X20DTL => X20DTH
X20DTL => X20DTH
Onko kellään havaintoa onko käytännön erot pelkästään IC ja softa ?
Turbot on eri osanumerolla mutta suuri kysymys on onko niissä eroa joka vaikuttaisi reaalimailmassa toimintaan mitään.
Kantoajatus oli asentaa X20DTL moottoriseen G-Astmaan IC ja sen jälkeen DTH'n virisofta jos mahdollista.
Jos jollakulla pyörii nurkissa kenno + sen putkitus turbolta ja imusarjaan niin semmoistakin voi tarjota.
Pelkät putketkin käy.
Onko käytännön kokemuksia kuinka muovipäätyiset vaki IC't on kestäneet nipussa ?
Turbot on eri osanumerolla mutta suuri kysymys on onko niissä eroa joka vaikuttaisi reaalimailmassa toimintaan mitään.
Kantoajatus oli asentaa X20DTL moottoriseen G-Astmaan IC ja sen jälkeen DTH'n virisofta jos mahdollista.
Jos jollakulla pyörii nurkissa kenno + sen putkitus turbolta ja imusarjaan niin semmoistakin voi tarjota.
Pelkät putketkin käy.
Onko käytännön kokemuksia kuinka muovipäätyiset vaki IC't on kestäneet nipussa ?
DTL- ja DTH-moottoreissa on myös eri männät. Jos softan meinaa vaihtaa, kannattaa kysyä astetta kireämpi, jos meinaa asentaa coolerin.
www.fusti.fi saattaa löytä cooleri letkuineen/putkineen.
www.fusti.fi saattaa löytä cooleri letkuineen/putkineen.
__________________________
Männissä on erona pienemmät välykset. Eli DI:ssä on tiukempi välys, mitä DTI:ssä. Mutta ajan kanssa tämäkin on varmasti tasaantunut...
Turboasiaan vastasinki jo privalla.
Turboasiaan vastasinki jo privalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kiitos tiedoista
Eiköhän ne männät ole 180tkm aikana jo hanganneet itselleen tilaa vähän isompaankin lakien lämpölaajenemiseen.
Tuskin siinä DTHssa on noin pienen tehoeron takia kylmänä pirusti kalisevia minihelmaisia taikaviriholoholo takomäntiä.
Ajatus oli tosiaan laittaa boksiin DTH moottoriin tarkoitettu virisofta.
Pitää selvittää onko pumpun kontrolliboksit sikälis samaa versiota että DTL boksi ottaisi DTH'n softan.
Jos purkit eivät niele softia ristiin jää optiot:
A) IC jokatapauksessa ja DTL softa.
A-II) Custom softa karalalta korvaamaan DTH virisofta, ei välttämättä kovin kustannustehokasta.
B) Custom softa Karalalta ja joku vakiota viisaampi bar&plate tai tube&fin IC ja mahd.isompi tööbö jotta lopputulokset oikeuttaisivat paremmin customsoftan kulungin.
Jos jollakulla pyörii nurkissa kokonaisedullinen 2,2DTI'n tms. sattuva ahdin saa ehdotella kauppoja
Eiköhän ne männät ole 180tkm aikana jo hanganneet itselleen tilaa vähän isompaankin lakien lämpölaajenemiseen.
Tuskin siinä DTHssa on noin pienen tehoeron takia kylmänä pirusti kalisevia minihelmaisia taikaviriholoholo takomäntiä.
Ajatus oli tosiaan laittaa boksiin DTH moottoriin tarkoitettu virisofta.
Pitää selvittää onko pumpun kontrolliboksit sikälis samaa versiota että DTL boksi ottaisi DTH'n softan.
Jos purkit eivät niele softia ristiin jää optiot:
A) IC jokatapauksessa ja DTL softa.
A-II) Custom softa karalalta korvaamaan DTH virisofta, ei välttämättä kovin kustannustehokasta.
B) Custom softa Karalalta ja joku vakiota viisaampi bar&plate tai tube&fin IC ja mahd.isompi tööbö jotta lopputulokset oikeuttaisivat paremmin customsoftan kulungin.
Jos jollakulla pyörii nurkissa kokonaisedullinen 2,2DTI'n tms. sattuva ahdin saa ehdotella kauppoja
Ei välttämättä huoli DTH:n ohjelmaa.Teuwo kirjoitti:
Ajatus oli tosiaan laittaa boksiin DTH moottoriin tarkoitettu virisofta.
Pitää selvittää onko pumpun kontrolliboksit sikälis samaa versiota että DTL boksi ottaisi DTH'n softan.
Wdracingiltä saa muistaakseni tuohon DTL-moottoriin kiireemmän ohjelman, joka on passeli coolerin kera. Hintaa 399€ asennettuna. -> www.wdracing.netTeuwo kirjoitti: Jos purkit eivät niele softia ristiin jää optiot:
A) IC jokatapauksessa ja DTL softa.
A-II) Custom softa karalalta korvaamaan DTH virisofta, ei välttämättä kovin kustannustehokasta.
B) Custom softa Karalalta ja joku vakiota viisaampi bar&plate tai tube&fin IC ja mahd.isompi tööbö jotta lopputulokset oikeuttaisivat paremmin customsoftan kulungin.
Joku möi tuollaista Y22DTR:n ahdinta Fronterasta hintaan 150€ (muistaakseni) tuolla myydään osia -osastolla. Jos meinaat tuon GT18VNT ahtimen asentaa, tarvit uuden kulmaputken ahtimen ja etuputken väliin. Se ei tosin uutena kuin 100€. Tampereen Metro-Autolla on moinen hyllyssä. Ei tarvi pähkäillä ja kirota kun passaa suoraan! Vanha kulmaputki ei käy, sillä tuo DTL:än ahdin on hukkaportillinen, jolloin ahtimen reikä pakoputken puolella on ovaali kun taas DTR:än ahtimessa jossa ei ole hukkaporttia se reikä on pyöreä. Moottorinumerosta riippuen saattaa öljyputki lohkolta ahtimella olla myös sama DTR- ja DTL-moottoreissa (näin siis G Astrassa).Teuwo kirjoitti: Jos jollakulla pyörii nurkissa kokonaisedullinen 2,2DTI'n tms. sattuva ahdin saa ehdotella kauppoja
Onko sulla Astra, Zafira vai Vectra?
__________________________
'98 G-Astra (DI) (Caravan jos tarkkoja ollaan)
Ainankin joku osia osiossa ilmoiteltu 2,2 fronteran ahdin oli jo mennyt kun sitä jo eilen kyselin.
Eli siis 22DTR'n ahdin passaa kunhan hommaa downpipen ja pakopesän välisen kulmakappaleen, hyvä tieto. kehtaatko antaa kalikan osanumeroa, tai nimikettä.
Sepitystä harrastamaton myyjä tuskin tuntee sitä nimellä "No anna se kulmapala jolla g-astran downpipe sattuu fronteran pakopesään"
Mikäs ero niissä öljyn paluu/syöttölinjoissa on (jos on) ?
Idioottipäissäni menin myymään uskollisen talliauton (e-Kadett) veks joten muutokset astmaan pitäisi saada sujumaan mahd. sulavasti eli bolt on linjalla.
Kyllähän osia hakee prätkälläkin mutta on se suht. ankeea kun toisesta biilistä on motti veks ja tolla pitää ajaa 1250km/viikko + työt eri paikkakunnalla kuin talli.
Onko GT18VNT muuttuvilla johdinsiivillä ?
Oletanko oikein että em. hässäkkä ja moottorikontrolli, lukemalla ilmamäärämittarin signaalia ja manipuloimalla syöttöä saa pidettyä boostit kurissa ilman hukkista ??
Käyttöautoon kun ei jaksaisi tehdä niin isoa savottaa että sepittää erillisen hukkiksen kun tuo bensaturboprojektikin seisoo.
(Gasotööböjä on tullut sörkittyä enemmän ja vähemmän mutta tämä on tasan ensimmäinen tupaöljyauto jonka omistan = dieseleistä pihalla kuin lumiukko.)
No joka tapauksessa siis cooleri paikoilleen ja softa WDRacingilta.
Sieltä aioin sen alunperinkin saituuksissani hankkia.
Silmäilen siis vähän 22DTR'ien ahtimia.
Missäs kaikissa malleisssa niitä on ollut ? Omega, Frontera, muu mikä?
Ainankin joku osia osiossa ilmoiteltu 2,2 fronteran ahdin oli jo mennyt kun sitä jo eilen kyselin.
Eli siis 22DTR'n ahdin passaa kunhan hommaa downpipen ja pakopesän välisen kulmakappaleen, hyvä tieto. kehtaatko antaa kalikan osanumeroa, tai nimikettä.
Sepitystä harrastamaton myyjä tuskin tuntee sitä nimellä "No anna se kulmapala jolla g-astran downpipe sattuu fronteran pakopesään"
Mikäs ero niissä öljyn paluu/syöttölinjoissa on (jos on) ?
Idioottipäissäni menin myymään uskollisen talliauton (e-Kadett) veks joten muutokset astmaan pitäisi saada sujumaan mahd. sulavasti eli bolt on linjalla.
Kyllähän osia hakee prätkälläkin mutta on se suht. ankeea kun toisesta biilistä on motti veks ja tolla pitää ajaa 1250km/viikko + työt eri paikkakunnalla kuin talli.
Onko GT18VNT muuttuvilla johdinsiivillä ?
Oletanko oikein että em. hässäkkä ja moottorikontrolli, lukemalla ilmamäärämittarin signaalia ja manipuloimalla syöttöä saa pidettyä boostit kurissa ilman hukkista ??
Käyttöautoon kun ei jaksaisi tehdä niin isoa savottaa että sepittää erillisen hukkiksen kun tuo bensaturboprojektikin seisoo.
(Gasotööböjä on tullut sörkittyä enemmän ja vähemmän mutta tämä on tasan ensimmäinen tupaöljyauto jonka omistan = dieseleistä pihalla kuin lumiukko.)
No joka tapauksessa siis cooleri paikoilleen ja softa WDRacingilta.
Sieltä aioin sen alunperinkin saituuksissani hankkia.
Silmäilen siis vähän 22DTR'ien ahtimia.
Missäs kaikissa malleisssa niitä on ollut ? Omega, Frontera, muu mikä?
Oikean osan saat kun kysyt 2.2 DTi G Astran kulmaputkea. Voivat katsoa sua alkuun pitkään, mutta EPC:eltä moinen löytyy helposti. Suomeen tuota ei ole tuotu, mutta Saksassa moisia on. Voin katsoa jos vanhasta kuitista löydän sen oikean osanumeron. Tarvit lisäksi imusarjantiivisteen, kulmaputken/ahtimen välisen tiivisteen, kulmaputken/etuputken välisen tiivisteen ja pakosarjan/ahtimen välisen tiivisteen. Nuo osat eivät ole kalliita.Teuwo kirjoitti:'98 G-Astra (DI) (Caravan jos tarkkoja ollaan)
Eli siis 22DTR'n ahdin passaa kunhan hommaa downpipen ja pakopesän välisen kulmakappaleen, hyvä tieto. kehtaatko antaa kalikan osanumeroa, tai nimikettä.
Sepitystä harrastamaton myyjä tuskin tuntee sitä nimellä "No anna se kulmapala jolla g-astran downpipe sattuu fronteran pakopesään"
Ilmeisesti muoto on eri, mutta uskoisin että tuon -98 mallin putken saa sinne taivuteltua. Oikeanmallinen putki maksaa muistaakseni n. 30€.Teuwo kirjoitti: Mikäs ero niissä öljyn paluu/syöttölinjoissa on (jos on) ?
Jees.Teuwo kirjoitti: Onko GT18VNT muuttuvilla johdinsiivillä ?
Vectra B, Astra G, Zafira A sekä Sintra. Muistelin että www.ctm.fi Hauholla kauppasi osina täydellistä Y22DTR-konetta (=2.2 DTi).Teuwo kirjoitti: Missäs kaikissa malleisssa niitä on ollut ? Omega, Frontera, muu mikä?
__________________________
Kiitos ja kumarrus tiedoista molemmille.
Katson jotta kuin tilanne kehittyy ton tööbön suhteen ja otan sitten yhteyttä tiivisteistä.
IC kenno löytyi jo. Putket pitää metsästää ja/tai tehdä itse.
Näihin taas vaikuttaa se jotta jääkö toi 20DTL fööni tonne, jossa ilmeisesti painelähtö tojottaa erisuuntaan kuin DTH'n turbossa.
Olenko oikeassa jos oletan että 20DTH ja 22DTR(/DTH) kompressoripesän lähtö on samanlainen ja näin ollen orggis putket turbolta IClle sattuu ?
Hmmm mitenhän lienee soveltuvuudeltaan 2,2 Omegan 22DTH'n GT18V ?
Kohtuu reipas paine/alipainekello tuossa(kin) näyttäis olevan josta menee vivusto pakopesän "turbonkeskipalikanpuolelle" joten kaipa siinä on juuttuvat j.siivet tuossakin.
Katson jotta kuin tilanne kehittyy ton tööbön suhteen ja otan sitten yhteyttä tiivisteistä.
IC kenno löytyi jo. Putket pitää metsästää ja/tai tehdä itse.
Näihin taas vaikuttaa se jotta jääkö toi 20DTL fööni tonne, jossa ilmeisesti painelähtö tojottaa erisuuntaan kuin DTH'n turbossa.
Olenko oikeassa jos oletan että 20DTH ja 22DTR(/DTH) kompressoripesän lähtö on samanlainen ja näin ollen orggis putket turbolta IClle sattuu ?
Hmmm mitenhän lienee soveltuvuudeltaan 2,2 Omegan 22DTH'n GT18V ?
Kohtuu reipas paine/alipainekello tuossa(kin) näyttäis olevan josta menee vivusto pakopesän "turbonkeskipalikanpuolelle" joten kaipa siinä on juuttuvat j.siivet tuossakin.
Tuo DTH:n ahtoputki ei käy suoraan tuohon VNT-ahtimeen eikä myöskään tuohon DTL:n GT15-ahtimeen. Kysy ahtoputket sieltä CTM:ältä ( www.ctm.fi ).
__________________________
No sen teenkin seuraavaksi ellei mailiin kuulu vastausta.
Perjantaina taas kevyt 6h siirtymä niin joutaa siinä ajaessa soittelemaan viikolla kertyneet toissijaiset jutut. incl. tämä.
Edit: Cruisekin lähti pelittämään kun vaihdoin viiksen ts. ohjelmointia ei tarvittu.
Ainut havainto on että kun ajaa tasakaasulla ja kytkeen cruisen päälle joutuu plusnappia painamaan pari kertaa jotta kytkentähetken nopeus säilyy.
Tosin en tiedä onko tämä feature vai bugi.
Edit-II: bugi käyttäjässä.
Perjantaina taas kevyt 6h siirtymä niin joutaa siinä ajaessa soittelemaan viikolla kertyneet toissijaiset jutut. incl. tämä.
Edit: Cruisekin lähti pelittämään kun vaihdoin viiksen ts. ohjelmointia ei tarvittu.
Ainut havainto on että kun ajaa tasakaasulla ja kytkeen cruisen päälle joutuu plusnappia painamaan pari kertaa jotta kytkentähetken nopeus säilyy.
Tosin en tiedä onko tämä feature vai bugi.
Edit-II: bugi käyttäjässä.