Astra H 1,6 -05 AJOVALOUMPION IRROTUS ??
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Eli todennäköisesti ovat ne imusarjan laipan kanavat tukossa.
Tarkista se EVAP - venttiili... se on imusarjassa kiinni.
Lisäksi:
Kenttäapuohje: 2219
Vika: Moottori Z16XE/XEP/YNG - Rämisevää ääntä
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2005,Zafira 2004...2005 Z16XE| Z16XEP| Z16YNG,Z16XEP,Z16XEP| Z16YNG
Valitus: Rämisevää ääntä sylinterikannen alueelta. Ääni kovenee kierrosluvun kasvaessa kuormasta riippumatta. Tyhjäkäynnin aikana lähes kuulumaton.
Syy: Tärinää/rämisevää ääntä imusarjan sisällä olevista irtonaisista osista johtuen.
Tuotanto: Parannetut imusarjat on tuotu mukaan valmistukseen (toukokuu 2005) moottorinumerosta.: 20FG2871 lähtien.
Apuohje:
Asiakasvalitustapauksessa vaihda imusarja huoltoinformaatioasiakirjan
"Vaihda imusarja" mukaisesti.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: Ei mitään
Tuohon ongelmaan ei muistaakseni / tietääkseni auta kuin imusarjan vaihto. Ei pitäisi johtua niistä läpistä.
Tarkista se EVAP - venttiili... se on imusarjassa kiinni.
Lisäksi:
Kenttäapuohje: 2219
Vika: Moottori Z16XE/XEP/YNG - Rämisevää ääntä
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2005,Zafira 2004...2005 Z16XE| Z16XEP| Z16YNG,Z16XEP,Z16XEP| Z16YNG
Valitus: Rämisevää ääntä sylinterikannen alueelta. Ääni kovenee kierrosluvun kasvaessa kuormasta riippumatta. Tyhjäkäynnin aikana lähes kuulumaton.
Syy: Tärinää/rämisevää ääntä imusarjan sisällä olevista irtonaisista osista johtuen.
Tuotanto: Parannetut imusarjat on tuotu mukaan valmistukseen (toukokuu 2005) moottorinumerosta.: 20FG2871 lähtien.
Apuohje:
Asiakasvalitustapauksessa vaihda imusarja huoltoinformaatioasiakirjan
"Vaihda imusarja" mukaisesti.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: Ei mitään
Tuohon ongelmaan ei muistaakseni / tietääkseni auta kuin imusarjan vaihto. Ei pitäisi johtua niistä läpistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... ns.266782/
Tässä topicissa näköjään on ruuvi irronnut imusarjan sisältä.
Lisäsin sivulle 2 kadonneet kuvat veljeni z16xep imusarjan egr-kanavista jotka puhdistettiin viime kesänä.
Tässä topicissa näköjään on ruuvi irronnut imusarjan sisältä.
Lisäsin sivulle 2 kadonneet kuvat veljeni z16xep imusarjan egr-kanavista jotka puhdistettiin viime kesänä.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 25 Tammi 2012, 21:20
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Nytten olis imusarja irrotettu, laipan irrotus jäi vielä tekemättä, kun ei ole torx-hylsyä, pitänee jostain lainata..
Purin imusarjan kahtia, ja toinen sisällä olevista ns. ilmanohjauspelleistä, joka on kahdella ruuvilla kiinni, oli hieman löysällä.
Tänään kuuntelin auton ääniä ennen remontin alotusta, niin 2000 rpm jälkeen "naputus" muuttuu mielestäni rämiseväksi, eli olisko imusarjan laipan läpät vai mitkä jotka siellä rämisee.. ?
Välillä käynnistyksen jälkeen "naputus" ei kuulunut juuri ollenkaan ! Ennen kuin käytti korkeammilla kierroksilla konetta..
Miten on muuten tuon imusarjan puoliskojen tiivistys, käykö sinne väliin moottorisilikoni, jos oikein huolella levittää sen siihen tiivistyspinnalle ??
Purin imusarjan kahtia, ja toinen sisällä olevista ns. ilmanohjauspelleistä, joka on kahdella ruuvilla kiinni, oli hieman löysällä.
Tänään kuuntelin auton ääniä ennen remontin alotusta, niin 2000 rpm jälkeen "naputus" muuttuu mielestäni rämiseväksi, eli olisko imusarjan laipan läpät vai mitkä jotka siellä rämisee.. ?
Välillä käynnistyksen jälkeen "naputus" ei kuulunut juuri ollenkaan ! Ennen kuin käytti korkeammilla kierroksilla konetta..
Miten on muuten tuon imusarjan puoliskojen tiivistys, käykö sinne väliin moottorisilikoni, jos oikein huolella levittää sen siihen tiivistyspinnalle ??
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Ei välttämättä tarvitse torx hylsyä, käy myös tavallinen hylsy jos vain on oikeaa kokoa. Näin menettelimme veljeni astrassa.opelkuskinpoika kirjoitti:Nytten olis imusarja irrotettu, laipan irrotus jäi vielä tekemättä, kun ei ole torx-hylsyä, pitänee jostain lainata..
Purin imusarjan kahtia, ja toinen sisällä olevista ns. ilmanohjauspelleistä, joka on kahdella ruuvilla kiinni, oli hieman löysällä.
Tänään kuuntelin auton ääniä ennen remontin alotusta, niin 2000 rpm jälkeen "naputus" muuttuu mielestäni rämiseväksi, eli olisko imusarjan laipan läpät vai mitkä jotka siellä rämisee.. ?
Välillä käynnistyksen jälkeen "naputus" ei kuulunut juuri ollenkaan ! Ennen kuin käytti korkeammilla kierroksilla konetta..
Miten on muuten tuon imusarjan puoliskojen tiivistys, käykö sinne väliin moottorisilikoni, jos oikein huolella levittää sen siihen tiivistyspinnalle ??
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Kuten Akus kirjoittaa, torx hylsy ei ole välttämätön. Jotain siellä imusarjan sisällä on irti... ruuvi, läppä, tms.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 25 Tammi 2012, 21:20
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Kanavista 2 oli täysin tukossa, ja 2 hieman auki.
Imusarjan laipan ne läppein nivelet ovat hieman väljät, muovia kun ovatkin, ja läpät ovat kiinni kunnolla.
Imusarjan kaasuläpässä kylllä tuntuu selvä, noin 1mm välys, kun sormella koetin, mutta kiinnitysruuvit ovat kyllä tiukalla..
En kyllä keksi enää mitään muuta syytä tuolle naputukselle, kun venttiilivian ???
PS: Käykö sinne imusarjan "puoliskojen" väliin tiivisteeksi moottorisilikoni ??
Imusarjan laipan ne läppein nivelet ovat hieman väljät, muovia kun ovatkin, ja läpät ovat kiinni kunnolla.
Imusarjan kaasuläpässä kylllä tuntuu selvä, noin 1mm välys, kun sormella koetin, mutta kiinnitysruuvit ovat kyllä tiukalla..
En kyllä keksi enää mitään muuta syytä tuolle naputukselle, kun venttiilivian ???
PS: Käykö sinne imusarjan "puoliskojen" väliin tiivisteeksi moottorisilikoni ??
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Oli sitten kyllä aika ne kanavat puhdistaa.
Ok. Ne läppien nivelet kaiketi jossain vaiheessa sitten voivat jumittaa, kun ovat liian väljät, mutta siitä kyllä sitten vikavalo syttyy, jos läpät eivät mene oikeaan asentoon.
Kuuntelit aikaisemmin siitä venttiilikopasta... ja ainakin silloin olit sitä mieltä, ettei venttiileistä kuuluisi. Kannattaa siis vielä kuunnella ja edelleen tarkista (kuuntele) se EVAP - venttiili. Yksittäisen välyksentasaimen vika voi aiheuttaa naputusta... ja vanhemmiten tietty venttiilit hieman naputtavat. Varsinainen venttiilivika on useimmiten venttiililautasen vika, eli siitä on "palanut" pala pois ja tällöin sen myös kuulee pakoputken päästä käyntihäiriönä... itse moottorista ei välttämättä kuule mitään. Moottori saattaa hieman nytkähtää.
Eiköhän se moottorisilikoni käy , jos /kun siellä ei ollut tiivistettä.
Ok. Ne läppien nivelet kaiketi jossain vaiheessa sitten voivat jumittaa, kun ovat liian väljät, mutta siitä kyllä sitten vikavalo syttyy, jos läpät eivät mene oikeaan asentoon.
Kuuntelit aikaisemmin siitä venttiilikopasta... ja ainakin silloin olit sitä mieltä, ettei venttiileistä kuuluisi. Kannattaa siis vielä kuunnella ja edelleen tarkista (kuuntele) se EVAP - venttiili. Yksittäisen välyksentasaimen vika voi aiheuttaa naputusta... ja vanhemmiten tietty venttiilit hieman naputtavat. Varsinainen venttiilivika on useimmiten venttiililautasen vika, eli siitä on "palanut" pala pois ja tällöin sen myös kuulee pakoputken päästä käyntihäiriönä... itse moottorista ei välttämättä kuule mitään. Moottori saattaa hieman nytkähtää.
Eiköhän se moottorisilikoni käy , jos /kun siellä ei ollut tiivistettä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Tässä aika hyvä video jossa näkyy tuo klappi läppiä liikuttavassa akselistossa http://www.youtube.com/watch?v=I_kO_Cb4lzE
Samalla tapaa klappia on veljeni autossa.
Samalla tapaa klappia on veljeni autossa.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Erittäin havainnollinen video. Melkoisesti on kyllä klappia tuossa videossa niissä nivelissä. Tosin taitaa olla jo uutena jossain määrin klappia, joka sitten kasvaa kulumisen myötä... tuosta videolta pääteltynä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 25 Tammi 2012, 21:20
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Onneks ei oo vielä noin väljät nuo läppänivelet
Tutkiskelin sitä EVAP venttiiliä tuossa. Sitä sen toimintaa tai "ääntelyä" ei vissiin saa selville, muuta kuin että auto on käynnissä ?
Tutkiskelin sitä EVAP venttiiliä tuossa. Sitä sen toimintaa tai "ääntelyä" ei vissiin saa selville, muuta kuin että auto on käynnissä ?
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Juurikin noin... EVAP - venttiili nakuttaa vain auton käydessä.opelkuskinpoika kirjoitti:Onneks ei oo vielä noin väljät nuo läppänivelet
Tutkiskelin sitä EVAP venttiiliä tuossa. Sitä sen toimintaa tai "ääntelyä" ei vissiin saa selville, muuta kuin että auto on käynnissä ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 25 Tammi 2012, 21:20
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Noniin!!
Nyt ois remppa valmis ja ainakin nakutus ja nykiminen katosivat tyystin
MUTTA ilmestyi 1 vikakoodi lisää edellisten lisäksi : 111306
Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa??
Nyt ois remppa valmis ja ainakin nakutus ja nykiminen katosivat tyystin
MUTTA ilmestyi 1 vikakoodi lisää edellisten lisäksi : 111306
Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa??
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 4a86dd64c4
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&start=15
Vikakoodi tulee niistä imusarjan läpistä.
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&start=15
Vikakoodi tulee niistä imusarjan läpistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 25 Tammi 2012, 21:20
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Vihoan pe..ele ...
Yksi johtoliitin jäi kyllä irti, jolle en löytäny paikkaa.
Liitin on pyöreä, 3- napainen, sijaitsee ilmamassa- anturin lähellä, siinä imusarjan vieressä.
Muistan ottaneeni sen liittimen johdon irti jostain, oli kahdella harmaalla kiinnittimellä kiinni jossain..
Osaako kukaan sanoa, mihin tuo liitin voisi kuulua ??
Alkaa epätoivo vallata mielen kun yhden asian saa kuntoon niin johan jostain putkahtaa toinen perk..een vikakoodi...
Yksi johtoliitin jäi kyllä irti, jolle en löytäny paikkaa.
Liitin on pyöreä, 3- napainen, sijaitsee ilmamassa- anturin lähellä, siinä imusarjan vieressä.
Muistan ottaneeni sen liittimen johdon irti jostain, oli kahdella harmaalla kiinnittimellä kiinni jossain..
Osaako kukaan sanoa, mihin tuo liitin voisi kuulua ??
Alkaa epätoivo vallata mielen kun yhden asian saa kuntoon niin johan jostain putkahtaa toinen perk..een vikakoodi...
Re: Astra H 1,6 -05 nykii ja pyörii kolmella, NAKUTUS , Apuj
Jaa'a... katso, minkä väriset johtimet tulee siihen liittimeen.
Twinport asentoanturi on kolminapainen , lukitus yhdellä puolella , ja on siellä vaihteiston puoleisessa takakulmassa , lähes imusarjan takana moottorin puolella.
Kannattaa jokatapuksessa tarkistaa tuo liitin ja johtimet.
Twinport magneettiventtiilin liitin on kaksinapainen , kulmikas ja siellä ilmamassa - anturin lähistöllä.
Twinport asentoanturi on kolminapainen , lukitus yhdellä puolella , ja on siellä vaihteiston puoleisessa takakulmassa , lähes imusarjan takana moottorin puolella.
Kannattaa jokatapuksessa tarkistaa tuo liitin ja johtimet.
Twinport magneettiventtiilin liitin on kaksinapainen , kulmikas ja siellä ilmamassa - anturin lähistöllä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i