p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Nostetaan tämä esille, kun omassakin (-07 2.8T) oli/on samaa ongelmaa.
Kovemman lenkin jälkeen (EDS 250/300) mittaristoon tuli jakari katon läpi. Vikakoodina tuo p0234. Auto toimi muuten normaalisti, mutta ahtoja ei torquen mukaan ollut ollenkaan. Vajaan tuhannen km ajon jälkeen vikavalo sammui itsekseen ja nyt turbo antaa vakio-ohjelmalla 0,4 bar ja virillä 0,8 bar. Eli pari kymmenystä sieltä puuttuu. Ja varmaan puuttui kyllä jo ennen tuon vikakoodin syttymistäkään...
Onko kukaan vaihtanut tuota by-pass -venttiiliä? Ilmeisesti jokainen vuorollaan kokeillut kaikkea muuta. By-passia ei kai myydä erikseen, mutta ei kai sitä ole sentään hitsattu turboon kiinni, joten kaipa sen voi vaihtaa, jos jostain sellainen löytyy.
Tai onko selvinnyt jotain muuta syytä tuon p0234 -koodin aiheuttajaksi ja korjaamiseksi?
Kovemman lenkin jälkeen (EDS 250/300) mittaristoon tuli jakari katon läpi. Vikakoodina tuo p0234. Auto toimi muuten normaalisti, mutta ahtoja ei torquen mukaan ollut ollenkaan. Vajaan tuhannen km ajon jälkeen vikavalo sammui itsekseen ja nyt turbo antaa vakio-ohjelmalla 0,4 bar ja virillä 0,8 bar. Eli pari kymmenystä sieltä puuttuu. Ja varmaan puuttui kyllä jo ennen tuon vikakoodin syttymistäkään...
Onko kukaan vaihtanut tuota by-pass -venttiiliä? Ilmeisesti jokainen vuorollaan kokeillut kaikkea muuta. By-passia ei kai myydä erikseen, mutta ei kai sitä ole sentään hitsattu turboon kiinni, joten kaipa sen voi vaihtaa, jos jostain sellainen löytyy.
Tai onko selvinnyt jotain muuta syytä tuon p0234 -koodin aiheuttajaksi ja korjaamiseksi?
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Minunkin autossa (0,6 2,8T) on sama vika eli, yleensä useita ja tuntuvia nykäyksiä välillä 2000-3000 ja jos jatkaa kiihdyttämistä syttyy moottorin kuva (päästövalo) mittariin ja auto ei käy kaikilla pytyillä.On pakko samuttaa moottori jonka jälkeen taas käy kaikilla.Toinen vaihto ehto on ,silloin kun rynkytys alkaa lopettaa hetkeksi kiihdytyksen ja kun kierrokset on yli 3000 niin taas vetää hyvin.Pienilla vaihteilla 1-2 menee nopeammin yli tuon 2000-3000 alueen ja ei rynkytä samalla lailla,menee alueen yli kevyesti nykien.Moottorin päästövalo ei syty myöskään.Olen minäkin nykinyt sitä tankoa turbon kyljessä ja ihmetellyt et ompa jäykkä kun ei liiku kun hohtimilla.Autolla on ajettu ilman ongelmia tätä ennen 245000Km.Niin että mikä piru siihen lähes uuteen
autoon tuli.Ei edes oo tarvinnu mitään osiakaan moottori puolelle vaihtaa.
Kaikki hyvät ja miksei huonotkin ohjeet vian paikallistamiseksi otetaan vastaa.
Ai niin onkos siellä polttoaine tankissa joku ilmaputki ?
autoon tuli.Ei edes oo tarvinnu mitään osiakaan moottori puolelle vaihtaa.
Kaikki hyvät ja miksei huonotkin ohjeet vian paikallistamiseksi otetaan vastaa.
Ai niin onkos siellä polttoaine tankissa joku ilmaputki ?
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
itellä kävi täysin samoin. Missfiree heitti ja turbosta vikaa myös. Ongelman korjasi sytytysyksikköiden vaihto. Ei muuten kannata merkkiosia kysyä vaan laittaa uudemmat vahvistetut boshit.PTT-56 kirjoitti:Minunkin autossa (0,6 2,8T) on sama vika eli, yleensä useita ja tuntuvia nykäyksiä välillä 2000-3000 ja jos jatkaa kiihdyttämistä syttyy moottorin kuva (päästövalo) mittariin ja auto ei käy kaikilla pytyillä.On pakko samuttaa moottori jonka jälkeen taas käy kaikilla.Toinen vaihto ehto on ,silloin kun rynkytys alkaa lopettaa hetkeksi kiihdytyksen ja kun kierrokset on yli 3000 niin taas vetää hyvin.Pienilla vaihteilla 1-2 menee nopeammin yli tuon 2000-3000 alueen ja ei rynkytä samalla lailla,menee alueen yli kevyesti nykien.Moottorin päästövalo ei syty myöskään.Olen minäkin nykinyt sitä tankoa turbon kyljessä ja ihmetellyt et ompa jäykkä kun ei liiku kun hohtimilla.Autolla on ajettu ilman ongelmia tätä ennen 245000Km.Niin että mikä piru siihen lähes uuteen
autoon tuli.Ei edes oo tarvinnu mitään osiakaan moottori puolelle vaihtaa.
Kaikki hyvät ja miksei huonotkin ohjeet vian paikallistamiseksi otetaan vastaa.
Ai niin onkos siellä polttoaine tankissa joku ilmaputki ?
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Voisko olla vika noin yksin kertainen kun välillä sieltä kuuluu sellainen poksahtava ääni kun laskee kaasun.
Ihankun se olisi turbo joka päästää liikoja paineita pois.Mistä niitä parempia bosheja saa ja pitääkö tietää
jokin osa numero?
Ihankun se olisi turbo joka päästää liikoja paineita pois.Mistä niitä parempia bosheja saa ja pitääkö tietää
jokin osa numero?
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=56&t=234756PTT-56 kirjoitti:Voisko olla vika noin yksin kertainen kun välillä sieltä kuuluu sellainen poksahtava ääni kun laskee kaasun.
Ihankun se olisi turbo joka päästää liikoja paineita pois.Mistä niitä parempia bosheja saa ja pitääkö tietää
jokin osa numero?
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Onkos tähän kyseiseen vikaan kukaan löytänyt ratkaisua?
Vaihdoin reilu viikko sitten 2.0t vectran OPC vectraan joten tuo 2.8t v6 tekniikka vielä hieman oudompaa. Auto kuitenkin oireili jo heti oston jälkeen kotiin ajellessa kevyellä kiihdytyksella hieman nykien ja kaasupohjassa veto tuntui häviävän kokonaan (kutos vaihteella ohitus melko toivotonta) Auto kävi merkkihuollon testerissä ja epäilivät voisiko vika olla puolassa, käskivät vaan ajamaan vian ulos. Pintakaasulla auto siis vetää ja ihan mukavasti mutta ongelma tulee kaasun painaessa pohjaan. Äsken kesken reilun kiihdytyksen auto otti otti ja hyytyi sekä mittaristoon saatiin jakarin ja auton kuva. Luin vikakoodit joita oli siellä täällä, ainut joka oli present tilassa oli tämä samainen P0234 koodi. Koodi sekä vikavalo säilyi nollauksen jälkeen, mutta kun auto seisoi hetken virrattomana oli valo hävinnyt. koodeja en vielä lukenut uudelleen. Vien ensiviikolla auton takaisin techin jatkeeks, mutta onkos kukaan löytänyt vielä tämän vian aiheuttajaa?
Sitten tuosta bypassin mankkuvenasta niin en ole vielä sen sijaintia keksinyt, Ahtimen vieressä on yksi josta menee letkut ahtimelle, hukkaportin kellolle ja ahtimelle tulevaan imuputkeen. Tämä on ilmeisesti se hukkaportin venttiili, mutta se bypassin magneettiventtiili on hukassa. Itseasiassa se itse bypassikin on todennäköisesti hukassa vai onko se siinä turbon kupeessa kiinni oleva musta pyöreähkö tötterö?
Anteeksi nuo OT:t ja tietämättömyyteni näin etukäteen
Vaihdoin reilu viikko sitten 2.0t vectran OPC vectraan joten tuo 2.8t v6 tekniikka vielä hieman oudompaa. Auto kuitenkin oireili jo heti oston jälkeen kotiin ajellessa kevyellä kiihdytyksella hieman nykien ja kaasupohjassa veto tuntui häviävän kokonaan (kutos vaihteella ohitus melko toivotonta) Auto kävi merkkihuollon testerissä ja epäilivät voisiko vika olla puolassa, käskivät vaan ajamaan vian ulos. Pintakaasulla auto siis vetää ja ihan mukavasti mutta ongelma tulee kaasun painaessa pohjaan. Äsken kesken reilun kiihdytyksen auto otti otti ja hyytyi sekä mittaristoon saatiin jakarin ja auton kuva. Luin vikakoodit joita oli siellä täällä, ainut joka oli present tilassa oli tämä samainen P0234 koodi. Koodi sekä vikavalo säilyi nollauksen jälkeen, mutta kun auto seisoi hetken virrattomana oli valo hävinnyt. koodeja en vielä lukenut uudelleen. Vien ensiviikolla auton takaisin techin jatkeeks, mutta onkos kukaan löytänyt vielä tämän vian aiheuttajaa?
Sitten tuosta bypassin mankkuvenasta niin en ole vielä sen sijaintia keksinyt, Ahtimen vieressä on yksi josta menee letkut ahtimelle, hukkaportin kellolle ja ahtimelle tulevaan imuputkeen. Tämä on ilmeisesti se hukkaportin venttiili, mutta se bypassin magneettiventtiili on hukassa. Itseasiassa se itse bypassikin on todennäköisesti hukassa vai onko se siinä turbon kupeessa kiinni oleva musta pyöreähkö tötterö?
Anteeksi nuo OT:t ja tietämättömyyteni näin etukäteen
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Kyllä se ongelma mulla korjaantui vaihtamalla puolat 6 x 100 eur sekä tulpat ja huolellinen käski väli tarkistusNykänen kirjoitti:Onkos tähän kyseiseen vikaan kukaan löytänyt ratkaisua?
Vaihdoin reilu viikko sitten 2.0t vectran OPC vectraan joten tuo 2.8t v6 tekniikka vielä hieman oudompaa. Auto kuitenkin oireili jo heti oston jälkeen kotiin ajellessa kevyellä kiihdytyksella hieman nykien ja kaasupohjassa veto tuntui häviävän kokonaan (kutos vaihteella ohitus melko toivotonta) Auto kävi merkkihuollon testerissä ja epäilivät voisiko vika olla puolassa, käskivät vaan ajamaan vian ulos. Pintakaasulla auto siis vetää ja ihan mukavasti mutta ongelma tulee kaasun painaessa pohjaan. Äsken kesken reilun kiihdytyksen auto otti otti ja hyytyi sekä mittaristoon saatiin jakarin ja auton kuva. Luin vikakoodit joita oli siellä täällä, ainut joka oli present tilassa oli tämä samainen P0234 koodi. Koodi sekä vikavalo säilyi nollauksen jälkeen, mutta kun auto seisoi hetken virrattomana oli valo hävinnyt. koodeja en vielä lukenut uudelleen. Vien ensiviikolla auton takaisin techin jatkeeks, mutta onkos kukaan löytänyt vielä tämän vian aiheuttajaa?
Sitten tuosta bypassin mankkuvenasta niin en ole vielä sen sijaintia keksinyt, Ahtimen vieressä on yksi josta menee letkut ahtimelle, hukkaportin kellolle ja ahtimelle tulevaan imuputkeen. Tämä on ilmeisesti se hukkaportin venttiili, mutta se bypassin magneettiventtiili on hukassa. Itseasiassa se itse bypassikin on todennäköisesti hukassa vai onko se siinä turbon kupeessa kiinni oleva musta pyöreähkö tötterö?
Anteeksi nuo OT:t ja tietämättömyyteni näin etukäteen
Ja kyllä se bybass on siinä turbossa, se pyöreä musta mötikka josta lähtee sähköjohto. Sen yläpuolella on paineensäätöventtiili josta lähtee 3 letkua ja sähköjohto.
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Edit: olin nopea ja näppärä ja postasin saman 2x. Jos tämä vaik poistettaisiin?
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
Tsau!
Tätä keskustelua luettuani..... Tänään kävi vastaava.
Opclla kolmosella kaasua reippaasti rampista ja valo tauluun, alkoi röpötys, vedot katosivat ja meno hyytyi.
Sitten pikku breikki ja ajo himaan. No problems.
Kysymys kuuluukin, voiko siis ajaa ihan normaalisti ennen huoltoon viemistä jahka ei vetele kovia kiihdytyksiä?
Tuntui toimivan ihan hyvin.
Kiitos kanssaOpelistit etukäteen.
Pa. Onko kukaan löytänyt tähän ongelmaan vastausta?
Tätä keskustelua luettuani..... Tänään kävi vastaava.
Opclla kolmosella kaasua reippaasti rampista ja valo tauluun, alkoi röpötys, vedot katosivat ja meno hyytyi.
Sitten pikku breikki ja ajo himaan. No problems.
Kysymys kuuluukin, voiko siis ajaa ihan normaalisti ennen huoltoon viemistä jahka ei vetele kovia kiihdytyksiä?
Tuntui toimivan ihan hyvin.
Kiitos kanssaOpelistit etukäteen.
Pa. Onko kukaan löytänyt tähän ongelmaan vastausta?
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: p0234 boost pressure control circuit negative deviation
P0234 vikaa täälläkin. Vaihdoin bypass venttiilin ja yx kiihdytys niin veto loppuku seinään. Pari terävää nykäisyä tekee ennen ku veto loppuu.
Kiihtyvuus ku vanhassa taunuksessa.
2.8 V6 230hv automaatti.
Välillä mittarit menee kesken ajon nollille ja syttyy kaikki valot mittaristoon. Palaa hetken ja sammuu ja mittarit alkaa toimii.
Huomenna piuhan jatkeeksi auto. Saa nähdä mitä sieltä löyty vai löytyykö mitään.
Kiihtyvuus ku vanhassa taunuksessa.
2.8 V6 230hv automaatti.
Välillä mittarit menee kesken ajon nollille ja syttyy kaikki valot mittaristoon. Palaa hetken ja sammuu ja mittarit alkaa toimii.
Huomenna piuhan jatkeeksi auto. Saa nähdä mitä sieltä löyty vai löytyykö mitään.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed