G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
G-wagon
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2021, 16:31

Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Viesti Kirjoittaja G-wagon »

1,2sorsa mainitsi tuon jännitteensyötön mittaamisen läppäkotelolta, miten se käytännössä tapahtuu? Läppäkotelon liitin irti ja siitä eculta tulevalta piuhalta liittimestä mitataan auton käydessä?
Kiitos hei kaikille avusta!!
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Mä arvelen siis ihan vaan sähkärinä, tuntematta tuota ecua tai sen sielunelämää. Mutta tuo 5V on puolijohdetekniikassa aika yleinen käyttöjännite. Nyt tuo näyttäs siltä, että kaasuläppäkotelon toinen potikka on oikarissa, ja laskee sen 5V koko ajan takaisin eculle. Kun sen pitäisi muuttua jossakin 0-5V välillä. Ja sulla tuo vikakoodi on just korkeasta jännitteestä, se kävis järkeen.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Läppäkotelo tai ecu rikki.
Katso noi linkitetyt viestiketjut.
Siellä aika kattava selvitys asiasta.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Sähkärin logiikalla olettaisin, että jos nyppäät läppäkotelolta piuhan irti, ja tuo 5V katoaa niin vika on läppäkotelossa. Jos se jää yhä sinne kummittelemaan, niin sitten se on ecussa.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Vastaa Viestiin