Re: Astra H vannetopic
Lähetetty: 29 Syys 2013, 13:12
Taispa niistä joku taulukko olla minkä levysen kumin minkäki levyselle vanteelle saa laittaa, ja siihen ei kovin häröt venyt kuulunu.
Opel-keskustelufoorumi
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=237440
Taakse mahtuu, mut edessä tolla kumilla ilman camberia voi olla hiukan tiukka.Siperian susi kirjoitti: ↑10 Helmi 2020, 20:29 Mahtuuko 9.5 245/35 19" miten Hastra farkkuun? Et vanteissa 35 ja Eibachin -50/30 jouset autossa
Saa sitä camberia käänneltyä kotipihassakin mutta samalla taitaa mennä etupyörät aurauksen puolelle. Camber kulman voi digitaalisella vatupassilla säätää kohdilleen kun katsoo alkutilannetta ja vertaa sitä lopputulokseen. Ei kannata yrittää säätää samaan lukemaan keskenään vaan alkutilanteeseen nähden saman verran miinukselle päin. Ei välttämättä kovin kannattavaa alkaa itse säätelemään kun säätövaraa on aika vähän ja jälkikäteen kannattaa käydä tarkistuttamassa kulmat joka tapauksessa.Siperian susi kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 16:40 Tuo camberien säätö on kait rengasliike hommia vai onnistuuko kotipihalla?
Voi ihan kotona säädellä ei oo rengasliike hommia, eikä ne sinne saa sitä tehtyä vaikka suoraan veisitkin.Siperian susi kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 16:40 Tuo camberien säätö on kait rengasliike hommia vai onnistuuko kotipihalla?
Mistäs noita pultteja saa tilattua ja onks ne merkkikohtaisia? Onks asennuksessa mitään tärkeää ottaa huomioon?G.T.S kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 06:20Voi ihan kotona säädellä ei oo rengasliike hommia, eikä ne sinne saa sitä tehtyä vaikka suoraan veisitkin.Siperian susi kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 16:40 Tuo camberien säätö on kait rengasliike hommia vai onnistuuko kotipihalla?
Eli tilaukseen McPerson camber pultit ja sit asenteleen ne itse. Tulee iskarintolpan ylempään pultikn rekkään tuo, ja sillä saa tehtyä 1-1,5 astetta camberia eteen.
Tän jälkeen voi käydä suuntauksessa jos haluaa, kunhan sanoo etteivät koske siihen pulttiin. Mut ei ole välttämätöntä, ei muuten muutu noi arvot ton vaihdon kanssa.
Noita saa netistä vaikka mistä, googlaa vaan "opel astra h camber bolt". Noita valmistajii on eibach, whiteline, poverflex jne. Ja noiden mukana tulee asennusohjeet, asennetaan siis iskarin alapään ylemmän pultin paikalle. Höllää molemmat, ja ottaa ylemmän pois ja laittaa oikeeseen asentoon ja sitten kiristää. ja ei kun kovaa ajoa sen jälkee.Siperian susi kirjoitti: ↑18 Helmi 2020, 11:05Mistäs noita pultteja saa tilattua ja onks ne merkkikohtaisia? Onks asennuksessa mitään tärkeää ottaa huomioon?G.T.S kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 06:20Voi ihan kotona säädellä ei oo rengasliike hommia, eikä ne sinne saa sitä tehtyä vaikka suoraan veisitkin.Siperian susi kirjoitti: ↑12 Helmi 2020, 16:40 Tuo camberien säätö on kait rengasliike hommia vai onnistuuko kotipihalla?
Eli tilaukseen McPerson camber pultit ja sit asenteleen ne itse. Tulee iskarintolpan ylempään pultikn rekkään tuo, ja sillä saa tehtyä 1-1,5 astetta camberia eteen.
Tän jälkeen voi käydä suuntauksessa jos haluaa, kunhan sanoo etteivät koske siihen pulttiin. Mut ei ole välttämätöntä, ei muuten muutu noi arvot ton vaihdon kanssa.
Noita saa netistä vaikka mistä, googlaa vaan "opel astra h camber bolt". Noita valmistajii on eibach, whiteline, poverflex jne. Ja noiden mukana tulee asennusohjeet, asennetaan siis iskarin alapään ylemmän pultin paikalle. Höllää molemmat, ja ottaa ylemmän pois ja laittaa oikeeseen asentoon ja sitten kiristää. ja ei kun kovaa ajoa sen jälkee.Eibachin pultit lähti tilaukseen. Kiitoksia!