Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jartsi kirjoitti: 13 Huhti 2021, 21:44 Minkälainen kiinnityssysteemi on takaiskarien pölysuojissa?

Renkaanvaihdon yhteydessä huomasin, että molemmat suojat olivat irti yläpään kiinnikkeestä. Yläpään vastinpinta näytti olevan vinossa suhteessa pölysuojaan, eikä ainakaan painamalla pysynyt suoja ylhäällä. Iskarin varsi jäi siis paljaaksi yläosastaan.
Kitka :D Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Masi kirjoitti: 13 Huhti 2021, 23:56 Kitka :D Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.
No juu ei ollut ahdas varteen, vaan suojat olivat ala-asennossa jo autoa nostaessa. Eivätkä pysyneet ylhäällä, vaikka ne sinne nostin.

Kävin äsken katsomassa miltä näyttää, alhaalla olivat, vaikka auto on ollut päivittäisessä ajossa. Eikä tuo tuen vastinpinta suoralle näytä iskariin nähden, vaikka auto on alhaalla.

Sanoin kyllä Inkulle, että Use the Force, mut en usko, että kitkavoima nyt kuitenkaan riittää :lollis:

Voisihan tuohon Sikaa koittaa.

Kuva
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jartsi kirjoitti: 14 Huhti 2021, 08:23
Masi kirjoitti: 13 Huhti 2021, 23:56 Kitka :D Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.
No juu ei ollut ahdas varteen, vaan suojat olivat ala-asennossa jo autoa nostaessa. Eivätkä pysyneet ylhäällä, vaikka ne sinne nostin.

Kävin äsken katsomassa miltä näyttää, alhaalla olivat, vaikka auto on ollut päivittäisessä ajossa. Eikä tuo tuen vastinpinta suoralle näytä iskariin nähden, vaikka auto on alhaalla.

Sanoin kyllä Inkulle, että Use the Force, mut en usko, että kitkavoima nyt kuitenkaan riittää :lollis:

Voisihan tuohon Sikaa koittaa.

Kuva
Aivan, nähtävästi tötterö on väljistynyt kun iskarin varsi on hinkannut sitä riittävän kauan.

Omassa autossani nuo liikkuu kyllä siinä iskarin varressa, mutta jäävät aina siihen kohtaan mihin sen jättää - ajon jälkeen ne on aina yläasennosssa.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Taitaa olla tässä vielä alkuperäiset iskarit. 160tkm väljistää näemmä tötteröt, itse iskarit jollain tasolla pelaa (ei kolise).
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Ongelmia vaihdelaatikon kanssa:
2009 2.0cdti automaattilaatikko kylmänä alkanut ylöspäin vaihtaessa pitämään puolen sekunnin tauon ennenkuin vaihde menee päälle.
Alaspäinkin vaihto tapahtuu "töksähtäen".

200tkm, öljyt vaihdettu huuhtelulla 120 ja 180 tkm.

Kun öljyt lämpenee käytös paranee huomattavasti.

Mitään vinkkejä miten lähteä selvittämään vikaa?
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

ddude kirjoitti: 24 Huhti 2021, 19:15 Ongelmia vaihdelaatikon kanssa:
2009 2.0cdti automaattilaatikko kylmänä alkanut ylöspäin vaihtaessa pitämään puolen sekunnin tauon ennenkuin vaihde menee päälle.
Alaspäinkin vaihto tapahtuu "töksähtäen".

200tkm, öljyt vaihdettu huuhtelulla 120 ja 180 tkm.

Kun öljyt lämpenee käytös paranee huomattavasti.

Mitään vinkkejä miten lähteä selvittämään vikaa?
Vastaan itselleni:
Vika lienee öljyissä:
Kuva

Sinänsä aika erikoista kun huuhteluvaihdosta on 20 tkm :o

Samalla löytyi vikakoodi:
P0403 Pakokaasujen takaisinkierrätys toimintahäiriö

Mikä tuo on Suomeksi EGR venttiilikö?
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

ddude kirjoitti: 03 Touko 2021, 12:20
Samalla löytyi vikakoodi:
P0403 Pakokaasujen takaisinkierrätys toimintahäiriö

Mikä tuo on Suomeksi EGR venttiilikö?
No sehän se.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Mut ymmärränkö oikein et koodi P0402 olisi itse venttiili ja toi P0403 ennemminkin solenoidi?
https://www.700r4transmissionhq.com/p04 ... -insignia/
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

P0403 on ohjauspiirin katkos et jos siitä voi jotain päätellä.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Löytäisikö joku tuolle "paineenmuuntimelle" tai mikä onkaan nimeltään oikean osanumeron.

Itse yrittänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta osassa sivuja sanotaan että on 55573362 mutta osassa taas herjaa ettei ole oikea osanumero.

VIN:W0LGT87K891063350
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Siis tuolla numerolla turboahtimen solenoidiventtiili.
Ja tuo pitäisi käydä tuohon alustanumeroon.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Niin siis tuohon alustanumeroon sopiva solenoidi,
Osanro omaa mutua ja voi olla hyvinkin väärä.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Niin siis tuolle alustanumerolle antaa turbon solenoidiksi juuri tuon 55573362.
Eikä tarjoa muita vaihtoestoja jos ottaa alustanumerosuodatuksen pois.
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

Voikos sellaisen orkkis subbarin asentaa as400 systeemiin? Siis p&p systeemillä?
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ddude kirjoitti: 03 Touko 2021, 15:24 Löytäisikö joku tuolle "paineenmuuntimelle" tai mikä onkaan nimeltään oikean osanumeron.

Itse yrittänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta osassa sivuja sanotaan että on 55573362 mutta osassa taas herjaa ettei ole oikea osanumero.

VIN:W0LGT87K891063350
55580517/851069 on sarja roiskesuojalla kiinnikeineen sisältäen 55573362 solenoidin.

Tuollaisen laitoin myös omaani n. 150tkm sitten - halusin tuon suojallisen, koska edellinen ilman suojaa oleva solenoidi kesti vain n. 30 tkm. Suojallisen hinta oli vieläpä halvempi kuin ilman suojaa olevan solenoidin.
Vastaa Viestiin