Vectra z20net trionic 8 ecu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

En ihan ymmärtänyt että onko se Trionic 8 boksi nyt kytkettynä Opeliin vai Saabiin. Ilmeisesti boksi on Opelista ja nyt asennettu Saabiin, näin ymmärsin.

Saabissa ei toimi mikään toinen (vieras) boksi ennenkuin se on naitettu siihen ja se vaatii nk. turvapääsyn. Naittaminen ja turvapääsy ei onnistu muulla kuin Tech2:lla yhdistettynä turvapääsyyn.

Boksia voi ohjelmoida irtonaisena ohjelmointilaitteella virtalähteen kanssa. Sitten ohjelmoidun boksin kytkeminen autoon (Saabiin) vaatii taas tämän naittamisoperaation.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
General Mistake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Maalis 2021, 16:03

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja General Mistake »

kadett90 kirjoitti: 12 Huhti 2021, 23:40
General Mistake kirjoitti: 12 Huhti 2021, 21:19
kadett90 kirjoitti: 12 Huhti 2021, 20:40
General Mistake kirjoitti: 12 Huhti 2021, 20:16 mutta uuden flashaus ei onnistu millään..
Onko sulla minkälaiset jännittet siellä boxissa?
Onko autossa kiinni vai pöydällä ja millä syötät jännitettä?
Sekä että. Autossa kiinni ollessa oli laturi lataamassa
Koititko ilman laturia?
Ensin ilman laturia ja jossain kohtaa tuli hoksaus, että varmaan olis hyvä olla latausta..
General Mistake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Maalis 2021, 16:03

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja General Mistake »

petrisa kirjoitti: 13 Huhti 2021, 10:31 En ihan ymmärtänyt että onko se Trionic 8 boksi nyt kytkettynä Opeliin vai Saabiin. Ilmeisesti boksi on Opelista ja nyt asennettu Saabiin, näin ymmärsin.

Saabissa ei toimi mikään toinen (vieras) boksi ennenkuin se on naitettu siihen ja se vaatii nk. turvapääsyn. Naittaminen ja turvapääsy ei onnistu muulla kuin Tech2:lla yhdistettynä turvapääsyyn.

Boksia voi ohjelmoida irtonaisena ohjelmointilaitteella virtalähteen kanssa. Sitten ohjelmoidun boksin kytkeminen autoon (Saabiin) vaatii taas tämän naittamisoperaation.
Saabiin oltiin laittamassa opelin boksia siis. Kloonaus onnistui rikkinäiseen saabin boksiin, mutta ehjää sellaista ei nyt justiinsa ole ja siksi siis opelin boksia naitettiin saabiin. Saabin oma softa siis yritettiin kloonata opelin softan tilalle, eli olisiko opelin boksiin tarvinnut tehdä ensin reitti turvapääsyn kanssa ja sitten vasta tyhjätä siirtää uusi..?
Delekoin homman henkilölle jolla on tech2 ja turvapääsy, sekä tarvittavat emmeet softan siirtoon, joten sen puolesta homman pitäisi onnistua.
General Mistake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Maalis 2021, 16:03

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja General Mistake »

Vielä kyselisin tästä.. Elikkäs tuo Vectran on varmaan vaan irroitettu autosta ilman Tech:iä, niin onko siinä nyt joku turvameininki päällä ja uudelleen ohjelmointi ei onnistu ilman sen poistoa..?

Auto toimii ja sen puolesta ongelma on ratkennut, mutta ylimääräinen ehjä boksi on nyt jotenkin lukossa ja haittaa harrastuksia..
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Näinhän se on. Oli siinä joku keino millä sen sai purettua vaikka ei enää naitetussa autossa kiinni olekaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
General Mistake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Maalis 2021, 16:03

Re: Vectra z20net trionic 8 ecu

Viesti Kirjoittaja General Mistake »

petrisa kirjoitti: 20 Huhti 2021, 16:13 Näinhän se on. Oli siinä joku keino millä sen sai purettua vaikka ei enää naitetussa autossa kiinni olekaan.
Jeps, täytyypä perehtyä aiheeseen. Kiitos avusta :thumbsup:
Vastaa Viestiin