Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Auto sipannut ajossa täysin varoittamatta/nykimättä tms. Mitttarivalot palaa, starttaa, mutta ei lupaakaan (ja pyörii ok, ei ole jakohihna). Pitäisi lähteä jelppimään muutama 100km päähän, joten mitä vaihtoehtoja on. Jos PA-puolella jotain olisi, kaipa olisi vähän hyytänyt/nykinyt ennen sammumista. Itse epäilen syttypuolta, mutta mitä vikakohtia voi olla, jos vaikka kipinää ei ilmaannukaan? Onko noissa esin sytytyksen pääteastetta, kuten vanhemmissa Boschilaisissa, itsellä oli moinen Vectra vuoden päivät, mutta ei kummemin sen sytytyksen sielunelämään tullut tutustuttua.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Kannattaa varulta kuitenki ekana kurkata sinne jakohihnan kopan sisään ja toinen starttaa samalla että pyöriikö nokka akseli startatessa.
Tuossahan on virranjakaja niin puolalta jakajalle johto pitää olla ehjä.
ykspisteruisku ni voi ruuvailla siitä multecin päältä sen imuputken irti ja kokeilla kaataa vähä huikkabensaa ja startata ni näkee ilman sen kummempia purkamisia että
onko vika bensa vai sähköpuolella.. Jos lähtee huikkabensalla käymään niin vika bensapuolella ja jos ei tapahu mitään niin sitte sytytksessä vikaa.
kampitunnistin kannattaa kattoa että sen johtoliitin on kiinni.
vanhemmissa on se syttymoduuli jakajan sisällä mutta tässä uudemmassa ei ole. Jakajan sisälle voi kattoa kuitenki että kannessa on se keskimmäinen hiili ehjä ja pyörijä on kunnossa.
Ja vois myös kattoa kansi irti että se myös pyörii se pyörijä startatessa.
ja kannattaa kattoa että myös bensaa on tankissa jos lähtee huikkabensalla käyntiin.
Tuossahan on virranjakaja niin puolalta jakajalle johto pitää olla ehjä.
ykspisteruisku ni voi ruuvailla siitä multecin päältä sen imuputken irti ja kokeilla kaataa vähä huikkabensaa ja startata ni näkee ilman sen kummempia purkamisia että
onko vika bensa vai sähköpuolella.. Jos lähtee huikkabensalla käymään niin vika bensapuolella ja jos ei tapahu mitään niin sitte sytytksessä vikaa.
kampitunnistin kannattaa kattoa että sen johtoliitin on kiinni.
vanhemmissa on se syttymoduuli jakajan sisällä mutta tässä uudemmassa ei ole. Jakajan sisälle voi kattoa kuitenki että kannessa on se keskimmäinen hiili ehjä ja pyörijä on kunnossa.
Ja vois myös kattoa kansi irti että se myös pyörii se pyörijä startatessa.
ja kannattaa kattoa että myös bensaa on tankissa jos lähtee huikkabensalla käyntiin.
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Bensaa on onneksi tankissa, pilottipullon ostamista suosittelin, että saako yhtään elämää aikaan pytyissä. Jotenkin vaan tuntuisi sähkövialta. Kiitos vinkeistä, täytyy edetä pala kerrallaan.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
starttipilotti on siinä mielessä huonoa kamaa ku se syttyy puristuksesta että sillä on melko hankala selvittää puuttuuko bensa vai kipinä ku se lähtee ilman kumpaaki pilotilla käymään.bumper kirjoitti:Bensaa on onneksi tankissa, pilottipullon ostamista suosittelin, että saako yhtään elämää aikaan pytyissä. Jotenkin vaan tuntuisi sähkövialta. Kiitos vinkeistä, täytyy edetä pala kerrallaan.
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Syttkö bensakoneessa? Siis ihan aikuisten oikeasti?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28 Loka 2012, 19:11
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Silloin kun autoissa oli kaasuttimet, niin pensan loppumisen huomasi helposti moottorin hyytymisestä. Näin ei ehkä olekaan ruiskumoottoreissa. Mun Omegassa oli vikaa pensapumpun releessä ja se sammui aina eli muutaman kerran aivan yhtäkkiä. Olisiko siellä pensan paineen mittaus ja jos menee paine alas niin ruiskutus katkaistaan (ehkä siksi että ei pääse ilmaa ruiskutusputkiin).bumper kirjoitti:Jos PA-puolella jotain olisi, kaipa olisi vähän hyytänyt/nykinyt ennen sammumista.
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Ei oo tommosia hienouksia tommosessa 94 vectrassa eikä kyllä omegassakaan että jos paineet laskis ni lopetetaan ruiskutus. Lähinnä dieselpuolen ongelmia ja bensavehkeessä nyt ei pikku ilmakuplat bensalinjassa paljo haittaa.kari.rautio kirjoitti:Silloin kun autoissa oli kaasuttimet, niin pensan loppumisen huomasi helposti moottorin hyytymisestä. Näin ei ehkä olekaan ruiskumoottoreissa. Mun Omegassa oli vikaa pensapumpun releessä ja se sammui aina eli muutaman kerran aivan yhtäkkiä. Olisiko siellä pensan paineen mittaus ja jos menee paine alas niin ruiskutus katkaistaan (ehkä siksi että ei pääse ilmaa ruiskutusputkiin).bumper kirjoitti:Jos PA-puolella jotain olisi, kaipa olisi vähän hyytänyt/nykinyt ennen sammumista.
Vähä riippuu starttipilotista syttyykö vai eikö syty viimeksi ku oon käyttäny ni keltasessa aerosolipullossa ja melko äkästä ainetta.
Kamfeerintippoja käytettiin ennen starttipilottia, ite en oo niitä käyttäny mutta kuulemma saa apteekista ja ajaa saman asian ku pilotti.
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Kipinää tuli ja huikkabensalla pyörähti tovin, joten PA-puolella vikaa.
Mistäköhän löytyy ko. auton polttoainepumpun rele. Konetilassa ei ainakaan jarrutehostimen vieressä ollut relelaatikkoa (jossain googlen kuvissa sellainen oli). Sulaketaulussa ei kai ko. rele sijaitse.
Jos se on jalkotilassa, niin minne tuosta suunnistetaan http://aijaa.com/91onmv ylhäällä kai on multecin boksi ja tuo liitinten takana oleva on kai keskuslukon. Onko rele jossain piilossa tuolla taaempana/ylempänä?
Kiitokset vinkeistä etukäteen
Mistäköhän löytyy ko. auton polttoainepumpun rele. Konetilassa ei ainakaan jarrutehostimen vieressä ollut relelaatikkoa (jossain googlen kuvissa sellainen oli). Sulaketaulussa ei kai ko. rele sijaitse.
Jos se on jalkotilassa, niin minne tuosta suunnistetaan http://aijaa.com/91onmv ylhäällä kai on multecin boksi ja tuo liitinten takana oleva on kai keskuslukon. Onko rele jossain piilossa tuolla taaempana/ylempänä?
Kiitokset vinkeistä etukäteen
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Seuraa multecin boksilta sitä moottorin johtosarjaa. Pitäs löytyä nuo releet siitä.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Onko se johtosarja tuossa boksin päällä vai lähteekö johdot noista sinisistä liittimistä. (onko tuo rele jossain irtokannassa johtosarjan kyljessä, vai onko sillä joku pidike)?
Itse en ole auton ääressä, joten yritän saada puhelimen kautta neuvottua, siksi vähän tyhmiä kysymyksiä esittelen
Kai joku tuollaisen releen on vaihtanut joskus Aika nihkeästi netistäkään löytyy sijainnista tarkempaa tietoa.
Itse en ole auton ääressä, joten yritän saada puhelimen kautta neuvottua, siksi vähän tyhmiä kysymyksiä esittelen
Kai joku tuollaisen releen on vaihtanut joskus Aika nihkeästi netistäkään löytyy sijainnista tarkempaa tietoa.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
F astrassa se rele on violetti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
En nyt tuosta Multecin mallista ole ihan varma, mutta väittäisin että se ei ole rele, jos lähtee huikkabensalla käyntiin. Ainakin noissa mitä mulla on ollu, nimestään huolimatta sen releen kautta menee enemmän tai vähemmän melkein koko ecun sähköt. Eli jos se on rikki, ei se käy lainkaan (edes huikalla), ei syty vikavalo jne. Katselisin itse sinne pa-pumpun suuntaan ja mittaisin jännitteet sieltä, ja kokeilisin syöttää pumppuun erikseen suoraan jännitettä niin että kontakti on varmasti hyvä. Näistä on mennyt sekä pumppuja, että niiden liittimissä on ollut kontaktiongelmaa.
F-Astrassa, ja taisi olla B-Corsassakin, tuon boksin kyljessä, juuri ylöspäin tuosta kuvasta, on muovikehikko jossa se rele on kiinni. Mutta kuten sanottu niin en usko että se vika siinä on.
F-Astrassa, ja taisi olla B-Corsassakin, tuon boksin kyljessä, juuri ylöspäin tuosta kuvasta, on muovikehikko jossa se rele on kiinni. Mutta kuten sanottu niin en usko että se vika siinä on.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Tuo rele sijaitsee vänkärin jalkotilassa siinä oikeanpuoleisen muovin alla. tais olla kehikossa kiinni ja se kehikko on parilla ruuvilla siellä pelleissä kiinni.shamrock kirjoitti:En nyt tuosta Multecin mallista ole ihan varma, mutta väittäisin että se ei ole rele, jos lähtee huikkabensalla käyntiin. Ainakin noissa mitä mulla on ollu, nimestään huolimatta sen releen kautta menee enemmän tai vähemmän melkein koko ecun sähköt. Eli jos se on rikki, ei se käy lainkaan (edes huikalla), ei syty vikavalo jne. Katselisin itse sinne pa-pumpun suuntaan ja mittaisin jännitteet sieltä, ja kokeilisin syöttää pumppuun erikseen suoraan jännitettä niin että kontakti on varmasti hyvä. Näistä on mennyt sekä pumppuja, että niiden liittimissä on ollut kontaktiongelmaa.
F-Astrassa, ja taisi olla B-Corsassakin, tuon boksin kyljessä, juuri ylöspäin tuosta kuvasta, on muovikehikko jossa se rele on kiinni. Mutta kuten sanottu niin en usko että se vika siinä on.
Sen ison relepaketin ku aukasee ni siellä sisällä on piirilevy ja sitten myös rele kiinni siinä levyssä ja itellä hyyty kerran tommonen c18nz talon pihaan ja tuon releen kaivoin sieltä esille ja koputtelin sitä ku se startatesa pärisi / surisi ihan ihmeellisesti, ei vetäny releestä kärkiä kiinni. koputtelun jälkeen alko toimimaan ja hokasin siinä samalla että se oli ihan hapettunu ni putsailin sen ja sen jälkeen se ei oireillu enää.
Mulla sytty ihan normaalisti kaikki valot mittaristoon mutta ei vaan lähteny käyntiin. Eli ihan hyvin voi olla vika tuossa releessä.
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Hei! Mulla C18NZ jätti pihaan. Huikkabensalla lähtee käyntiin. Bensapumppu pyörii jatkuvasti, kun virrat päällä. Onkohan vika Ecu-boksissa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra A 1,8 C18NZ -94 äkkikuolema
Tuleeko bensaa kun pumppu pyörii?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.