Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
- Dominator
- 'Diplomat'
- Viestit: 2379
- Liittynyt: 11 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Säärijärvi
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Akku on uusi optima keltainen ja varulta latasinkin sitä jo heti alkuun, tästä posahti laturi n kk sitten ja se on myös uusi. Jotta soppa saadaan kunnolla sekaisin niin mainitaan nyt vielä sekin, että laturin vaihdon jälkeen flektit sekosi myös, eli ne lähtee pyörimään kun moottorin käynnistää...
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Tuliko noi muut oireet siinä samassa vai oliko ne ennen laturin vaihtoa?
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ei kuitenkaan antanut vikakoodeja moottorin lämpötilasta, jäähdytysmoduulista tai flektien releistä ?Dominator kirjoitti: ↑24 Loka 2019, 12:11 Akku on uusi optima keltainen ja varulta latasinkin sitä jo heti alkuun, tästä posahti laturi n kk sitten ja se on myös uusi. Jotta soppa saadaan kunnolla sekaisin niin mainitaan nyt vielä sekin, että laturin vaihdon jälkeen flektit sekosi myös, eli ne lähtee pyörimään kun moottorin käynnistää...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- Dominator
- 'Diplomat'
- Viestit: 2379
- Liittynyt: 11 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Säärijärvi
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Mitään koodeja lämpöihin, flekteihin jne viitaten ei ole antanut missään vaiheessa.
Auto oli ollut about vuoden miltein ajamatta, muutama kilsa ajettu. Pirssissä ollut tuota sammumis tautia jo vuosia eikä sitä ole missään saatu kuntoon, vaihdettu ecu pari vuotta sitten, nyt kesällä vaihdettu kampiakselinasentotunnistin.
Välillä moottorista ollut vedot hukassa, vaihdoin mag,venat jotka monella aiheuttanut samoja huolia, seurauksena välillä kone toiminut moitteetta ja välillä ollut limbmode päällä ja koneesta vedot hukassa... Vaihdoin myös ngk tulpat ja syt.puolat tovi sitten.
MAF ja MAP anturit putsaillut, kaasuläpän putsannut myös, ilmansuodattimen uusin...
Vaikka mitä tehnyt ja aina tuntuu olevan sama lopputulos, että kone voi toimia moitteetta jollain starttauskerralla ja seuraavalla ei taas olekkaan vetoja. Antoi myös kaasupolkimesta vikakoodia ja senkin käytin irti ja puhdistin, tuntui toimivan sen jälkeen ja vikakoodit siltä osalta pysyi poissa.
Laturin vaihdon yhteydessä jne ei siis mitään uusia vikakoodeja ilmaantunut, ainoastaan flektit alkoi elämään omaa elämää
Anteeksi erittäin sekavaa tarinointia, töissä koittaa samalla rempata pienkoneita ja palvella asiakkaita niin vähän katkoo ajatusta välillä...
Auto oli ollut about vuoden miltein ajamatta, muutama kilsa ajettu. Pirssissä ollut tuota sammumis tautia jo vuosia eikä sitä ole missään saatu kuntoon, vaihdettu ecu pari vuotta sitten, nyt kesällä vaihdettu kampiakselinasentotunnistin.
Välillä moottorista ollut vedot hukassa, vaihdoin mag,venat jotka monella aiheuttanut samoja huolia, seurauksena välillä kone toiminut moitteetta ja välillä ollut limbmode päällä ja koneesta vedot hukassa... Vaihdoin myös ngk tulpat ja syt.puolat tovi sitten.
MAF ja MAP anturit putsaillut, kaasuläpän putsannut myös, ilmansuodattimen uusin...
Vaikka mitä tehnyt ja aina tuntuu olevan sama lopputulos, että kone voi toimia moitteetta jollain starttauskerralla ja seuraavalla ei taas olekkaan vetoja. Antoi myös kaasupolkimesta vikakoodia ja senkin käytin irti ja puhdistin, tuntui toimivan sen jälkeen ja vikakoodit siltä osalta pysyi poissa.
Laturin vaihdon yhteydessä jne ei siis mitään uusia vikakoodeja ilmaantunut, ainoastaan flektit alkoi elämään omaa elämää
Anteeksi erittäin sekavaa tarinointia, töissä koittaa samalla rempata pienkoneita ja palvella asiakkaita niin vähän katkoo ajatusta välillä...
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ok. Jos oikein ymmärsin, niin sammuilua on ollut jo ennen ecun vaihtoa ? Vika on ollut satunnaista ?
Paljon olet tehnyt...
Laturin vaihdon ei kyllä pitäisi flekteihin vaikuttaa , ellei sitten vanhan laturi rikkoutunut flektien ollessa päällä ja virta kasvanut releiden kärjille liian suureksi.
Ei ole syytä pyytää anteeksi... ihan ymmärrettävää.
Paljon olet tehnyt...
Laturin vaihdon ei kyllä pitäisi flekteihin vaikuttaa , ellei sitten vanhan laturi rikkoutunut flektien ollessa päällä ja virta kasvanut releiden kärjille liian suureksi.
Ei ole syytä pyytää anteeksi... ihan ymmärrettävää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- Dominator
- 'Diplomat'
- Viestit: 2379
- Liittynyt: 11 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Säärijärvi
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Erittäin satunnaisesti kone on sammunut eikä ole lähtenyt starttaamaan heti uudestaan, kuulemma pienen odottelun jälkeen on saanut käyntiin tai jos teki kuten itse pariin kertaan tehnyt eli käyttänyt akunkengän irti niin on startannut heti käyntiin. Ongelma ollut koneessa jo ennen ecun vaihtoa, tämän ongelman takia vaihtoivat ecun kun epäilivät sen jotenkin sekoilevan, tämä jossain korjaamolla Jyväskylässä.
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ok. Viittaa mielestäni entistä vahvemmin ulkoiseen aiheuttajaan , eikä ecun vikaan. On epätodennäköistä, että molemmissa ecuissa olisi sama vika.
Vois olla myös johtosarjavika... jossain oikosulku maihin , joka voi poistua vaikka moottorin heilahtaessa.
Tuossa Saabin wissin vikakoodilista:
https://saabwisonline.com/docs/9650/doc ... 120566.htm
Siitä löytyy nuo vikakoodit ja selitykset niille... liekö olisi apua.
Vois olla myös johtosarjavika... jossain oikosulku maihin , joka voi poistua vaikka moottorin heilahtaessa.
Tuossa Saabin wissin vikakoodilista:
https://saabwisonline.com/docs/9650/doc ... 120566.htm
Siitä löytyy nuo vikakoodit ja selitykset niille... liekö olisi apua.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- Dominator
- 'Diplomat'
- Viestit: 2379
- Liittynyt: 11 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Säärijärvi
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Juu tuo sammumis homma tuntunut minustakin kokoajan johtuvan jostain muusta kun ecusta, nyt tämä että ei ajon jälkeen lähde enää tulille ja vikakoodeja ilmestyy, alkoi vaan haiskahtamaan enemmän ecusta johtuvalle, mutta ehkä silti vika onkin jossain aivan muualla. Pitää nyt koittaa päästä mittaamaan paikkoja läpi jne jos hommaan alkaisi tulemaan edes jotain tolkkua
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Olisiko antaa vinkkiä mistä kannattaisi hommata toimiva ecu kitti 2004 g astraan.z1.6se moottorilla.Korjaus ei ole vaihtoehto,yhden g astran ostin projektina mihin oli vaihdettu osia ja käytetty ecu korjatteella,silti vika oli ecussa.Siihen hommasin käytetyn kitin ebaysta.Myyjistä ei aina voi tietää että onko osa edes testattu toimivaksi.Sillä kyselen et jos ois jollain luotettava myyjä ketä suositella.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
https://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPE ... 3641375289
Mahdollisesti tuo Ecus to go
Mahdollisesti tuo Ecus to go
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Kiitoksia!Omassa ecussa nro.09391340.Onko tuo 12214860 linkin ecu yhteen sopiva vaikka eri numero?
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Pistin myyjälle yhteensopivuudesta kyselyn.Edelliseen astraan tein sellasen homman että otin ecun pois moottorin päädystä. Käänsin johtonipun akun viereen,ecun kiinnitin alumiinilevyyn kumityynyillä.Levyn kiinnitin akkutelineen rakennelmiin.ecuun vielä lisä maadoitus.Auto oli 6v minulla eikä ecu oireita tullut.Tähän pitää tehdä sama homma.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Myyjältä kannattaa tosiaan kysyä ecusta ja sen yhteensopivuudesta.
Aivan, tärinän ja lämmön on todettu aiheuttavan niiden ecun sisällä olevien lankojen irtoamista. Fiksua kiinnittää se eri paikkaa ja vielä tärinää eristävästi.
Aivan, tärinän ja lämmön on todettu aiheuttavan niiden ecun sisällä olevien lankojen irtoamista. Fiksua kiinnittää se eri paikkaa ja vielä tärinää eristävästi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Tullut selattua noita ebayn ecu kittejä,miten on mahdollista että esim1224860 ecu käy useampaan moottori tyyppiin(Z14XE,Z16SE,Z16XE).Luulisi että bensakarttojenkin pitäisi olla erilaisia kun moottorien tehot poikkeavat toisistaan.Ilmastoinnin ohjauskin hoidetaan ilmeisesti ecun kautta samoin autom.laatikko.Eikö ecun numero pitäisi olla just sama mikä on alkuperäisessä?Tilaan silti linkin ecun kunhan myyjä palaa lomilta.