Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
No niin. Pukkaa toi Avo nyt tota fueltrim koodia aika tiheään ja alkaa oma ymmärrys loppua.
Moottori siis Z20LET jossa seuraavat viripalikat: Z20LEH(OPC)+ahdin+suuttimet+maf, isompi välijäähdytin, CDTI ilmaboksi K&N paneelilla ja maf jatkojohdolla, 3" dp ilman esikattia ja 200cell katilla, 2,5" cat back ja EDS stage3 softa.
Sen verran taustaa että toi P0170 koodi tuli viime kesänäkin muutamaan otteeseen jolloin autossa oli Z20LET suuttimet ja maf sekä miedompi EDS softa. Nettijuttujen perusteella rikkinäinen maf aiheuttaa usein tuon koodin ja siksi päivitin samalla LEH(OPC) maffiin(uusi) ja suuttimiin mutta vika ei näköjään ollut niissä. Viime kesänä leimalla oli myös vaikeuksia saada pakokaasupäästöt rajoihin mutta kovalla huudattamisella se onnistui juuri ja juuri. Edellisenä kesänä jolloin tuota koodia ei tullut ollenkaan myös päästömittaus onnistui nopeasti ilman huudattamista joten joku on muuttunut/rikki.
Seuraavat jutut tehty:
-Uusi Bosch MAF
-Käytetyt LEH suuttimet jotka huollettu ja mitattu Finjectorilla
-Ahtoputkisto/välijäähdytin koepaineistettu ja vuotoja ei(enää) pitäs olla
-Kaikki alipaineletkut käyty läpi ja korjailtu vuodot
-MAF ja 1 lambda vaihdettu toisesta autosta joka ei anna mitään koodia mutta avossa koodi tulee näilläkin osilla joten ne lienee kunnossa
-Tankin tuuletusvena poistettu/tukittu mutta ei vaikutusta
-Kaasulappä puhdistettu ja katottu kaikki lähdöt myös ettei ole tukossa
-Venakopalta läppäkoteloon tulevaan letkuun vaihdettu metallinen takaiskuvena kun orkkis mureni käsiin
-1 lambda seilaa 100-800 väliä mikä pitäs olla ok
-2 lambda näyttää 450 joskus mutta usein sekin alkaa seilaamaan kun liikaa tavaraa tulee putkesta
-1 lambda menee closed luuppiin
Fueltrimmit menee aina reippaasti miinukselle vian ollessa päällä (noin -20-25%)eli ilmeisesti menee rikkaalle ja ecu yrittää vähentää bensaa. Maf näyttää normisti 16kg/h lukemaa tyhjäkäynnillä(mikä ilmeisesti ok) mutta vian ollessa päällä nousee +20kg/h lukemiin tyhjiksellä. Joskus auto meinaa sammua kun tullaan risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan, tässä tilanteessa fueltrimmit menee maksimiin -25% ja PLX laajakaista näyttää jotain 10AFR seosta eli meinaa ilmeisesti tukehtua liikaan bensaan? Pakokaasupäästöissä CO on vaikea saada alle 0,2. Viimeisin mittaus kovan huudattamisen jälkeen:
-RPM 2430
-CO 0.164
-CO2 14.75
-HC 24
-O2 0.51
-Lambda 1.017
-Motin lämmöt 102c
Nettijuttujen perusteella toiset sanoo että kakkoslambda on rikki mutta ei se tee muutakuin valvoo esikatin toimintaa? Toinen vikakohda on kaasun asentoanturi ilmeisesti polkimessa? Voiko noita jotenkin mittailla? Jos toi nyt menee tosiaan kokoajan rikkaalle niin imuvuoto ei vika voi olla, imuvuodossa kun ilmaa pääsee ohi maffin niin fueltrimmit pitäs olla plussalla? Vai mikä olis seuraava toimenpide. Rupee tosiaan oma järki loppumaan ton kanssa
Moottori siis Z20LET jossa seuraavat viripalikat: Z20LEH(OPC)+ahdin+suuttimet+maf, isompi välijäähdytin, CDTI ilmaboksi K&N paneelilla ja maf jatkojohdolla, 3" dp ilman esikattia ja 200cell katilla, 2,5" cat back ja EDS stage3 softa.
Sen verran taustaa että toi P0170 koodi tuli viime kesänäkin muutamaan otteeseen jolloin autossa oli Z20LET suuttimet ja maf sekä miedompi EDS softa. Nettijuttujen perusteella rikkinäinen maf aiheuttaa usein tuon koodin ja siksi päivitin samalla LEH(OPC) maffiin(uusi) ja suuttimiin mutta vika ei näköjään ollut niissä. Viime kesänä leimalla oli myös vaikeuksia saada pakokaasupäästöt rajoihin mutta kovalla huudattamisella se onnistui juuri ja juuri. Edellisenä kesänä jolloin tuota koodia ei tullut ollenkaan myös päästömittaus onnistui nopeasti ilman huudattamista joten joku on muuttunut/rikki.
Seuraavat jutut tehty:
-Uusi Bosch MAF
-Käytetyt LEH suuttimet jotka huollettu ja mitattu Finjectorilla
-Ahtoputkisto/välijäähdytin koepaineistettu ja vuotoja ei(enää) pitäs olla
-Kaikki alipaineletkut käyty läpi ja korjailtu vuodot
-MAF ja 1 lambda vaihdettu toisesta autosta joka ei anna mitään koodia mutta avossa koodi tulee näilläkin osilla joten ne lienee kunnossa
-Tankin tuuletusvena poistettu/tukittu mutta ei vaikutusta
-Kaasulappä puhdistettu ja katottu kaikki lähdöt myös ettei ole tukossa
-Venakopalta läppäkoteloon tulevaan letkuun vaihdettu metallinen takaiskuvena kun orkkis mureni käsiin
-1 lambda seilaa 100-800 väliä mikä pitäs olla ok
-2 lambda näyttää 450 joskus mutta usein sekin alkaa seilaamaan kun liikaa tavaraa tulee putkesta
-1 lambda menee closed luuppiin
Fueltrimmit menee aina reippaasti miinukselle vian ollessa päällä (noin -20-25%)eli ilmeisesti menee rikkaalle ja ecu yrittää vähentää bensaa. Maf näyttää normisti 16kg/h lukemaa tyhjäkäynnillä(mikä ilmeisesti ok) mutta vian ollessa päällä nousee +20kg/h lukemiin tyhjiksellä. Joskus auto meinaa sammua kun tullaan risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan, tässä tilanteessa fueltrimmit menee maksimiin -25% ja PLX laajakaista näyttää jotain 10AFR seosta eli meinaa ilmeisesti tukehtua liikaan bensaan? Pakokaasupäästöissä CO on vaikea saada alle 0,2. Viimeisin mittaus kovan huudattamisen jälkeen:
-RPM 2430
-CO 0.164
-CO2 14.75
-HC 24
-O2 0.51
-Lambda 1.017
-Motin lämmöt 102c
Nettijuttujen perusteella toiset sanoo että kakkoslambda on rikki mutta ei se tee muutakuin valvoo esikatin toimintaa? Toinen vikakohda on kaasun asentoanturi ilmeisesti polkimessa? Voiko noita jotenkin mittailla? Jos toi nyt menee tosiaan kokoajan rikkaalle niin imuvuoto ei vika voi olla, imuvuodossa kun ilmaa pääsee ohi maffin niin fueltrimmit pitäs olla plussalla? Vai mikä olis seuraava toimenpide. Rupee tosiaan oma järki loppumaan ton kanssa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Polttoaineen paineensäädin?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Unohtu listasta että paineet mitattu tyhjäkäynnillä: 3.2bar alipaineletku irti ja 2.4bar letku kiinni. Ja paine pysyy tasaisena kokoajan vaikka vika on päällä. Tässä LET oma säädin kun EDSsällä sanoivat että se toimii softan kanssa. LET säädin on 3.3bar ja LEH 3 bar. Mulla on kyllä LEH säädin hyllyssä jolla sais painetta tiputettua mutta soppa ei ole kokoajan paksulla ton orkkissäätimen kanssa ni en ole sitä vielä koittanut.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Negatiivisen fuel trimminhän saa korjattua oikealle alueelle p.a. syöttöä/painetta pienentämällä. Jos et pysty softaa/karttoja säätämään, niin pitää säätää kovoa.
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Joo niin saa mutta kun fueltrimmi ei ole aina siellä -25% lukemissa. Silloin kun vika ei ole päällä fueltrimmi pyörii jossain -5-+5% lukemissa mikä on normitilanne. Jos tiputan pa painetta esim LEH säätimellä 3bar lukemaan niin toi normitilanne muuttuu rajusti plussalle.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Epälineaariset korjaukset tehdään helpoiten kartoilla, jotka eivät nyt toimi nykyisen kokoonpanosi kanssa.
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Tuskin on kartoista kiinni koska myös tasaisella tyhjäkäynnillä trimmi vaeltaa melkoisesti vian ollessa päällä. Ja Z20LET maffilla ja suuttimilla sekä EDS stage2 softalla pelas yhden kesän täysin moitteetta. Toisen kesän aikana alkoi samalla kokoonpanolla tulemaan fueltrimmiä. Ja fueltrim tulee myös stage3 softalla. Motin kokoonpano on juuri se mitä EDS ilmoittaa stage3 vaatimukseksi. Kyselin asiaa myös EDSsältä ja sieltä sai toisen stage3 softan jota en ole vielä koittanut mutta mun mielestä vika ei ole ohjelmassa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
No jos suuttimetkin vielä sellaset kun pitäs, niin vaikea tuohon on vikaa keksiä.
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Juu suuttimet on OPC mallista ja juuri sellaiset mitä EDS softa vaatii. Ja suuttimet on vielä huollettu ja mitattu(sama tuotto kaikissa ja sama virtausmäärä kuin uusissa) Finjectorilla.
Mutta ei luultavasti ole suuttimistakaan homma kiinni koska auto teki samaa vikaa LET suuttimilla niille kuuluvalla softalla. Ja toimi myös näillä LET suuttimilla ja niille kuuluvalla softalla noin 1.5 kesää.
Jos vika olis helppo en siitä täällä kyselis
Maailmalla tämä P0170 vika näissä on aika yleinen ja harva siihen on saanut kunnollista ratkaisua. Tai ainakaan korjauksista ei paljon foorumeille kirjoitella.
Mutta ei luultavasti ole suuttimistakaan homma kiinni koska auto teki samaa vikaa LET suuttimilla niille kuuluvalla softalla. Ja toimi myös näillä LET suuttimilla ja niille kuuluvalla softalla noin 1.5 kesää.
Jos vika olis helppo en siitä täällä kyselis
Maailmalla tämä P0170 vika näissä on aika yleinen ja harva siihen on saanut kunnollista ratkaisua. Tai ainakaan korjauksista ei paljon foorumeille kirjoitella.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Mitä näyttää koneen lämpötilasensori kun vika päällä?
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Eipä ole tullut katottua tota samalla kun vika on päällä. Yleisesti näyttää ihan järkeviä lukemia motin lämmöt eikä arvo heittele.
Auto saattaa toimia hyvin parikin viikkoa ilman oireita ja aina ei ole läppäri mukana kun alkaa ongelmia tulemaan. Täytyy tarkastaa toi lämpöanturin toiminta vikatilanteessa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Toi maffin toiminta myös ihmetyttää. Tyhjiksellä sen pitäisi ilmeisesti näyttää noin 16kg/lukemaa ja niin se tekeekin kun vika ei ole päällä. Vian ollessa päällä lukema saattaa mennä johonkin 24kg/h lukemaankin vaikka motin kierrokset ei muutu. Eikai ilmavirran pitäs muuttua jos kierrokset pysyy samana? Ja tekee kahdella maffilla tota samaa, toinen maf on toimivasta autosta. Näissä on ollut myös jotain maavikoja motin johtosarjassa, siihen en ole vielä perehtynyt. Laturin uusein talvella kun jännite alkoi putoilemaan alle 13v lukemiin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Normaalisti pitäisi tuon Mafin arvo olla tyhjäkäynnillä alle 12kg/h.
Kumman fueltrimmin lukema tuo -25 oli, lyhytaikasen vai pitkäaikasen?
Kumman fueltrimmin lukema tuo -25 oli, lyhytaikasen vai pitkäaikasen?
Re: Astra G Z20LET P0170 vikakoodi
Tässä LEH maf ja softa. LEH maf pitäs olla 16kg/h? Lyhyt fueltrim seilaa pahimmillaan -20-25% mutta myös pitkäaikainen fueltrim menee joskus -16-25% lukemaan ja silloin syttyy moottorinkuva mittaristoon. Muistissa on aika useesti toi P0170 fuel trim malfunction (A) bank1 not present vaikka vikavalot ei pala.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10