M32 lootan laakerointi. Onko joku tehnyt?
Tuli F40 vahingossa, käykö suoraan vai onko jotakin sovituksia tehtävä.
Vectra 1,9 -08 Dsl
Vaihteiston vaihto M32->F40
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vaihteisto ongelma
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... n#p2440682
Näitä m32 on laakeroitu paljonkin. Tuossa on vanhempi gen1 laatikko. Siihen saa fasttrack laakeri sarjaa isommilla laakereilla olevalla päätykopalla.
https://transmission-rebuild-kits.co.uk ... -included/
Laakeroidessa shimmaus on tärkeä että laatikko kestää. Siihen on omat työkalunsa.
Merkkiliikkeen veloitukset on noin 2000e luokkaa työlle. Ainakin käyttöauto kokkola ja rintajouppi seinäjoki on tehnyt näitä paljon.
150hv 1,9dieseli on F40 laatikkolla joten siittä sopii osat mutta en tiedä sopiiko F40 vaihteisto juuri sun moottoriin. Joku viisaampi osannee vastata kun kerrot moottorityypin.
Näitä m32 on laakeroitu paljonkin. Tuossa on vanhempi gen1 laatikko. Siihen saa fasttrack laakeri sarjaa isommilla laakereilla olevalla päätykopalla.
https://transmission-rebuild-kits.co.uk ... -included/
Laakeroidessa shimmaus on tärkeä että laatikko kestää. Siihen on omat työkalunsa.
Merkkiliikkeen veloitukset on noin 2000e luokkaa työlle. Ainakin käyttöauto kokkola ja rintajouppi seinäjoki on tehnyt näitä paljon.
150hv 1,9dieseli on F40 laatikkolla joten siittä sopii osat mutta en tiedä sopiiko F40 vaihteisto juuri sun moottoriin. Joku viisaampi osannee vastata kun kerrot moottorityypin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: M32 laakerointi tai tilalle F40? Vectra C 1,9cdti -08
Z19DT- koneelliseen(88kW) voi vaihtaa F40- vaihteiston. Samalla on kuitenkin vaihdettavat kytkin, vauhtipyörä, vaihdevaijerit, ym.
Z19DT- dieseliä on saanut myös uutena F40- vaihteistolla.
Z19DT- dieseliä on saanut myös uutena F40- vaihteistolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: M32 laakerointi tai tilalle F40? Vectra C 1,9cdti -08
Olen noita m32 laatikoita tehnyt erittäin paljon hyvällä menestyksellä. Tärkeää on, että rataspakat shimmataan alkuperäistä väljemmiksi ja päätylaakereiden öljykanavat avarretaan.. ina laakeri/stefasarja on n.450e ja päivässä tekee vaihteistoa irroittamatta..
Vaihteiston vaihto M32->F40
M32 sippasi eli ei kannata korjata (rattaita meni), mahdollisuus laittaa F40 tilalle on hyllyssä.
Onko vetarit samat? Tarviiko kytkintä/vauhtipyörää muuttaa? Vaihteiden siirtovaijerit?
Muuta mahdollisesti?
Auto Vectra 1,9 cdi 88 kw -08, tässä mallissa lienee käytetty myöhemmin F40 vaihteistoa M32 sijalla.
Onko vetarit samat? Tarviiko kytkintä/vauhtipyörää muuttaa? Vaihteiden siirtovaijerit?
Muuta mahdollisesti?
Auto Vectra 1,9 cdi 88 kw -08, tässä mallissa lienee käytetty myöhemmin F40 vaihteistoa M32 sijalla.
Re: Vaihteiston vaihto M32->F40
Eli tarvii vaihtaa vauhtipyörä ja kytkin (akseli ja boorit eri), vahteen siirto vaijerin kiinike ja vaijerit eri paikoissa, vaihteiston kiinike runkoon eri.
Nämä nyt päälimmäisesti näkyviä.
Nämä nyt päälimmäisesti näkyviä.
Re: Vaihteiston vaihto M32->F40
Olihan tuossa hommaa mutta nyt tehty. Siinä samalla muutama muukin alkava laakerihäiriö poistettu.
Ainakin itsestä alkaa tuntumaan että halvempi tapa poistaa tuo M32 laakeriongelma.
Kiitokset neuvoista ja avusta kelle ne kuuluu.
Ps löytyy F40 loota jolla ajettu 68tkm ja siihen sopivat osat 150 heppaseen.
Ainakin itsestä alkaa tuntumaan että halvempi tapa poistaa tuo M32 laakeriongelma.
Kiitokset neuvoista ja avusta kelle ne kuuluu.
Ps löytyy F40 loota jolla ajettu 68tkm ja siihen sopivat osat 150 heppaseen.