Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja qrx »

Hieno homma. Paljonko oli km:jä vaihto hetkellä ja vaihdoitko myös haldex:in puhdistajan?
omansa saa särkee
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

qrx kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Mikä ei ole julkinen? :o
Kaveri hinta, eli vain mulle.
No voithan nä silti kertoa että kauanko tuossa ajallisesti meni niin siitä saa osviittaa sitten korjaamon normaalilla tuntiveloituksella että paljonko työn osuus olisi ja jokainen nyt
löytää netistä tai soittamalla liikkeeseen tarvikkeiden / osien hinnan.
Avatar
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja qrx »

Mulle tuli lasku jossa ei oltu eritelty mitään ja auto oli koko päivän pajalla. Kyllähän tältä foorumilta löytyy myös hinta tietoutta muilta jos sitä kaipaa.
omansa saa särkee
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

No tuskinpa tuohon koko päivää menee.
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

FullMetal kirjoitti:4x4 vectran jakolaatikko nyt ei ole mun mielestä kestävyydeltään mikään pomminvarma vehje vaikka sinne vaihtas kerran viikkoon öljyt. 315k kilsaa on jo yli kestoiän ihan helposti kun suomessa auton elinikä on 300 000 kilometriä keskimäärin.
OT: Ei tuo Vectran ja Caibran jakolaatikko huonokaan ole, ainoastaan painetiivisteen suunnittelu ei ole onnistunut...omalla menty n. 480 tkm, ainoa mitä vaihdettu on tuo
painetiiviste ja kuluneet kytkinlevyt jakolaatikon sisälle (edellisen omistajan madalluksen johdosta nuo kytkinlevyt meni) 120 tkm kohdalla. Öljyjä vaihdeltu n. 30 tkm välein, ja pelaa edelleen loistavasti :D
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Tuomas kirjoitti:Kyllähän ne öljyt kestää laitteiden eliniän :roll:
Vastahan tuossa oli autobildissä purettu E39 Bemarin automaattivaihteisto, johon ei oltu ikinä vaihdettu öljyjä, eikä sille mitään vaihtoväliä olekkaan. Laatikko oli täysin kunnossa.
Kilometrejä sille oli kertynyt vähän yli miljoona.
trz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 13 Syys 2008, 11:53

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja trz »

qrx kirjoitti:Hieno homma. Paljonko oli km:jä vaihto hetkellä ja vaihdoitko myös haldex:in puhdistajan?
Haldex:n suodatin on myös vaihdettu, käsittääkseni tämä kannattaa ehdottomasti tehdä jos öljyjä vaihtaa.
Restive
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 10:40

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Restive »

trz

Kuinka paljon operaatio tuli kustantamaan / paljonko vei aikaa? Itsellä reilut 80 tkm ajettu neliveto automaatti Insignia diesel ja olen ajatellut vaihtaa öljyt sekä lootaan että haldexiin 100 tkm kohdilla.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

qrx kirjoitti:Mulle tuli lasku jossa ei oltu eritelty mitään ja auto oli koko päivän pajalla. Kyllähän tältä foorumilta löytyy myös hinta tietoutta muilta jos sitä kaipaa.
Vaikka tämä nelikon voimansiirron öljynvaihto ei omalle kohdalle osu, yllättävän hankalaa tuntuu välillä olevan hinta/tuntiarvion saaminen foorumilla noin yleisesti. Joka toisella tuntuu olevan kaveri tai kaverinkaveri, joka tekee työn puoli-ilmaiseksi kuitilla..

Tietysti jos on pääsy TIS:siin niin sieltä saattaa löytää merkkihuollon ohjeelliset työajat myös näille voimansiirron öljynvaihdoille.
Restive
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 10:40

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Restive »

Joo, niin tuntuu olevan... ehkäpä sitä sitten pelätään antaa minkäänlaista arviota ettei anneta väärää tietoa. Ilmoitan jahka ehdin kelata vielä vajaa 20 tkm, että missä hinnoissa täällä Keski-Suomessa operaation hinta liikkuu.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Kertoisitteko tehtiinkö Haldex työ Opelin omassa huollossa?
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Iro »

Jartsi kirjoitti:yllättävän hankalaa tuntuu välillä olevan hinta/tuntiarvion saaminen foorumilla noin yleisesti. Joka toisella tuntuu olevan kaveri tai kaverinkaveri, joka tekee työn puoli-ilmaiseksi kuitilla..
Saattaa johtua myös siitä että, tällä foorumilla suurin osa on harrastajia jotka tekevät itse minkä voivat ja usein myös kaveritkin tekevät itse joten saattaa olla siitä syystä vähäistä tuo hintatietous ...Itse olen, jos aihetta on ollut, jakanut tiedon mitä olen maksanut jostain teetetystä operaatiosta jos sille on tarvetta ollut, niitä ei montaa kyllä ole kertynyt.

Olen myös itse soitellut liikkeisiin kysyäkseni hintaa vaikka se onkin joskus hieman raskasta.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Itsekin ropaan niin paljon kuin vaan pystyn, mutta aina on jotain töitä joita ei vaan osaa/pysty/kerkeä tekemään. Kommenttini koski siis lähinnä tilanteita, joissa kaverina on autohuoltaja joka tekee työn autohuollossa, mutta kaverihintaan. Tällaisessa tilanteessa jeesaisi muita kun kertoisi edes tuntimäärän mikä hommaan on oletettavissa menevän (tietysti jos kuitissa ei ole kuin totaalituntimäärä ja kaveri ei erikseen maininnut kauan meni öljynvaihtoihin, niin ymmärrettävästi siitä kokonaistuntimäärästä ei ole apua)

Mutta noin yleisesti, helpompi haarukoida näitä itselle soitellen saatuja tarjouksia samasta hommasta, jos on edes jotain mihin verrata. Ja auttaahan sekin tieto että kauan meni hommaan itse tehden, ainakin meikäläisen "hierojan vehkeillä" tuskin tekee nopeammin kuin ammattilainen huollossa.

Sori OT.
INSSI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Loka 2015, 18:09

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja INSSI »

Heippa,tuore Ooppelisti on kans hankkinut 4x4 insignian ja on vaihdattamassa heti haldexiin ja jakolaatikkoon tarvittavat öljyt ja suodattimet--olisko kellään osanumeroita ko. litkuille ja osille (09 2,0 162kw) yritin kyllä hakea-mutta en puusilmänä löytänyt. jos sais vaikka tilaamalla halvemmalla.
Ja vihjatkaa/suositelkaa vaihtopaikkoja pk.seudulla.
Kysyin jo täältä vantaa länsiautosta--pelkkä työn hinta oli 610e...jos olisi ollut tukkaa-se olisi noussut pystyyn...
Avatar
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 2727
Liittynyt: 16 Heinä 2006, 16:01
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Insignia 4x4 jakovaihteiston ja haldexin öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

INSSI kirjoitti:Heippa,tuore Ooppelisti on kans hankkinut 4x4 insignian ja on vaihdattamassa heti haldexiin ja jakolaatikkoon tarvittavat öljyt ja suodattimet--olisko kellään osanumeroita ko. litkuille ja osille (09 2,0 162kw) yritin kyllä hakea-mutta en puusilmänä löytänyt. jos sais vaikka tilaamalla halvemmalla.
Ja vihjatkaa/suositelkaa vaihtopaikkoja pk.seudulla.
Kysyin jo täältä vantaa länsiautosta--pelkkä työn hinta oli 610e...jos olisi ollut tukkaa-se olisi noussut pystyyn...
Itse osia kannattanee kysyä automuovilta Konalasta, jos meinaat itse vaihtaa nuo.
Konalasta löytyy myös Rs-superhuolto ja Suutarilasta auto-oplia, joista kysyisin työn hintoja. Molemmat ovat Opeliin keskittyneitä korjaamoja.
Kuva
Vastaa Viestiin