Haynesin oppaan perusteella jarrunesteen vaihdon yhteydessä pitäis litkut vaihtaa kans kytkimestä, mutta onko niin väliksi? On vähän huonoja kokemuksia kytkimien ilmaamisesta, joten vaihtuisko riittävä osa nesteestä ilman sitäkin?
Jossain sanottiin, että kytkimen ilmaus olisi helppo rasti "väärään" suuntaan eli jos jollain apteekin ruiskulla tunkis nestettä ilmausnipan kautta - kellään kokemusta?
Insignia ja jarrunesteen vaihto
-
- 'Admiral'
- Viestit: 162
- Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Insignia ja jarrunesteen vaihto
Samaa vanhaa nestettä se on. Vesipitoisuus ei poistu kuin vaihtamalla. Ja vaikkei ihan joka toinen vuosikaan, mutta edes joskus.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13541
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia ja jarrunesteen vaihto
Vaihda myös kytkimeen siittä ilmausnipasta joka on laatikon päällä. Joko paine tai imuvaihtajalla. Ilmata sitä ei vaihdossa tarvi kun vain painevaihtajalla lisätään tai imuvaihtajalla imetään ja lisätään purkista jarrunestettä(dot 4) säiliöön
Ei ole pakko vaihtaa mutta jos vaihtaa niin kestää paremmin ettei ole sitten 20 vuoden päästä työsylinteri jäässä tai ala vuotamaan huonon nesteen takia.
Ei ole pakko vaihtaa mutta jos vaihtaa niin kestää paremmin ettei ole sitten 20 vuoden päästä työsylinteri jäässä tai ala vuotamaan huonon nesteen takia.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 162
- Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Insignia ja jarrunesteen vaihto
Joo, kiitos kommenteista. Aattelin että jos vaihtaa vain jarrujen osalta yläkautta niin kait kuitenkin pääosa piirissä olevassa nesteestä silloin vaihtuu ja kytkimeen jäävä vanha nestekin ajanmittaan sekottuu tuoreen kanssa - eli lopputulos olisi, että kytkimessäkin on tuoreehkoa tavaraa? Mutta toki parempi jos kaikki vaihtuu.
Edellisen auton eli Omegan kanssa meni vaan homma "vituiksi" kun löin kytkimen ilmausrööriin kiinnin takaiskuventtiilillä varustetun putken ja menin ohjeen mukaan painelee kytkintä. Lopputulos että kytkin katos ja piti hoitaa homma loppuun korjaamolla. Sen jälkeen vaihtelin vain jarrujen kautta nesteet. Itse asiassa sitä autoa koskeva Haynesin opaskaan ei kehottanut tekemään enempää eli ilmaamaan kytkintä. Eihän se kaikki vanha moottoriöljykään tule ulos vaihdon yhteydessä?!
Edellisen auton eli Omegan kanssa meni vaan homma "vituiksi" kun löin kytkimen ilmausrööriin kiinnin takaiskuventtiilillä varustetun putken ja menin ohjeen mukaan painelee kytkintä. Lopputulos että kytkin katos ja piti hoitaa homma loppuun korjaamolla. Sen jälkeen vaihtelin vain jarrujen kautta nesteet. Itse asiassa sitä autoa koskeva Haynesin opaskaan ei kehottanut tekemään enempää eli ilmaamaan kytkintä. Eihän se kaikki vanha moottoriöljykään tule ulos vaihdon yhteydessä?!