Tässä vinkkinä muille, jos osuu kohdalle.
INSIGNIA 2009 2.0 CDTI. Startatessa kävi vain 5 sekuntia ja hyytyi, tauluun tuli "huolla auto"
Ilman vikakoodilukulaitetta aloin tutkimaan polttoaineen tuloa, kun kone käyttäytyi kuin vika olisi löpön syötössä.
Siellä oli sähköisesti mitatessa kaikki kunnossa. Sitten piti tilata vikakoodin lukija.
Uudella lellulla sieltä löytyi selkeä vika "P0402" "pakokaasun kierrätyksen (EGR) virtaus on liian suuri" "Exhaust gas recirculation (EGR) flow excessive"
Purin EGR venttiilin ja se oli hirttänyt itsensä täysin auki. Vähän venttiilin purkua sitten hammasharjalla ja liuottimilla sai venttiilin puhtaaksi ja liikkumaan taas. Kamat kasaan ja koodit pois niin alkoi auto taas käymään nätisti. Puhdistus auttoi myös aikaisempaan tyhjäkäynnin pieneen heittelyyn.
INSIGNIA 2009 "Huolla auto" hälytys.
Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Hyppää
- Opel Club Finland
- ↳ Uutiset ja tiedotteet
- ↳ Jäsentiedotteet
- ↳ Jäsen materiaali
- ↳ Tapahtumat ja OCF-keskustelu
- ↳ OCF alueet
- ↳ Ladies Only
- ↳ Yhteistyökumppaneiden tiedotteet
- ↳ Rompetori OCF Summerpartyilla
- Opel - tekniikka
- ↳ Opel-keskustelu
- ↳ Bongaukset
- ↳ Opel-gallupit
- ↳ Moottorit ja voimansiirto
- ↳ Diesel
- ↳ Virittäminen
- ↳ Ahdetut moottorit
- ↳ Vapaasti hengittävät moottorit
- ↳ Tekniikan vaihdot
- ↳ Voimansiirto
- ↳ Moottorinohjaimet, lastut ja ohjelmointi
- ↳ Diesel moottorit
- ↳ Kori ja sisusta
- ↳ Autohifi
- ↳ Ilmastointi ja lämmitys
- ↳ Alusta
- ↳ Projektit ja esittelyt
- ↳ Jäsenten Opel projektit
- ↳ Jäsenten muut projektit
- ↳ Pienoismallit ja keräilyesineet
- ↳ Vinkit ja Vihjeet
- Yleistä
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Moottoriurheilu
- ↳ Vitsejä, juttuja ja netistä löydettyä
- ↳ English
- Rompetori
- ↳ Rompetori
- ↳ Kerro hyvästä ja huonosta kaupantekokumppanista
- ↳ Yhteistyökumppaneiden tiedotteet
- ↳ Myydään autoja
- ↳ Myydään osia ym.
- ↳ Myydään autohifiä
- ↳ Myydään renkaita ja vanteita
- ↳ Ostetaan
- Extra
- ↳ Testit
- ↳ Nettisivupalaute