Riski on pieni, mutta kuitrenkin olemassa. Mieti kuinka suuri ongelma mahdollinen vaihteiston korjaaminen on. Rahaa kulunee 1500 euroa, auto muutaman päivän ajosta pois.Bursa kirjoitti: ↑03 Kesä 2021, 23:23 Tämä ei oikein tuntunut sopivan muihin ketjuihin, joten päätin luoda uuden.
Auto menossa vaihtoon, tilalle pitäis saada farmari. Siisti Insignia bensakoneella on se "unelma", toki muita hyviä vaihtoehtoja on mutta jostain syystä ei kiinnosta.
Manuaalilaatikon ongelmat on tiedossa. Mietin vain, että onko riski vialliselle yksilölle sen verran pieni, että se kannattaa ottaa jos kyseessä on auto jonka oikeesti haluaa? Ja onko riski paljon pienempi gen 2 laatikon autoissa? Ja voihan sen sitten viedä fiksattavaksi jos tuuri käy...
Toinen vaihtoehto on automaatti. Se olisi helppo ratkaisu, käytettyjen markkinoilla on vaan edullisia automaatteja huonosti jos ollenkaan, ainakin tällä hetkellä.
Kannattaako vaan laittaa manuaali gen2 lootalla? Ehkä sittenkin panostaa automaattiin isommalla rahalla? Tai kuitenkin katsoa ihan jostain muualta? On se vaan hitsi vie jostain syystä kivan näköinen auto kaikin puolin.
Insignia A
Re: Insignia ostaminen käytettynä
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onko näissä oikeesti lohkolämmittimiä vai puhutaanko kuitenkin säteilylämmittimistä? Saako lohkolämppärin jälkiasenteisena, onko kokemuksia?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Lohkolämppäriä ei saa. Säteilylämmitin tai letkulämmitin onnistuu ja nuo edellä mainitut. Letkulämmittimestä on itsellä kokemuksia... samoin eberistä. Molemmat olivat ihan toimivia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Näin vähän epäilinkin. Parissa myynti-ilmoituksessa on puhuttu juuri lohkolämmittimestä. Kiitos tiedoista!
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Lienee oikeasti kyse säteilylämmittimestä, kun noin on mainittu.Bursa kirjoitti: ↑06 Kesä 2021, 12:53Näin vähän epäilinkin. Parissa myynti-ilmoituksessa on puhuttu juuri lohkolämmittimestä. Kiitos tiedoista!
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mikä on muilla tuntuma, onko vikaherkempi m32 vaihdelaatikko jos on gen1 loota 1.6t koneella, vai gen2 1.4t koneella?
Ja onko siis gen2 kaikissa 2013 ja uudemmissa? Vai onko osa 2013 malleista vielä gen1?
Pahoittelut kysymystulvasta, mutta muun muassa tätä vartenhan tällaiset foorumit on olemassa..
Ja onko siis gen2 kaikissa 2013 ja uudemmissa? Vai onko osa 2013 malleista vielä gen1?
Pahoittelut kysymystulvasta, mutta muun muassa tätä vartenhan tällaiset foorumit on olemassa..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
My 2012,5 vaihtuu gen 2. (m32 2 omaa topikkia)Bursa kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 17:19 Mikä on muilla tuntuma, onko vikaherkempi m32 vaihdelaatikko jos on gen1 loota 1.6t koneella, vai gen2 1.4t koneella?
Ja onko siis gen2 kaikissa 2013 ja uudemmissa? Vai onko osa 2013 malleista vielä gen1?
Pahoittelut kysymystulvasta, mutta muun muassa tätä vartenhan tällaiset foorumit on olemassa..
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Minkähän takia tota uudempaa A Insigniaa on tosi vähän myytävänä? Vm 2014-2017. Etenkin bensakoneella koko maasta löytyy ihan vaan muutama yksilö. Tuo B Insignian ulkomuoto ei hirveesti houkuta.
Diesel koneisia sitten onkin runsaasti...
Diesel koneisia sitten onkin runsaasti...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tyypillistä isomman kokoluokan autoille.
mitä isompi ja painavampi auto sen suurempi on ero kulutuksessa bensan ja dieselin välillä dieselin eduksi koska dieselissä on parempi hyötysuhde. Esimerkiksi bmw 5-sarjan ja mercedes benz E-sarjan bensa mallit on todella harvinaisia. skoda superb vähän samankaltainen tilanne.
A insignia mun mielestä kaunis mutta B insignia on sisätiloiltaan parempi ja kevyempi auto
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuohon keveyteen on kyllä sanottava, että esimerkiksi omani A-mallin sedan 2-litran dieselkoneella painaa lähes kilolleen saman verran kuin B-mallin vastaava auto samalla koneella ja samoilla varusteilla.1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Kesä 2021, 09:21Tyypillistä isomman kokoluokan autoille.
mitä isompi ja painavampi auto sen suurempi on ero kulutuksessa bensan ja dieselin välillä dieselin eduksi koska dieselissä on parempi hyötysuhde. Esimerkiksi bmw 5-sarjan ja mercedes benz E-sarjan bensa mallit on todella harvinaisia. skoda superb vähän samankaltainen tilanne.
A insignia mun mielestä kaunis mutta B insignia on sisätiloiltaan parempi ja kevyempi auto
On otettava B-mallista joku pienellä bensakoneella oleva malli verrokiksi A-mallin isolle dieselille, jos haluaa saada painoeroja mallien välille, jolloin puhutaankin jo sitten ihan eri autoista, eikä sellaisessa vertailussa ole mitään järkeä - no ehkä markkinointimielessä, jos asiakas ei ymmärrä mitä verrataan ja mihin.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
2014-2017 Insignia oli houkuttelevasti hinnoiteltu dieselinä. Toki 1.4 bensa oli myös, mutta jo 1.6 bensaturboon hinta pomppasi tonneilla 1.4 verrattuna. Jos 1.4 bensa ei sopinut, saattoi moni valita dieselin. Ja v. 2014 diesel oli vielä lähes ekoteko.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
"A insignia mun mielestä kaunis mutta B insignia on sisätiloiltaan parempi ja kevyempi auto"
Tommoisen tekstin hän nyt ainakin kirjoitti ja sitä kommentoin.
Enkä minäkään tarkoittanut vertailla bensaa ja dieseliä, vaan ainoastaan tuoda esille se, että verrattaessa samalla koneella olevaa autoa ei A ja B-mallien painoissa juurikaan eroa ole.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mikäs mahtaa olla -14 Insignia 1.6 bensaturbon jakohihnan ja vesipumpun huoltoväli?
Jossain mainintaa että olisi 6v/150tkm ja välillä 10v/150tkm…
Jossain mainintaa että olisi 6v/150tkm ja välillä 10v/150tkm…
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vaihtuu jossakin sun vuosimallin vaiheilla tuohon lyhyempään vaihtoväliin. pitää rekisterinumerolla tarkistaa tis2webistä tai vaikka autodatasta jos ei joku muu muista paremmin.
Uudemmat 1,6T sidi on sitten ketjulla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.