Insignia nykii pintakaasulla

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
sja78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Marras 2015, 10:15
Paikkakunta: Isokyrö

Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja sja78 »

Vm-11, 2.0 ecoflex 160hv. Inkku alkanut nykimään tasaisella pintakaasulla, nykiminen loppuu kun painaa kaasua. huomaa eritoten suuremmilla vaihteilla kun ajaa tasakaasulla. Mistähän tämä voisi johtua?
Jusmanteri
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Touko 2016, 12:27

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja Jusmanteri »

2010 1.7 cdti Astrassa oli vuoto pakoputkessa ennen äänenvaimentajaa joka aiheutti tuon. Kevyellä pintakaasulla egr:ä on osittain auki, mutta myös samalla jonkin verran ahtoja ja tuo reikä pakoputkessa aiheutti sen että ahdot hävisi imusarjasta pakoputkeen egr:än kautta ja aiheutti nykimistä. Kun painaa enemmän kaasua egr menee kiinni ja kaikki toimii normaalisti.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja Masi »

sja78 kirjoitti: 07 Huhti 2021, 11:04 Vm-11, 2.0 ecoflex 160hv. Inkku alkanut nykimään tasaisella pintakaasulla, nykiminen loppuu kun painaa kaasua. huomaa eritoten suuremmilla vaihteilla kun ajaa tasakaasulla. Mistähän tämä voisi johtua?
"pintakaasulla" = paljonko tuolloin on kierroksia?
sja78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Marras 2015, 10:15
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja sja78 »

Masi kirjoitti: 07 Huhti 2021, 13:11
sja78 kirjoitti: 07 Huhti 2021, 11:04 Vm-11, 2.0 ecoflex 160hv. Inkku alkanut nykimään tasaisella pintakaasulla, nykiminen loppuu kun painaa kaasua. huomaa eritoten suuremmilla vaihteilla kun ajaa tasakaasulla. Mistähän tämä voisi johtua?
"pintakaasulla" = paljonko tuolloin on kierroksia?
Täytyypä katsoa millä kierros alueella mennään..arvioisin näin pers tuntumalta jotain 1400rpm.
sja78
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 08 Marras 2015, 10:15
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja sja78 »

Jusmanteri kirjoitti: 07 Huhti 2021, 13:06 2010 1.7 cdti Astrassa oli vuoto pakoputkessa ennen äänenvaimentajaa joka aiheutti tuon. Kevyellä pintakaasulla egr:ä on osittain auki, mutta myös samalla jonkin verran ahtoja ja tuo reikä pakoputkessa aiheutti sen että ahdot hävisi imusarjasta pakoputkeen egr:än kautta ja aiheutti nykimistä. Kun painaa enemmän kaasua egr menee kiinni ja kaikki toimii normaalisti.
Täytynee tsekata tuo putki miltä näyttää, kiitos.
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 110
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Itellä Insignia v.2018 1.5 Bensa 165hv Automaatti nyki uutena ja tekee joskus nytkin, kysyin Laakoselta asiasta on kuulemma normaalia
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 07 Huhti 2021, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: 2018 ei 2008
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

B-Insignia 1.5 Automaatin nykiminen johtuu laatikon softasta. Manuaali ei nyi. Päivitys on ollut olemassa merkkiliikkeillä aika lailla tasan 3-vuotta jolla tuo ongelma poistuu. Ongelma oli ensimmäisissä 2017-2018 käyttöönotetuissa 1.5AT B-Inkuissa. Uudemmissa on jo uusi softa valmiina. Huoltoliikkeen tyypillistä velttoutta olla ottamatta asiasta selvää. Kannattaa vaatia sitä päivitystä takuutyönä. Tästä on B-Insignian topikissa juttua.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja Masi »

sja78 kirjoitti: 07 Huhti 2021, 14:28
Masi kirjoitti: 07 Huhti 2021, 13:11
sja78 kirjoitti: 07 Huhti 2021, 11:04 Vm-11, 2.0 ecoflex 160hv. Inkku alkanut nykimään tasaisella pintakaasulla, nykiminen loppuu kun painaa kaasua. huomaa eritoten suuremmilla vaihteilla kun ajaa tasakaasulla. Mistähän tämä voisi johtua?
"pintakaasulla" = paljonko tuolloin on kierroksia?
Täytyypä katsoa millä kierros alueella mennään..arvioisin näin pers tuntumalta jotain 1400rpm.
Sinullakin on näköjään ecoflex eli siis F40WR-vaihdelaatikko ja sen voimalinjaa ei kannata kuormittaa alle 1500 kierroksilla isoimmilla vaihteilla. Näissä on harva välitys, jolloin on vaarana, että voimalinja jyristelee itsensä hengiltä eli ensin kytkin -> 2-massavauhtipyörä -> vaihdelaatikko.
Vastaa Viestiin