Z22YH fuel pressure feedback
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Siellä on vaan pumpussa öljyt ollu vähissä. Jos kerran kalvot näyttää hyviltä, niin öljytäyttö vanhoilla kalvoilla. Moottoriöljy käy täyttöön aivan hyvin. Uudella täytöllä pumpulla saattaa ajaa vielä yhtä pitkään kuin sillä on tähän asti ajettu.
Ilmeisesti se korkea kulutuskin on johtunut huonosti toimivasta pumpusta.
Ilmeisesti se korkea kulutuskin on johtunut huonosti toimivasta pumpusta.
Re: Z22YH fuel pressure feedback
ei kai se öljy sieltä itsestään katoa mihinkään? jostainhan sen täytyy vuotaa, itse epäilisin stefaa mutta mene ja tiedä näistä.ovc2z22yh kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 23:25 Siellä on vaan pumpussa öljyt ollu vähissä. Jos kerran kalvot näyttää hyviltä, niin öljytäyttö vanhoilla kalvoilla. Moottoriöljy käy täyttöön aivan hyvin. Uudella täytöllä pumpulla saattaa ajaa vielä yhtä pitkään kuin sillä on tähän asti ajettu.
Ilmeisesti se korkea kulutuskin on johtunut huonosti toimivasta pumpusta.
Re: Z22YH fuel pressure feedback
kakkku, juuri näin ja se alkoi itseänikin kiinnostamaan. Siispä tallille taas ja pumpun kimppuun, siinä kun pesin osia niin testasin sen huulitiivisteen pitoa siinä samalla, Pesuaine lorisi mukavasti astiaan asti ja kuinka ollakaan, vasta nyt huomasin että koko stefa oli lähes irti! Siis työntynyt jonkin paineen voimasta kohti moottoria. Oli muuten sen verran jo tullut ulos, että sormilla sen siitä irroitti. No stefa hajalla 1/5 matkalta, mutta eniten hymyilytti, ettei ihminen huomannut koko asiaa kun oli niin keskittynyt niihin kumipalkeisiin Huomenna siis Tiivistekeskukseen ja uudella stefalla kasaan, katsotaan sitten lisää.
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Pienessäkään paineessa stefa ei tässä pidätä öljyä 100%:sti ja paineen kasvaessa se voi liikkua paikaltaan ja alkaa vuotaan.
Pumpun lämpeneminen nostaa sen hydraulipuolen painetta ja sitä varten siellä on paisuntakalvo painetta tasaamassa. Sekin voi vioittuessaan alkaa vuotaan.
Pumpun lämpeneminen nostaa sen hydraulipuolen painetta ja sitä varten siellä on paisuntakalvo painetta tasaamassa. Sekin voi vioittuessaan alkaa vuotaan.
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Painekalvo oli ehjä mutta ihan öljymujussa joten sen toiminta oli kyseenalaista.
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Hoplaa, vekkuli toiimii jälleen. Pumpusta siis stefa poistunut paikaltaan ja siten öljyt ulkona pumpusta.
Työkalupiste Roppola Oy Kuopiosta toimitti uudet stefat, otin kaksi samalla kertaa, tämän päivän mittapuulla käsittämättömän nopeasti.
Kahdessa päivässä tilauksesta kädessä, kiitos sinne! Tänään sitten tallille pestyn pumpun kimppuun.
Uusi stefa paikalleen ja pumpun kasaus upotusmenetelmällä öljykylvyssä, ja muistin painaa paisuntakalvon läjään ennen korkkia ja lukkorengasta.
Kalvot olivat siis ehjät eikä niitä tarvinnut vaihtaa. Muutama pyöräytys kiintoavaimella käyttöakselista, että sain turhat öljyt pois bensapuolelta, ja eikun konehuoneeseen. Auto käyntiin, kymmenisen sekunttia pidättelin jännäkakkaa kun auto ryki ja paukkui mutta sitten tasottui käynti.
Vaihdoin termarinkin samaan syssyyn ja lämmöt nousivat aivan eri tavalla kuin aiemmin. Päällisin puolin vanha oli kunnossa, eli ei auki vaikka niin epäilin. Uusi epäily on, että aukesi vain aivan liian aikaisin. Nyt paikallaan Calorstat, 82 astetta. Katsotaan kauanko se kestää sillä Wahlereita ei tahdo löytyä mistään!
Kiitos kaikille avusta ja toivottavasti joku saa tästä tarinasta apua omaan käyntiongelmaansa.
Ja vielä rohkaisun sana kaikille jotka arvuuttelevat pumppuremppaa, ei kannata pelätä sitä ollenkaan. Pumpun irroitus kesti ehkä viisi minuuttia, eikä purkaminen ollut juuri vaikeampaa. Erikoistyökaluja ei tarvita, jos ei Torx-hylsyä ja avainta lasketa sellaiseksi, eikä erikoisöljyjä tai muutakaan ihmeellistä. Korjaussarjassa tulee kaikki mukana, myös tämä stefa, eikä kasaaminen öljykylvyssä ole vaikeaa.
Nyt kohti seuraavaa ongelmaa bensan kulutusta seuraten.
Työkalupiste Roppola Oy Kuopiosta toimitti uudet stefat, otin kaksi samalla kertaa, tämän päivän mittapuulla käsittämättömän nopeasti.
Kahdessa päivässä tilauksesta kädessä, kiitos sinne! Tänään sitten tallille pestyn pumpun kimppuun.
Uusi stefa paikalleen ja pumpun kasaus upotusmenetelmällä öljykylvyssä, ja muistin painaa paisuntakalvon läjään ennen korkkia ja lukkorengasta.
Kalvot olivat siis ehjät eikä niitä tarvinnut vaihtaa. Muutama pyöräytys kiintoavaimella käyttöakselista, että sain turhat öljyt pois bensapuolelta, ja eikun konehuoneeseen. Auto käyntiin, kymmenisen sekunttia pidättelin jännäkakkaa kun auto ryki ja paukkui mutta sitten tasottui käynti.
Vaihdoin termarinkin samaan syssyyn ja lämmöt nousivat aivan eri tavalla kuin aiemmin. Päällisin puolin vanha oli kunnossa, eli ei auki vaikka niin epäilin. Uusi epäily on, että aukesi vain aivan liian aikaisin. Nyt paikallaan Calorstat, 82 astetta. Katsotaan kauanko se kestää sillä Wahlereita ei tahdo löytyä mistään!
Kiitos kaikille avusta ja toivottavasti joku saa tästä tarinasta apua omaan käyntiongelmaansa.
Ja vielä rohkaisun sana kaikille jotka arvuuttelevat pumppuremppaa, ei kannata pelätä sitä ollenkaan. Pumpun irroitus kesti ehkä viisi minuuttia, eikä purkaminen ollut juuri vaikeampaa. Erikoistyökaluja ei tarvita, jos ei Torx-hylsyä ja avainta lasketa sellaiseksi, eikä erikoisöljyjä tai muutakaan ihmeellistä. Korjaussarjassa tulee kaikki mukana, myös tämä stefa, eikä kasaaminen öljykylvyssä ole vaikeaa.
Nyt kohti seuraavaa ongelmaa bensan kulutusta seuraten.
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Yes
Itse en joutunut edes kokonaan avaamaan pumppua vaan tein vain öljytäytön paisuntakalvon reiän kautta. Ilma tuli pumpusta ulos kuplina, kun akselia pyöritti edestakas. Pumppu oireili jo 30tkm ajettuna ja epäilen, että se on lähtenyt jo tehtaalta vajaalla täytöllä.
Kasasin myös kahdesta rikkinäisestä varapumpun. Toinen niistä näytti suht vähän ajetulta, mutta yksi painekalvoista oli selvästi sekunda, kun kumin vulkanointi oli irronnut metallirenkaasta eli on jo tehtaalta tullut sutena.
Pistätkö vielä tähän stefan tilaustiedot, niin ei tarvi erikseen etsiä. Mulla ei ole kovin suurta luottoa noihin netissä myytäviin korjaussarjoihin.
Itse en joutunut edes kokonaan avaamaan pumppua vaan tein vain öljytäytön paisuntakalvon reiän kautta. Ilma tuli pumpusta ulos kuplina, kun akselia pyöritti edestakas. Pumppu oireili jo 30tkm ajettuna ja epäilen, että se on lähtenyt jo tehtaalta vajaalla täytöllä.
Kasasin myös kahdesta rikkinäisestä varapumpun. Toinen niistä näytti suht vähän ajetulta, mutta yksi painekalvoista oli selvästi sekunda, kun kumin vulkanointi oli irronnut metallirenkaasta eli on jo tehtaalta tullut sutena.
Pistätkö vielä tähän stefan tilaustiedot, niin ei tarvi erikseen etsiä. Mulla ei ole kovin suurta luottoa noihin netissä myytäviin korjaussarjoihin.
Re: Z22YH fuel pressure feedback
https://www.laakerikauppias.fi/tuote/33 ... -eu130553/
Tuosta suoraan siihen stefaan.
Tuosta suoraan siihen stefaan.
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Jatketaanpa huomioita tähän samaan ketjuun.
Lähdin viemään tytärtä asioille päivälämpötilan ollessa helteinen. 110 vauhdissa konetiellä auto nykäisi jälleen tutuin elkein
ja jakoavain mittaristoon. Uusintastartti vauhdissa selvitti tilanteen ja reissu tehtiin loppuun ilman draamaa.
Seuraavaan viikkoon ei mitään oireita moottorista kunnes jälleen kuumana päiväna sama toistui.
Tällä kertaa auto oli onnuttava tallille regulaattorin johto irroitettuna.
Pumppu pöydälle pelon sekaisin tuntein ja kappas vain, kaikki ehjää sisällä.
Stefa paikallaan, kumit ehjät ja öljyäkin sisällä.
Interwepin tutkimisen jälkeen tulin päätelmään, että käyttämäni moottoriöljy ei ole soveltuvaa pumpun kasaamisessa.
Muutamasta paikasta löysin maininnan, että öljyn tulisi olla 80W90.
Ilmeisesti öljy vain meni liruksi kuumissa olosuhteissa, eikä paineentuotto ollut riittävää.
Tämä siis vain muillekin tiedoksi, jotka saman ongelmapesän kanssa painivat.
Nyt ilmastoinnin kimppuun...
Lähdin viemään tytärtä asioille päivälämpötilan ollessa helteinen. 110 vauhdissa konetiellä auto nykäisi jälleen tutuin elkein
ja jakoavain mittaristoon. Uusintastartti vauhdissa selvitti tilanteen ja reissu tehtiin loppuun ilman draamaa.
Seuraavaan viikkoon ei mitään oireita moottorista kunnes jälleen kuumana päiväna sama toistui.
Tällä kertaa auto oli onnuttava tallille regulaattorin johto irroitettuna.
Pumppu pöydälle pelon sekaisin tuntein ja kappas vain, kaikki ehjää sisällä.
Stefa paikallaan, kumit ehjät ja öljyäkin sisällä.
Interwepin tutkimisen jälkeen tulin päätelmään, että käyttämäni moottoriöljy ei ole soveltuvaa pumpun kasaamisessa.
Muutamasta paikasta löysin maininnan, että öljyn tulisi olla 80W90.
Ilmeisesti öljy vain meni liruksi kuumissa olosuhteissa, eikä paineentuotto ollut riittävää.
Tämä siis vain muillekin tiedoksi, jotka saman ongelmapesän kanssa painivat.
Nyt ilmastoinnin kimppuun...
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Painekalvot ei välttämättä "istu" 100%:sesti paikoillaan, jolloin niiden kautta tihkuu bensaa öljyn sekaan. Jos pumpun sylintereissä pysyy neste ilman ilmaa ja kalvot on ehjät, niin paineentuoton pitäs riittää. Useinhan pelkkä öljyn vaihtotäydennys riittää joksikin aikaa. Mulla nyt oireitta 10kk/10tkm helteistä huolimatta moottoriöljyllä.
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Jossakin pumpun korjausvideossa käytettiin automaattivaihteistoöljyä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z22YH fuel pressure feedback
Kaikesta päätellen öljyllä on kuitenkin merkitystä, 20w-50 mineraali ei toiminut kunnolla.
Talvella nähdään miten tuo 80w-90 toimii kylmässä...
Talvella nähdään miten tuo 80w-90 toimii kylmässä...
Astra 1.4t Sports Tourer -13
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05
Ex- Vectra 2.2 Direct farkku -05