Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Ajettu 330 000 km.
Nyt nolla keleillä diesel ei tahdo tähteä käyntiin.
Akku kyllä vanha, mutta pyörittää hyvin. Pitää tosin ladata, löytyisikö vika sieltä.
Tarkistettu kaikki hehkut ja ovat kunnossa.
Hehkutusaika tosin vain välähtää, joten liekö siitäkään apua nolla keleillä.
Olisiko kellään vikatietoa, miksi näin.
Nyt nolla keleillä diesel ei tahdo tähteä käyntiin.
Akku kyllä vanha, mutta pyörittää hyvin. Pitää tosin ladata, löytyisikö vika sieltä.
Tarkistettu kaikki hehkut ja ovat kunnossa.
Hehkutusaika tosin vain välähtää, joten liekö siitäkään apua nolla keleillä.
Olisiko kellään vikatietoa, miksi näin.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Hehkurele? Jos siis hehku vaa välähtää eikä hehkuta kunnolla. Se rele on siinä akun ja valoumpion välissä muistaakseni.
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Ja helppo vaihtaa itse - samanikäisessä Astrassa taisi olla jokseenkin akkukotelossa kiinni ja minulla saattaisi olla jopa sellainen hyllyssä odottelemassa, koska vika ei ollutkaan siinä vaan minulla oli pari hehkua mykkänä. Sellaisiakin muuten löytyy kaksi kappaletta, kun jätin ne vanhat ehjät jemmaan.
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Nokka-akselin asentotunnistin?
Onko kulutus noussut hiukan?
Jos näin, niin selvä merkki.
OpCom:lla tietenkin näkisi niin hehkujen kuin tuon nokka-akselin tunnistimenkin vian. Toki myös muut mahdolliset viat.
Pikahehkut eivät kauan hehkuta, kun ovat kunnossa. Se on lämpötilasta riippuen vain sekunnin parin luokaa.
Onko kulutus noussut hiukan?
Jos näin, niin selvä merkki.
OpCom:lla tietenkin näkisi niin hehkujen kuin tuon nokka-akselin tunnistimenkin vian. Toki myös muut mahdolliset viat.
Pikahehkut eivät kauan hehkuta, kun ovat kunnossa. Se on lämpötilasta riippuen vain sekunnin parin luokaa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Niin, miten tuon otsikon tulkitsee.
Nokka-akselin anturin vika ei sinällään aiheuta merkittävästi huonoa käynnistymistä, vaan normaalia pidemmän startin. Sitten käynnistyy kuin kuuluisasta palmun alta.
Nokka-akselin anturin vika ei sinällään aiheuta merkittävästi huonoa käynnistymistä, vaan normaalia pidemmän startin. Sitten käynnistyy kuin kuuluisasta palmun alta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Nokka-akselin asentotunnistin?
Kävin huoltoaseman testerillä ja viaksi osoittautui tuo nokka-akselin anturi. Vikavalokin nyt paloi. Testi maksoi 20e. Anturi tilattiin. Hinta 60e.
Vika ilmenee juuri noin pitempänä starttauksena ja aamulla lähti vasta toisella starttauksella käyntiin.
Tuosta hehkujen palamisajasta. Ei ne ole koskaan nollakeleillä palaneet pitempään. Välähtävät sekunnin kaksi. Eikä esim +10 asteen starttauksessa pala ollenkaan.
Hyvä.
Pitää tarkistaa tuo hehkurelekin.
Kiitos.
Kävin huoltoaseman testerillä ja viaksi osoittautui tuo nokka-akselin anturi. Vikavalokin nyt paloi. Testi maksoi 20e. Anturi tilattiin. Hinta 60e.
Vika ilmenee juuri noin pitempänä starttauksena ja aamulla lähti vasta toisella starttauksella käyntiin.
Tuosta hehkujen palamisajasta. Ei ne ole koskaan nollakeleillä palaneet pitempään. Välähtävät sekunnin kaksi. Eikä esim +10 asteen starttauksessa pala ollenkaan.
Hyvä.
Pitää tarkistaa tuo hehkurelekin.
Kiitos.
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Yritin vaihtaa tuota anturia, mutta anturin toinen pää on nokka-akselin päässä olevan jakohihnapyörän takana.
Muutamia kysymyksiä heräsi:
- riittääkö venttiiilikopan irroitus, että saisi anturin pään paikalleen vai pitääkö purkaa vielä muuta
- pitänee nostaa moottoia jakopäästä ylöspäin, että saa jakopään kannen irti , kun yksi pultti ei lähde irti muuten
- jos samalla vaihtaisi moniurahihnan
- saako tuon nokka-akselin hihnapyörän ilman ulosvetäjää irti
- riittääkö jos merkkaa maalilla tai jotenkin muuten tuon hilnan ja hihnapyörienn paikan, että osaa laittaa hihnan taikaisin paikalleen, ettei sytytys muutu.
- jakopään hinnan vaihto
Muutamia kysymyksiä heräsi:
- riittääkö venttiiilikopan irroitus, että saisi anturin pään paikalleen vai pitääkö purkaa vielä muuta
- pitänee nostaa moottoia jakopäästä ylöspäin, että saa jakopään kannen irti , kun yksi pultti ei lähde irti muuten
- jos samalla vaihtaisi moniurahihnan
- saako tuon nokka-akselin hihnapyörän ilman ulosvetäjää irti
- riittääkö jos merkkaa maalilla tai jotenkin muuten tuon hilnan ja hihnapyörienn paikan, että osaa laittaa hihnan taikaisin paikalleen, ettei sytytys muutu.
- jakopään hinnan vaihto
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Vaihda hihna ja kiristin samalla. On niin helppo homma tehdä. Niin ja vesipumppu myös. Nokkapyörä putoaa irti kun otat sen pultin irti. Itse pyörää ei saa väärään asentoon takas
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Kiitos vastauksesta.
Vielä tuosta noottorin kohottamisesta.
Jakopään puolen moottorin kannatusruuvit näkyvät hyvin, mutta monestako muusta paikasta pitää niitä ruuveja löysentää tai irroittaa pois?
Vielä tuosta noottorin kohottamisesta.
Jakopään puolen moottorin kannatusruuvit näkyvät hyvin, mutta monestako muusta paikasta pitää niitä ruuveja löysentää tai irroittaa pois?
Re: Opel Vectra 1,9 CDTI 2008 Käynnistyy huonosti
Ei muualta
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)