Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Eipä ollut pumppusta, otin irti ja tulin tallille varmuudeksi testaamaan niin sehän toimi kun muuntajalla koitin.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Eli nyt kun tuo aurinko vähän kääntyy ettei suoraan autolle paista, niin tutkin koko polttoainelinjaston läpi ettei ainakaan siintä ole ennenkuin muita syitä rupeaa hakemaan.
Mihinkäs tuo toinen samanvärinen rele on ? Kun nyt vaihdoin ne tossa aikaisemmin toisinpäin että jos toinen olisi kuitenkin rikki.
En kyllä rupea näillä keleillä mittailemaan haen ennemmän varuiksi uudet illalla motonetistä ja otan varmaan anturinkin minkä aiemmin varuiksi tilasin.
Katselin tilausvahvistusta niin se olikin kampi eikä nokkaanturi jos nyt oikein ymmärsin sekavat nuo motonetin sivut/lyhenteet YKK-anturi nimellä kuitenkin oli.
Mihinkäs tuo toinen samanvärinen rele on ? Kun nyt vaihdoin ne tossa aikaisemmin toisinpäin että jos toinen olisi kuitenkin rikki.
En kyllä rupea näillä keleillä mittailemaan haen ennemmän varuiksi uudet illalla motonetistä ja otan varmaan anturinkin minkä aiemmin varuiksi tilasin.
Katselin tilausvahvistusta niin se olikin kampi eikä nokkaanturi jos nyt oikein ymmärsin sekavat nuo motonetin sivut/lyhenteet YKK-anturi nimellä kuitenkin oli.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Noniin pumppu takaisin paikallaan ja laitoin klemmarin noihin imusarjan letkunpätkiin kun oli parit löysällä. Tämä kyllä piti tehdä jo ajatsitten.
Tutkin tarkkaan letkuja/putkia ja näyttäisi ehjille, mutta tuo miun mielestä EGR? Sen liitos vuotaa, eli se seuraavaksi laittoon kunhan pääsen tallilla käymään. Ei kai siinä ole muuta kun kiinnitys pultit irti ja palikka käteen? Tämähän on aiemmin tukittu muistaakseni.
Tutkin tarkkaan letkuja/putkia ja näyttäisi ehjille, mutta tuo miun mielestä EGR? Sen liitos vuotaa, eli se seuraavaksi laittoon kunhan pääsen tallilla käymään. Ei kai siinä ole muuta kun kiinnitys pultit irti ja palikka käteen? Tämähän on aiemmin tukittu muistaakseni.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Niin joo, en vielä koittanut käynnistää kun tuossa lataus hankalaa ja virtakin katkee 2h välein Taidan tuoda tallilta boosterin niin helpottuu.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Kävin kuitenkin hellettä uhmaten koittamassa starttausta, bensaa kyllä kun eilen testailin venttiilistä tyhjäksi ja nyt oli painetta startin jälkeen ja myös sellanen huomio että nythän se on ton pihaan jäännin jälkeen vain pyörittänyt konetta eikä luvannut.
Eli koitin myös jarrukliineriä koneeseen startatessa ja ei vaikutusta, joten kipinä taitaa ollain hukassa nyt.
Eli koitin myös jarrukliineriä koneeseen startatessa ja ei vaikutusta, joten kipinä taitaa ollain hukassa nyt.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Kampuran anturi rikki.
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Juu siltä alkaa vaikuttaa, pitää huomenna hakee Mätänetin osa kun sen varuiks jo tilasin alkuviikosta. Jos toimii niin tilata sit laadukkaampaa tilalle Deltaautolta.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Kävin mittaamassa kampianturan piuhoista, ei lähellekään mitä piti eli se nyt vaihtuu huomenna.
Mitenkäs kun tuossa kanpianturan liittimen luona on nuo kaksi muuta liitintä, toinen varmaan nokkaanturi ja toinen joku muu lähtee alaspäin ja siinä kaksi liitintä. Mikäs se on, ei ainakaan ohmiasteikolla näyttänyt mitään?
Oli joskus linkki tän koneen kuviinkin mutta ei toimi enään että näkisi mikä on mikä.
Mitenkäs kun tuossa kanpianturan liittimen luona on nuo kaksi muuta liitintä, toinen varmaan nokkaanturi ja toinen joku muu lähtee alaspäin ja siinä kaksi liitintä. Mikäs se on, ei ainakaan ohmiasteikolla näyttänyt mitään?
Oli joskus linkki tän koneen kuviinkin mutta ei toimi enään että näkisi mikä on mikä.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Tuo kampiantura siis on öljynsuodattimen vieressä en oo ajatellutkaan alla käydessä missä kohtaa se on, veikkaan koneen oikealla puolella?
Haasteellista tuossa tunkkailla mutta kyllä se parilla tunkilla onnistuu kun on keula senverran tontissa ettei mene edestä edes tuo matalaprofiili tunkki
Haasteellista tuossa tunkkailla mutta kyllä se parilla tunkilla onnistuu kun on keula senverran tontissa ettei mene edestä edes tuo matalaprofiili tunkki
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Noniin uusi kampiantura paikallaan ja hörähti heti käyntiin, hyvä että kerkes avainta kääntää
Tosin kävi jonkun aikaa hyvin kunnes sammui, mutta nyt oli bensasta kiinni kun ei venttiilistä mitään tullut, jätin akun latautumaan koitella sitten uudelleen.
Voihan se olla ilmaa jonkinverran kun pumppukin oli irti aiemmin.
Tosin kävi jonkun aikaa hyvin kunnes sammui, mutta nyt oli bensasta kiinni kun ei venttiilistä mitään tullut, jätin akun latautumaan koitella sitten uudelleen.
Voihan se olla ilmaa jonkinverran kun pumppukin oli irti aiemmin.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Nii ja ei ollut vikakoodeja käynnistymisen jälkeen.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)
Re: Huono käynnistyvyys seisonnan jälkeen
Noniin. Akku ladattu ja uusi käynnistysyritys ei tuota tulosta, mutta bensaletkun kiinnitys tankin ja pumpun väliltä auttoi asiaan
Oli päässyt irtoamaan pumppua takaisin laitellessa, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
Syyllinen siis oli kampiakselin anturi joka on nyt mallia tarvike, tilaan alkuperäisen ensiviikolla ja vaihdan kun saapuu.
Helppo hommahan tuo oli vaikka tunkkaus vaatiikin pari tunkkia koska keula niin alhaalla.
Kiitos vinkeistä kulkimenkin puolesta, nyt pääsee sinne ilmastointihuoltoon.
Oli päässyt irtoamaan pumppua takaisin laitellessa, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
Syyllinen siis oli kampiakselin anturi joka on nyt mallia tarvike, tilaan alkuperäisen ensiviikolla ja vaihdan kun saapuu.
Helppo hommahan tuo oli vaikka tunkkaus vaatiikin pari tunkkia koska keula niin alhaalla.
Kiitos vinkeistä kulkimenkin puolesta, nyt pääsee sinne ilmastointihuoltoon.
5D VECTRA CARAVAN 2.5 V6 CDX AUTOMATIC -97 (i500)