Eräässä melko uudessa premium merkissä menee juuri tuon hörppäämis ilmiön takia kiertokankia mutkalle.Vsq kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 23:56Jaa-a, pitäisiköhän sitä katsoa omasta autosta mistä kohtaa tuo täsmälleen ottaen ottaa ilmaa moottoriin. Jos vaikka yrittäisi suojata sen talvella s.e. kaikki edellä ajavan heittämä kosteus ei päädy suorinta tietä moottorin ilmanottoon ja sitä kautta välijäähdyttimeen. Tai sitten vaihtoehtoisesti ajaa pikkasen kauempana siitä edellä ajavasta tietyillä keleillä.1,2sorsa kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 18:12Katsoisin ekana coolerin sisään. Ei näitä ole tienpäälle jäänyt tuon takia mutta se on ylivoimaisesti yleisin paikka mistä jäätyy.toukopouko kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 17:40 Jaahas, Astrasta tuli taas vapaastihengittävä kun tuli pakkaset. Ei siis ahda lainkaan eikä siis kulje mihinkään. Kaasua kun pitää pohjassa niin tulee herjaa, että huolla auto. Viime talvena kävi samoin kovien pakkasten aikana ja huollossakin tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt muuta kuin vikakoodit aliahtamisesta. Nyt siis sama homma. Mikä näissä jäätyy? 1.4T webastolla.
Muistelen lukeneeni joskus vuosia sitten Klonkswagen foorumilla siitä, että välijäähdyttimen tyhjentäminen oli (valveutuneiden käyttäjien keskuudessa) tietyissä malleissa ihan vuosittainen "huoltotoimenpide". Kosteus kuulemma jäätyi pakkasilla välijäähdyttimen pohjalla ja sitä kertyi ajonoloon aika lailla. Sitten jossain vaiheessa, kun auto oli muutaman tunnin lämpimässä ja käynnistyksen yhteydessä imaisi kaiken sen veden sylintereihin... neste kun ei tunnetusti pahemmin puristu kasaan niin lopputuloksen saattaa arvata.
Tuon voisi kyllä toteuttaa niin että poraa välijäähdyttimeen 3mm reiän ja tekee siihen 4mm kierteet ja pultin. Reikää kun ei voi jättää ilman että vikavalo syttyy