Moi! Potilaana vectra b 09 jossa koneena siis tuo z18xer, ongelmana on ärsyttävä nykiminen esim. Vaihteen vaihdon yhteydessä. Nykii siis lähinnä alakierroksilla kiihdytyksessä kun lähtee valoista ja vaihtaa vaihdetta isommalle, tasakaasulla kulkee hienosti. Myös pieni tehottomuus tuntuu vaivaavan jossain 3000 kierroksen paikkeilla täyskaasulla kun kiihdyttää. Lisäksi joskus saattaa ikään kuin rynnätä kun vaihtaa vaihdetta, jokseenkin hankala ajettava kaupunkialueilla.
Tähän asti tehtyä:
- jakopää nokkapyörineen juuri vaihdettu
- kytkin uusittu
- venttiilikoppa vaihdettu kun koneessa oli kova alipaine niin ajattelin nykimisen liittyvän siihen, kopan vaihdon jälkeen imu koneessa väheni mutta mielestäni edelleen aika iso alipaine kun öljykorkin avaa.
- tulpat ja puolapaketti uusittu
- kaasuläppäkotelo putsattu
- vikakoodeja ei ole ja kaikki anturitkin näyttää ihan ok arvoja testerillä luettuna
Olisiko kellään mitään ideoita mitä voisi vielä kokeilla? Auto tosi hyvä korinen ja ajettu tasan 200000km niin ei välttämättä viitsisi vaihtaa poiskaan tuon vian takia mutta sen verran häiritsevä tuo vika on että vaimo ei suostu Autolla ajelemaan
Z18xer nykiminen
Re: Z18xer nykiminen
Nykikö ennen jakohihnan vaihtoa?
Jako kohdallaan?
Vaihdettiinko nokkapyörien solenoidit?
Laatu puolapaketti?
Jako kohdallaan?
Vaihdettiinko nokkapyörien solenoidit?
Laatu puolapaketti?
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
-
- 'Kadett'
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Kesä 2012, 16:14
Re: Z18xer nykiminen
Joo sama nykiminen oli jo ennen jakohihnan vaihtoa, nokkapyörät myös rallatti kylmänä ennen vaihtoa ja ajattelin että nykiminen johtuu kuluneista pyöristä mutta niiden vaihdolla ei ollut vaikutusta nykimiseen, ja tosiaan uudet nokat on ajoitettu ihan erikoistyökaluilla, asentaja meinasi että ennen vaihtoa pakopuoli oli hieman sivussa mutta nyt ajoitettu ihan kohdalleen sekin.
Nokkapyörien solenoideja ei vaihdettu mutta putsattu on ja niistä myös jotkin "sihdit" poistettu tuossa jakopää remontissa? Tuleeko solenoideilta yleensä vikakoodia jos alkavat olla huonot?
Uusi puolapaketti on muistaakseni bosch merkkinen eli olettaisin sen olevan ihan ok laatuinen, tosin nykiminen ei muuttunut mihinkään suuntaan uudella puolapaketilla.
Onkohan näistä katteja mennyt? Tuli itsellä mieleen kun jotenkin tuntuu että olisi tukossa koko härveli juuri tuossa alakierroksilla ja 3000 paikkeilla.
Nokkapyörien solenoideja ei vaihdettu mutta putsattu on ja niistä myös jotkin "sihdit" poistettu tuossa jakopää remontissa? Tuleeko solenoideilta yleensä vikakoodia jos alkavat olla huonot?
Uusi puolapaketti on muistaakseni bosch merkkinen eli olettaisin sen olevan ihan ok laatuinen, tosin nykiminen ei muuttunut mihinkään suuntaan uudella puolapaketilla.
Onkohan näistä katteja mennyt? Tuli itsellä mieleen kun jotenkin tuntuu että olisi tukossa koko härveli juuri tuossa alakierroksilla ja 3000 paikkeilla.
Re: Z18xer nykiminen
Omassa vastaavassa lievä nykiminen ajossa hävisi ilmamassamittarin ja 1. lambda anturin vaihdolla. IMM:sta ei ollu mitään vikakoodia. Lambda tunnisti toisinaan P0170-11 lean exhaust vian. Kierroslukumittari myös hieman vaelteli tyhjäkäynnillä.
Nuo opelin vikakoodit kannattaa katsoa vaikka op-comilla. Yleismallin obd lukija ei välttämättä näytä mitään vaikka jotain olisikin muistissa.
Tämä minun auto tekee joskus kylmällä kelillä liikkeelle lähtiessä sen että ei vastaa kaasuun juuri ollenkaan ennenkuin käy hetken tyhjäkäyntiä. Sille ei ole vielä tullu haeskeltua mitään syytä kun haitta on niin satunnainen.
Nokkapyörät on vaihdettu tähän autoon jo kahdesti käynnistysrolinoiden vuoksi (n. 230tkm ajettu). Nokkien solenoidit kerran, mutta niiden vaihdolla ei ole ollu mitään huomattavaa vaikutusta.
Nuo opelin vikakoodit kannattaa katsoa vaikka op-comilla. Yleismallin obd lukija ei välttämättä näytä mitään vaikka jotain olisikin muistissa.
Tämä minun auto tekee joskus kylmällä kelillä liikkeelle lähtiessä sen että ei vastaa kaasuun juuri ollenkaan ennenkuin käy hetken tyhjäkäyntiä. Sille ei ole vielä tullu haeskeltua mitään syytä kun haitta on niin satunnainen.
Nokkapyörät on vaihdettu tähän autoon jo kahdesti käynnistysrolinoiden vuoksi (n. 230tkm ajettu). Nokkien solenoidit kerran, mutta niiden vaihdolla ei ole ollu mitään huomattavaa vaikutusta.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Kesä 2012, 16:14
Re: Z18xer nykiminen
Joo kiitos vinkistä, täytyykin koittaa varuiksi se lambda vaihtaa, imm:n juuri putsasin ja tuntui että ehkä pieni vaikutus oli silläkin parempaan päin. Lambdahan tosiaan voisi olla jo vähän hidastunut kun kilsoja kuitenkin jo tuo 200000km taulussa.
Joo itselläkin op-com löytyy ja tuo kiinan autocom, autocomilla olen noita vikakoodeja ja anturiarvoja tutkinut mutta pitää tosiaan koittaa tuolla op-comillakin vielä.
Omassakin muuten on tuo sama juttu että kylmänä jotenkin oudosti vastaa kaasuun ja myös tuo nykimisvaiva tuntuu olevan pahempi juuri kylmällä koneella.
Joo itselläkin op-com löytyy ja tuo kiinan autocom, autocomilla olen noita vikakoodeja ja anturiarvoja tutkinut mutta pitää tosiaan koittaa tuolla op-comillakin vielä.
Omassakin muuten on tuo sama juttu että kylmänä jotenkin oudosti vastaa kaasuun ja myös tuo nykimisvaiva tuntuu olevan pahempi juuri kylmällä koneella.
Re: Z18xer nykiminen
Löytykö näiden kylmänkoneen kaasun omituiseen käytökseen mitään syytä?
Omassa vastaavassa samaa vaivaa.
Omassa vastaavassa samaa vaivaa.
Re: Z18xer nykiminen
Itse ainakin sain kylmänä nykimistä lisättyä asentamalla etanolimuutossarjan. Oletan että laihasta seoksesta saattaa johtua.
Pienellä vaihteella ryntäilyyn ei tullu muutosta. Toisinaan vaikka ykkösellä kiihdytäessä ei ensin tunnu tapahtuvan mitään mutta prosentin kaasunlisäyksellä hyökkää.
Pienellä vaihteella ryntäilyyn ei tullu muutosta. Toisinaan vaikka ykkösellä kiihdytäessä ei ensin tunnu tapahtuvan mitään mutta prosentin kaasunlisäyksellä hyökkää.