Osaisiko joku auttaa, että mikä on autossa vikana. Eli auto ei jaksanut vetää ylä kieroksilla yhtään, noh ajattelin että suutin tukossa ja aukasin kannen ja puhdistin suuttimet ja laitoin koneen kasaan. Seuraavana päivänä aloin starttaan konetta ja aikani startattua sain koneen käymään ja joku 5min kävi tyhjäkäynillä ja sammu noh uusi yritys ja sen jälkeen pysy käynissä hyvin no koneen lämmettyä lähin testaan autoa ja auto veti todella hyvin kunnes olin ajanut 4km niin tippu tehot ja auto alkoi hyytyä ajoin tien sivuun ja hyppäsin hytistä ulos ja kone sammu ja ei lähtenyt millään käyntiin ilman starttipilottia no sain auton käyntiin, mutta auto kävi todella huonosti ja ei kiihtynyt mihinkään. Ajoin auton talliin ja katsoin, että jakoketju ei olisi pompannut ja ei ollut. sitten obd testerillä luin koodit ja anto tämmösiä koodeja,
P0015(93) Camshaft position (cmp) timing over-retarded/
p0123 Throttle position A-hig input/
p0301 Cylinder 1 - misfire detected
p1693 Turbo charge control circuit malfunnction
Eli onko autossa mennyt kampiakselin asento tunnistin rikki vai polttoaineen jakaja pumppu?
Opel astra g 2.0di pumppu vika?
Re: Opel astra g 2.0di pumppu vika?
Kampiakselin tunnistin on rikki jos ei kierroslukumittari toimi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)