1,2sorsa kirjoitti: ↑11 Touko 2021, 18:06
Alkuperäiset vai tarvike anturit?
B insignian pitäisi oppia itse ne anturit
Yleismallin tarvikeanturit saa toimimaan ainakin niin että kopioi kesärenkaiden antureista tiedot ja syöttää ne tarvike antureihin..
Tarvike. Oppii se mutta tippuvat "kyydistä" pikkuhiljaa.
Jos ei ne onnistu tuossa edes kesärenkaista kopioimalla niin osta alkuperäiset. Tarvike antureista ei mulla ole kokemusta mutta voihan niissä olla huonot paristot
Kyllähän ne kopioituu ja autokin ne löytää, mutta ei pysy muistissa tms. Rengasliikkeen mukaan anturit toimii normaalisti kun niitä lukevat jne.
1,2sorsa kirjoitti: ↑11 Touko 2021, 18:06
Alkuperäiset vai tarvike anturit?
B insignian pitäisi oppia itse ne anturit
Yleismallin tarvikeanturit saa toimimaan ainakin niin että kopioi kesärenkaiden antureista tiedot ja syöttää ne tarvike antureihin..
Tarvike. Oppii se mutta tippuvat "kyydistä" pikkuhiljaa.
Jos ei ne onnistu tuossa edes kesärenkaista kopioimalla niin osta alkuperäiset. Tarvike antureista ei mulla ole kokemusta mutta voihan niissä olla huonot paristot
Kyllähän ne kopioituu ja autokin ne löytää, mutta ei pysy muistissa tms. Rengasliikkeen mukaan anturit toimii normaalisti kun niitä lukevat jne.
Paljonkohan lie alkuperäiset maksaisi?
Arvelisin että 50-90e kpl
Eihän se hinnan kysyminen mitään maksa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa kirjoitti: ↑11 Touko 2021, 18:06
Alkuperäiset vai tarvike anturit?
B insignian pitäisi oppia itse ne anturit
Yleismallin tarvikeanturit saa toimimaan ainakin niin että kopioi kesärenkaiden antureista tiedot ja syöttää ne tarvike antureihin..
Tarvike. Oppii se mutta tippuvat "kyydistä" pikkuhiljaa.
Jos ei ne onnistu tuossa edes kesärenkaista kopioimalla niin osta alkuperäiset. Tarvike antureista ei mulla ole kokemusta mutta voihan niissä olla huonot paristot
Kyllähän ne kopioituu ja autokin ne löytää, mutta ei pysy muistissa tms. Rengasliikkeen mukaan anturit toimii normaalisti kun niitä lukevat jne.
Paljonkohan lie alkuperäiset maksaisi?
Arvelisin että 50-90e kpl
Eihän se hinnan kysyminen mitään maksa
Mulla on kesärenkaissa alkuperäiset TPMS anturit ja ovat toimineet.
Mutta talvirenkaat, vanteet ja niihin anturit ostin Vianorilta.
Vianorin anturit ovat Alcar-merkkiset ja maksoivat 50 euroa/kpl eli 200 euroa yhteensä.
Hyvin ovat myös nämä Alcarin anturit toimineet. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Onko kukaan muuten miettinyt etukameran / peruutuskameran uusimista? Kameroiden kuvanlaatu on ainakin 2018 mallissa heikko. Youtubessa on ollut jotain videoita missä GM-pohjaisiin autoihin on päivitetty uudempi kamera. Onko kukaan onnistunut tätä tekemään tai onko kiinnostuneita?
Onko kukaan muuten miettinyt etukameran / peruutuskameran uusimista? Kameroiden kuvanlaatu on ainakin 2018 mallissa heikko. Youtubessa on ollut jotain videoita missä GM-pohjaisiin autoihin on päivitetty uudempi kamera. Onko kukaan onnistunut tätä tekemään tai onko kiinnostuneita?
Sama suhteellisen heikko laatu on myös 2019 mallissa, ihan riittävä minulle mut ei tosiaan mikään hyvä.
Onko kukaan muuten miettinyt etukameran / peruutuskameran uusimista? Kameroiden kuvanlaatu on ainakin 2018 mallissa heikko. Youtubessa on ollut jotain videoita missä GM-pohjaisiin autoihin on päivitetty uudempi kamera. Onko kukaan onnistunut tätä tekemään tai onko kiinnostuneita?
Sama suhteellisen heikko laatu on myös 2019 mallissa, ihan riittävä minulle mut ei tosiaan mikään hyvä.
Voisi jopa sanoa, että kuvanlaatu on aivan käsittämättömän huonoa mihin tahansa 10 vuoden sisään tehtyyn peruutuskameraan verrattuna. Mutta näillä mennään.
No nyt tuli eka murhe autoon. Infotainmenttiin tuli virheviesti:
Järjestelmän kommunikaatiovirhe
On ilmaantunut ilmastointijärjestelmän kommunikaatiovirhe. Se voi korjaantua itsestään. Myös ajoneuvon käynnistäminen uudelleen voi korjata virheen.
Mikä ihme tämä on?? Ilmastointi siis toimii, mutta infotainmentin kautta ilmastointiin ei pääse ollenkaan käsiksi.
Qweqwe kirjoitti: ↑20 Touko 2021, 16:52
No nyt tuli eka murhe autoon. Infotainmenttiin tuli virheviesti:
Järjestelmän kommunikaatiovirhe
On ilmaantunut ilmastointijärjestelmän kommunikaatiovirhe. Se voi korjaantua itsestään. Myös ajoneuvon käynnistäminen uudelleen voi korjata virheen.
Mikä ihme tämä on?? Ilmastointi siis toimii, mutta infotainmentin kautta ilmastointiin ei pääse ollenkaan käsiksi.
Auttoiko uudelleen käynnistys, tai ovien lukitseminen ja avaaminen?
Jos kyllä, ja jos ei ole toistuva vika, en murehtisi enempää.
Uusi kesärengassarja tänään ensiasennusrenkaina olleiden Bridgestone Turanza T001 tilalle. Aattelin josko sitä mitenkään huomaa äänessä. No eipäs juuri korvakuulolta eroa ole. Tiet kyllä karheessa kunnossa muutenkin, että taitaa hukkua ero siihen huminaan. Eikä tässä nyt mitään uutta ole minullekaan, mutta tulipahan mieleen. Pari vuotta sitten tais täällä olla kovaakin keskustelua noista ensiasennusrenkaistarenkaista, jotka nekin ovat kuitenkin olleet testien nojalla ihan tolkun kiekkoja. Oikeesti kuitenkin, kun rengasvertailujen mittailuja/arvioita katsoo niin paremman pään gummit ovat ne kaikki 'hiljaisiksi' arvioituja. Sinä sitten eroja paljoa noin vain kuule. Niinpä lähdemmä siittä että net ovat pyörän - ts. rengasäänet ylipäänsä - mitkä Insigniassa vaan on.
Niin, rengaskoko on ollut 225/55R17 ihan tarkoituksella ja niissäkin ajatus pitää noin 220-230 kPa mukavuuspainotteinen paine. Nyt nämä gummit on Michelin Primacy 4. Kai se on edes silloin autuasta, kun pääsee jossakin uudelle sileälle asvaltille matkaa painamaan. Vaan mahtaako mistä päin löytyä
Taikamatto kirjoitti: ↑21 Touko 2021, 21:42
Uusi kesärengassarja tänään ensiasennusrenkaina olleiden Bridgestone Turanza T001 tilalle. Aattelin josko sitä mitenkään huomaa äänessä. No eipäs juuri korvakuulolta eroa ole. Tiet kyllä karheessa kunnossa muutenkin, että taitaa hukkua ero siihen huminaan. Eikä tässä nyt mitään uutta ole minullekaan, mutta tulipahan mieleen. Pari vuotta sitten tais täällä olla kovaakin keskustelua noista ensiasennusrenkaistarenkaista, jotka nekin ovat kuitenkin olleet testien nojalla ihan tolkun kiekkoja. Oikeesti kuitenkin, kun rengasvertailujen mittailuja/arvioita katsoo niin paremman pään gummit ovat ne kaikki 'hiljaisiksi' arvioituja. Sinä sitten eroja paljoa noin vain kuule. Niinpä lähdemmä siittä että net ovat pyörän - ts. rengasäänet ylipäänsä - mitkä Insigniassa vaan on.
Niin, rengaskoko on ollut 225/55R17 ihan tarkoituksella ja niissäkin ajatus pitää noin 220-230 kPa mukavuuspainotteinen paine. Nyt nämä gummit on Michelin Primacy 4. Kai se on edes silloin autuasta, kun pääsee jossakin uudelle sileälle asvaltille matkaa painamaan. Vaan mahtaako mistä päin löytyä
Samaa mieltä, että ei nuo asennusrenkaina olevat Turanzat mitkään huonot ole. Itsellä 18" koossa alla. Ja meluun tottuu...
Täällähän jotkut on laittaneet keski-Euroopan kitkat alle, jotka tietty ovat sitten pehmeytensä ansiosta hiljaisempia renkaita. Ajettavuus tietty sitten kärsii tuosta pehmeydestä johtuen. Mutta kyllä se perisyy on varmastikin jossakin alustan suunnittelussa, jolloin rengasvalinnalla saa pientä hyötyä, mutta meluongelma on ja pysyy.
Täytyy nyt todeta, että toiseen merkkiin vaihtaneena, tuo Insignian rengasmelu vain korostuu. Suunnittelupöydällä ne erot tehdään, nykyisessä 2020 Kugassa ei koskaan tule kabiiniin sellaisia matalia rengasjyrinöitä, kun oli ominaista niin Astra J, K ja Insignia B:lle. Rengasmelua toki on tässäkin, missäpä nykyautossa ei olisi, myös ns. premiumit mukaan lukien. Mutta se on sävyltään paljon miellyttävämpää.
Alustaratkaisuissa, puslissa jne lienee se ero, miksi toiset merkit onnistuvat eliminoimaan tehokkaammin melun kantautumisen kabiiniin ja tekemään melulle katkoja.
Rengastuksella voi tietty (rajallisessa määrin) vaikuttaa, 17" pullaa ja Crossclimatea alle vaan.
Ja Insigniassa siihen kyllä tottuu ja se pysyy kohtalaisesti kurissa vaikka nopeus nouseekin, toisin kun vaikka jossain uudessa Corollassa, jossa rengasmelu on aivan jäätävä, eikä siihen auta edes täydelliset äänenerityskäsittelyt eikä mitkään. Edelleen palataan sinne suunnittelupöydälle, jossa ratkaisut on tehty.