Akun siirto takakonttiin...

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Akun siirto takakonttiin...

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Tämä selittää bemarin kahden kaapelin taktiikan ja paukahtavan napaliitoksen idean.
https://sites.google.com/site/lixinauto ... -and-cable

Jos startti/laturi piuha menee oikoseen ja navan nalli napsahtaa, niin auton akussa olevaa virtaa voi edelleen käyttää auton muissa sähköissä. Esimerkiksi hinaamalla käyntiin ja ajamalla pajalle. Ihan pätevä systeemi. Ehkäpä tuo myös häiriönpoistoon jossain määrin vaikuttaa, mutta siitä en mitään varmaa faktaa löytänyt.

Myös startti/latauskaapelin hurjalle paksuudelle selitys: se on alumiinia, joka johtaa sähköä kuparia huonommin.

Nyt on valaistunut olo.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Akun siirto takakonttiin...

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Se alumiinihan palaa hapettuu komesti.
K astrassa on akkukaapeli vedetty 1 suojaputkessa akkukotelon sivusta pohjaa pitkin kuskinpuolelle rintapeltiin jossa +piste kytkentöjä en ole tarkemmin katsonut
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin