Vectra B takapään puslien vaihto topikki.
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
Ite vaihtoin kaikki neljä puslaa pari kk sitten ja ostin motonetistä tuon erikoistyökalun sitä varten, työkalun hinta oli muistaakseni 49e ja toimi kyllä tosi hyvin eikä ollu mitään ongelmaa vaihtaa puslia.
P.s. Ei kannata ostaa motonetistä niitä halvimpia tarvikemallin puslia. Niissä on melko terävä se helan ulkoreuna ja sitä joutuu vähän viistämään rälläkällä jos meinaa saada painumaan paikalleen.
Ostin kaksi muuta puslaa tarvikeliikkeestä ja ne oli samanlaiset ku alkuperäiset, valmiiksi pyöristetty reunasta ja ne upposi hyvin kevyesti paikalleen.
Noissa motonetin halvemmissa tarvikelaatuheloissa joutuu vähän askartelemaan.
JA EDIT:
Tosiaan tuolla työkalulla ne saa vaihdettua paikalleen. Ei tarvi irroitella koko takanurkkaa autosta pois. Renkaan joutuu irroittamaan ja ensin ylemmästä tukivarresta ulompi pultti auki ja varsi ylös ja halko alemman ja ylemmän varren väliin että pysyy asennustyön haitolta pois se varsi ja sen jälkeen pääseekin jo vaihtelemaan ylemmän helan. Sitte ku hela on vaihdeltu niin halko pois ja ylempi poikittaistukivarsi paikalleen. sen jälkeen alemmasta pultti auki ( itsellä nämä alemmat pultit ei auennu vaan ne piti rälläköidä poikki. ) halko taas väliin että alempi varsi pysyy pois haitolta ja alempi hela vaihtoon.
EDIT 2
Ulkopäässä olevaa helaa tai varsia ei tarvi merkkailla mitenkään. liikkuvat osat on siellä poikittaistukivarren toisessa eli sisäpäässä eikä tässä ulkopäässä, liikkumavara on niin minimaalinen jos ollenkaan että ei näy missään ellei ole joskus tehty kulmia väljillä heloilla.
P.s. Ei kannata ostaa motonetistä niitä halvimpia tarvikemallin puslia. Niissä on melko terävä se helan ulkoreuna ja sitä joutuu vähän viistämään rälläkällä jos meinaa saada painumaan paikalleen.
Ostin kaksi muuta puslaa tarvikeliikkeestä ja ne oli samanlaiset ku alkuperäiset, valmiiksi pyöristetty reunasta ja ne upposi hyvin kevyesti paikalleen.
Noissa motonetin halvemmissa tarvikelaatuheloissa joutuu vähän askartelemaan.
JA EDIT:
Tosiaan tuolla työkalulla ne saa vaihdettua paikalleen. Ei tarvi irroitella koko takanurkkaa autosta pois. Renkaan joutuu irroittamaan ja ensin ylemmästä tukivarresta ulompi pultti auki ja varsi ylös ja halko alemman ja ylemmän varren väliin että pysyy asennustyön haitolta pois se varsi ja sen jälkeen pääseekin jo vaihtelemaan ylemmän helan. Sitte ku hela on vaihdeltu niin halko pois ja ylempi poikittaistukivarsi paikalleen. sen jälkeen alemmasta pultti auki ( itsellä nämä alemmat pultit ei auennu vaan ne piti rälläköidä poikki. ) halko taas väliin että alempi varsi pysyy pois haitolta ja alempi hela vaihtoon.
EDIT 2
Ulkopäässä olevaa helaa tai varsia ei tarvi merkkailla mitenkään. liikkuvat osat on siellä poikittaistukivarren toisessa eli sisäpäässä eikä tässä ulkopäässä, liikkumavara on niin minimaalinen jos ollenkaan että ei näy missään ellei ole joskus tehty kulmia väljillä heloilla.
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
joo ei tietenkää tarvii mitään merkata jos ei ota koko pitkittäistukivartta irti... tarkotin että jos koko katiskan ottaa irti ni siinä saa kyllä kulmat muuttumaan... ei missään nimessä kannata prässillä laitella jos on muita välineitä mutta kun sattu olee prässi ja tartti vaihtaa ne etuhelatkin, ni koko hökötys täyty irrottaa... ei toi "puslatyökalu" ihan paska voi olla jos saa noi osat vaihdettua... on ne niin kireellä,prässissäkinoikeen kunnolla pamahtaa ku irtoaa... täytynee ostaa tollanen jos vielä tulee moisia puslan vaihtoja eteen... itsellä on omega ni siinä lähes kaikki on prässättävä... apurungon isoja heloja lukuunottamatta.siihen olen kyllä tehnyt tollasen kierretyökalun.FullMetal kirjoitti:Ite vaihtoin kaikki neljä puslaa pari kk sitten ja ostin motonetistä tuon erikoistyökalun sitä varten, työkalun hinta oli muistaakseni 49e ja toimi kyllä tosi hyvin eikä ollu mitään ongelmaa vaihtaa puslia.
P.s. Ei kannata ostaa motonetistä niitä halvimpia tarvikemallin puslia. Niissä on melko terävä se helan ulkoreuna ja sitä joutuu vähän viistämään rälläkällä jos meinaa saada painumaan paikalleen.
Ostin kaksi muuta puslaa tarvikeliikkeestä ja ne oli samanlaiset ku alkuperäiset, valmiiksi pyöristetty reunasta ja ne upposi hyvin kevyesti paikalleen.
Noissa motonetin halvemmissa tarvikelaatuheloissa joutuu vähän askartelemaan.
JA EDIT:
Tosiaan tuolla työkalulla ne saa vaihdettua paikalleen. Ei tarvi irroitella koko takanurkkaa autosta pois. Renkaan joutuu irroittamaan ja ensin ylemmästä tukivarresta ulompi pultti auki ja varsi ylös ja halko alemman ja ylemmän varren väliin että pysyy asennustyön haitolta pois se varsi ja sen jälkeen pääseekin jo vaihtelemaan ylemmän helan. Sitte ku hela on vaihdeltu niin halko pois ja ylempi poikittaistukivarsi paikalleen. sen jälkeen alemmasta pultti auki ( itsellä nämä alemmat pultit ei auennu vaan ne piti rälläköidä poikki. ) halko taas väliin että alempi varsi pysyy pois haitolta ja alempi hela vaihtoon.
EDIT 2
Ulkopäässä olevaa helaa tai varsia ei tarvi merkkailla mitenkään. liikkuvat osat on siellä poikittaistukivarren toisessa eli sisäpäässä eikä tässä ulkopäässä, liikkumavara on niin minimaalinen jos ollenkaan että ei näy missään ellei ole joskus tehty kulmia väljillä heloilla.
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
itseasiassa nyt ku surffasin motonetin sivuille ni ei tota gm puslatyökalua ole kyllä hirveen kauaa tuolla myynnissä tainnu olla.... siitä on jo muutama vuosi kun vaihdoin siskolle nuo puslat ni ei tainnu olla ku jossain halvimmillaan parinsadan sarjoja... toi täytyykyllä hyllyyn ostaa,vaikkei tarviiskaa... ei oo hinnalla pilattu ja näköjään myös hyväksi todettu
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
Joo siihen tulee mukaan pari kappaletta kierretankoja ja itekkään en käyttäny ku toista niistä. Yllättävän hyvä työkalu oli kyllä ja ei korkannu etes kierteet vaikka ampauttelin mutteripyssyllä enkä käsin vääntämällä.juggaus kirjoitti:itseasiassa nyt ku surffasin motonetin sivuille ni ei tota gm puslatyökalua ole kyllä hirveen kauaa tuolla myynnissä tainnu olla.... siitä on jo muutama vuosi kun vaihdoin siskolle nuo puslat ni ei tainnu olla ku jossain halvimmillaan parinsadan sarjoja... toi täytyykyllä hyllyyn ostaa,vaikkei tarviiskaa... ei oo hinnalla pilattu ja näköjään myös hyväksi todettu
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
Ronkka pöydälle ja lekalla pamauttaa sen puslan sisäosan pois ja rautasahalla se ulkokooli poikki. Sitten napauttaa ulos. Lemförder puslat menee paikalleen naputtamalla ku vaan putsaa pesät ruosteesta. Halpapuslat on mitä sattuu kokoa. Mulla oli yhdet 0,5mm liian isot. Ei menny rässilläkään...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
Tuossa taktiikassa kannattaa muistaa missäkohti se pitkittäistukivarsi on kiinni korissa että ei tarvi alkaa miettimään miksi takarenkaat kuluu.Juho M-P kirjoitti:Ronkka pöydälle ja lekalla pamauttaa sen puslan sisäosan pois ja rautasahalla se ulkokooli poikki. Sitten napauttaa ulos. Lemförder puslat menee paikalleen naputtamalla ku vaan putsaa pesät ruosteesta. Halpapuslat on mitä sattuu kokoa. Mulla oli yhdet 0,5mm liian isot. Ei menny rässilläkään...
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
Totta. Itse vaihdoin senkin samalla ja teetätin nelipyöräsuuntauksen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra B -96 tukitangon laakerointi?
joo jos sen vaihtaa samalla sen etummaisen ison puslan ni sitte se on oikeestaan sama jo käyttää koko kynkkä pöydällä.
Itellä ois vielä edessä se etupuslajumppa ennen kulmia mutta ajattelin ebaysta ostaa sinne powerflexit, ehkä ne on helpompi asentaa paikalleen kuin se orkkista vastaava.
Itellä ois vielä edessä se etupuslajumppa ennen kulmia mutta ajattelin ebaysta ostaa sinne powerflexit, ehkä ne on helpompi asentaa paikalleen kuin se orkkista vastaava.
vectra b alustan puslat
Pitäisi seuraavalle leimalle uusia alustan puslat, tietämätön kysyy että montako puslaa alustassa on ja saako jostain sarjana parempia puslia esim powerflex
vectra B vm:2000
vectra B vm:2000
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13463
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: vectra b alustan puslat
Mitä puslia olet uusimassa?
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 31 Tammi 2021, 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty sopivaan viestiketjuun.
Syy: Siirretty sopivaan viestiketjuun.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra B takapään puslien vaihto topikki.
eikös sinne kannata vaihtaa suoraan kaikki samalla kertaa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13463
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra B takapään puslien vaihto topikki.
Minä tuon moderoin johonkin aloitukseen jossa oli jo samasta aiheesta, eli siis kaikki puslat eteen ja taakse?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.