Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Mitähän on vieläkin tehty väärin?
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... G_8297.MOV
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... V?img=full
Käy nätisti kun kierroksia noin 1000, tyhjäkäyntiä ei lainkaan eli sammuu. Kaasunvaste huono ja korkeammilla kierroksilla kuuluu jonkinsortin metallinen kolina 1- ja 2 nokkien puolelta.
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... G_8297.MOV
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... V?img=full
Käy nätisti kun kierroksia noin 1000, tyhjäkäyntiä ei lainkaan eli sammuu. Kaasunvaste huono ja korkeammilla kierroksilla kuuluu jonkinsortin metallinen kolina 1- ja 2 nokkien puolelta.
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Oiskohan nokkien ajoitukset persiillään?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
No näyttää nokkapyörät ja merkit kohtaavan.
Voiko käydä niin et joko nokat tai nokkapyörät on sekaisin?
Voiko käydä niin et joko nokat tai nokkapyörät on sekaisin?
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Ajattelin vielä, että varmistan endoskoopilla kurkkaamalla tulpanreiästä ettei männät ja venttiilit ole kohdanneet. No heti tuoppia avatessa kävi selväksi että ainakin kakkos ja kolmospyttyjen tulpat ovat aivan liian löysällä. Lisäksi ne olivat nokiset ulospäin. Männät ja venat Ok.
Toivotaan että vika oli siinä.
Toivotaan että vika oli siinä.
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Kyllähän ne saa sekasin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Eikös niissä pyörissä ollut merkit lovien luona 1,2,3,4
Muistaakseni keulasta katsottuna vasemmalta oikeelle numerojärjestyksessä. Siis vasemmalla ja oikealla lohkolla erillaiset pyörät
Muistaakseni keulasta katsottuna vasemmalta oikeelle numerojärjestyksessä. Siis vasemmalla ja oikealla lohkolla erillaiset pyörät
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
On niissä ja oikein ne on. Tarkistin vielä eilen samalla kun katsoin että jako on kohdallaan. Kävi vaan sekin vaihtoehto mielessä. Tietysti nokat voi olla väärinpäin, mutta sitä ei nyt ihan helposti tarkasteta.
No jos tänään kasaisi, kiristäis tulpat kunnolla ja kokeilisi uudelleen.
No jos tänään kasaisi, kiristäis tulpat kunnolla ja kokeilisi uudelleen.
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Paloko moottorin häiriövalo?
Kuskin puolen nakutus tunnistin ja tk-venttiilin pistokkeet oikein päin?
Kuskin puolen nakutus tunnistin ja tk-venttiilin pistokkeet oikein päin?
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Sitähän ei taida enää pystyä toteamaan ilman jakopään purkamista kun kerran se nokkapyörän pultin prikka peittää näkyvyyden?
Voiko huono kaasunvaste ja tyhjäkäynti johtua siitä että nokkapyöristä joku olisi väärässä kolossa?
Tätä jakopäätä kasatessa konetta pyöritettiin useasti käsin kiertämällä ja varmistettiin hihnapyörien merkkien pysyminen paikallaan.
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... 4?img=full
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... 4?img=full
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Tuossa erään tapauksen oireet missä oli nokkapyörä väärin.
Vastaako sinun oireita?
"Ekalla kerralla kävi 1-2sek, mut ku en kaasulla auttanut, niin sammui.
Sitten tuli kait liimaventtiili, mut kaasu pohjassa starttaamalla lähti lopulta käyntiin, mutta huonosti; kun piti kierrokset 2000rpm kaasulla, kävi jotenkuten, alle 1500rpm alkoi rötäämään ja yli 2500rpm alkoi kuulua mekaaninen ääni venttiilikoneistosta. Tuntui, et kävi vajailla."
Vastaako sinun oireita?
"Ekalla kerralla kävi 1-2sek, mut ku en kaasulla auttanut, niin sammui.
Sitten tuli kait liimaventtiili, mut kaasu pohjassa starttaamalla lähti lopulta käyntiin, mutta huonosti; kun piti kierrokset 2000rpm kaasulla, kävi jotenkuten, alle 1500rpm alkoi rötäämään ja yli 2500rpm alkoi kuulua mekaaninen ääni venttiilikoneistosta. Tuntui, et kävi vajailla."
Re: Opel Omega MV6 kaipaa apuja
Noinhan siinä kävi mitä tuolla ketjussa luki ja aivan sama 3 nokan hihnapyörä oli sen 180 astetta väärässä asennossa. EIpä auttais tämmösen toimistorotan tehdä autohommia
No jospa olisi täälläkin käynyt onni onnettomuudessa ja venat olis ehjät.
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... 4?img=full
Tuossa tilanne 1 pytystä, katsoin myös samalla kameralla kaikki läpi ja ainakin amatöörin silmään näytti että törmäämistä ei ole tapahtunut ja männissä ei ollut havaittavia jälkiä. Jotain kuitenkin on käynyt, koska jako oli kampuran ajoitusmerkin ollessa alhaalla oli hihnapyörät noin sormen leveyden edellä.
No jospa olisi täälläkin käynyt onni onnettomuudessa ja venat olis ehjät.
https://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuj ... 4?img=full
Tuossa tilanne 1 pytystä, katsoin myös samalla kameralla kaikki läpi ja ainakin amatöörin silmään näytti että törmäämistä ei ole tapahtunut ja männissä ei ollut havaittavia jälkiä. Jotain kuitenkin on käynyt, koska jako oli kampuran ajoitusmerkin ollessa alhaalla oli hihnapyörät noin sormen leveyden edellä.