan.
Keltavihreä johto sinne taisi tulla, sen mustahkon maan lisäksi.
Insignia 2014 farmarimalli siis kyseessä, jos se vaikuttaa.
Joku aika sitten vielä toinen paloi, nyt ei enää kumpikaan ja katsastushenkilö merkkasi korjauskehotuksen mokomasta. Pitääköhän teipata jotkut ledituikut sinne, ettei kilvet pian lähde koppalakkien matkaan?
Sen verran kerkesin mittailla, että maadoitus toimii ja polttimot on ehjät eli lamput syttyy, kun tarjoaa virtaa toiseen nastaan.
Keltavihreä johto sinne taisi tulla, sen mustahkon maan lisäksi.
Insignia 2014 farmarimalli siis kyseessä, jos se vaikuttaa.
Joku aika sitten vielä toinen paloi, nyt ei enää kumpikaan ja katsastushenkilö merkkasi korjauskehotuksen mokomasta. Pitääköhän teipata jotkut ledituikut sinne, ettei kilvet pian lähde koppalakkien matkaan?
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Insignia tee se itse
No lähtikö?
Minulla ainakin irtosi meisselillä päädystä kampeamalla.
Ja sinnehän oli tehty tosi hieno nippusideviritys. Alkuperäisestä kytkimestä oli puolet jäljellä ja sinne sisään oli siis nippusiteillä kiinnitetty pienempi GM tuote, joka tietysti oli myös pölyä täynnä.
Onkohan tuollainen ihan wehrmachtin ohjesäännön mukainen korjaus vai jonkun kyläsepän tekemä?
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Insignia tee se itse
Moro. 2010 2.0CDTI A20DTH vuotaa öljyä. Jostakin suodattimen yläpuolelta, jakopääkotelon tai laturin takaa, ei oikein näe kun vuoto vähäistä ja sotkee konehuoneen. Ikävästi kuitenkin pääsee kerääntymään ja välillä käryämään ja savuamaan pakoputken kanssa. Onko muilla ollut vuotoja tai antaa vinkkejä mikä näissä saattaisi vuotaa?
Re: Insignia tee se itse
Juu kyllä öljyn ja vaseliinin eron tunnistan. Pesin moottoritilan ja käytin autoa pukeilla kunnes öljyvuoto tuli nyt näkyviin. Kampiakselin hihnapyörän takana öljypumpun kannen alta näyttäisi tihkuvan öljyä. Täytyypä tilatata tiivisteet. Kampiakselin tiivistekin kaiken järjen mukaan tulee vaihtumaan samalla vaivalla helposti.