2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Nonii. elikkäs sellasta kyselisin että onko porukka vaihtanu ite ton poltto aine suodattimen.
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu.
Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?
Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?
jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista.
Auto on astra dti -00
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu.
Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?
Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?
jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista.
Auto on astra dti -00
Omega 2.5 v6
Turha on odottaa vastausta jos et kerro edes moottorin iskutilavuutta. Moottorikoodikin on ihan kiva tietää jne. Mahdollisimman kattavat tiedot autosta on ihan tervetulleita kun kysytään jotain ohjetta. Silloin osaa neuvoa jos tietää mahdollisimman tarkkaan että mihin vehkeeseen niitä neuvoja on antamassa. Tiedot löytyy rekisteriotteesta.
Mutta jos ei autonsa moottorin iskutilavuutta tiedä/osaa kertoa suosittelen merkkihuollon puoleen kääntymistä.
Mutta jos ei autonsa moottorin iskutilavuutta tiedä/osaa kertoa suosittelen merkkihuollon puoleen kääntymistä.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Noh... Mielestäni kerroin moottorin isku tilavuuden jo otsikossa. eli moottori on 2 (kaksi) litrainen dti. Välijäähdytetty turbo diesel. Eli 2.0 Tuossa tarkoittaa moottorin iskutilavuutta ei ole versio numero.
Jep ja ohjekirjasta sain sellaisen käsityksen että juurikin tuo 1.7 d ilmaa itsensä. Mutta 2.0ssa polttoaine järjestelmä on korkea paineinen jolloin järjestelmä täytyy ilmata jollain koneella. (sama myös jos tankki ajetaan kuivaksi.)
Eli jos jollain kokemusta niin kuuntelen pelkkänä varpaana
Käyn hakeen ne tarkemmat numerot vaikka koneen kylestä.
Jep ja ohjekirjasta sain sellaisen käsityksen että juurikin tuo 1.7 d ilmaa itsensä. Mutta 2.0ssa polttoaine järjestelmä on korkea paineinen jolloin järjestelmä täytyy ilmata jollain koneella. (sama myös jos tankki ajetaan kuivaksi.)
Eli jos jollain kokemusta niin kuuntelen pelkkänä varpaana
Käyn hakeen ne tarkemmat numerot vaikka koneen kylestä.
Omega 2.5 v6
-
- 'Senator'
- Viestit: 312
- Liittynyt: 21 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Ei tarvitse mitään erikoistoimia, sahaamalla lähtee käymään. Kunhan malttaa sahailla sellaisia 10s sessioita. Itse kun polttoaineen suodattimen vaihtanut X20DTH-moottoriin niin ei ole tarvinnut edes sahailla, lähtenyt käyntiin laakista, ilman käyntihäiriöitä.Jep ja ohjekirjasta sain sellaisen käsityksen että juurikin tuo 1.7 d ilmaa itsensä. Mutta 2.0ssa polttoaine järjestelmä on korkea paineinen jolloin järjestelmä täytyy ilmata jollain koneella. (sama myös jos tankki ajetaan kuivaksi.)
Kun sitten vaihdat joskus polttoaineen paluuletkut, niin siinä sitten jouduin itse sahailemaan useita useita minuutteja (välillä meinasi usko loppua), mutta sitten kuitenkin palasin tänne foorumille ja etsin muiden kokemuksia asiasta, ja yksimielisiä täällä ollaan että mitään ilmauksia Opel-liikkeessä ei tarvita.
Audi A3 3.2 Quattro S-line
Opel Kadett E GSI 16V
ex. Audi S4 Avant 2.7TT 1999 K04 edition
ex. Audi S2 coupe 2.2 1991 HX40 edition
Opel Kadett E GSI 16V
ex. Audi S4 Avant 2.7TT 1999 K04 edition
ex. Audi S2 coupe 2.2 1991 HX40 edition
Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sorry, taisin imaista jotain nenään
Mutta kiitoksia vinkeistä, paluuletkut olikin vaihdettu noin 15000 kilsaa sitte että sen ei pitäis olla ihan heti eessä.
Joo (puoli) tutulla olikin menny tankki kuivaksi tollasesta 2.2 dti olisko ollu sintrassa niin kai ne oli joutunu iltapäivän sitä sahailee. Että siitä vaan tuli mielee..
Mutta kiitoksia vinkeistä, paluuletkut olikin vaihdettu noin 15000 kilsaa sitte että sen ei pitäis olla ihan heti eessä.
Joo (puoli) tutulla olikin menny tankki kuivaksi tollasesta 2.2 dti olisko ollu sintrassa niin kai ne oli joutunu iltapäivän sitä sahailee. Että siitä vaan tuli mielee..
Omega 2.5 v6
Ainakin boschin virallinen kanta on käsittääkseni että tuo VP44 (pumpun tyyppi siis mikäli nyt tuon tyypin oikein edes muistin) pitäisi aina ilmata pumpulla, koska siellä on jokin ohjainpiiri jota ilmeisesti läpivirtaava polttoaine jäähdyttää. Luulisi kyllä ettei se ota nokkiinsa jos suodattimen kotelon täyttää kootessa, koska eihän sinne silloin kovin suurta ilmakuplaa jää (vai lieneekö jälleen kuuluisia viimeisiä sanoja ).jamata kirjoitti:Ite ku vaihoin suodattimen nii täytin suosiolla sen eikä kakonu yhtään suosittelen
Eikös näissä kärähä sieltä pumpusta joku ohjain jos kuivana starttailee?
Tarvisi kyllä tuohon perheen -00 2.0DTI astraan vaihtaa tuo suodatin tässä lähiaikoina että sittenhän sen näkee.
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
on kyllä käsittämätöntä että miksi tässä vehkeessä on tällanen pumppu.
Yleensä mitä noissa isommissa koneissa oon rassannu (sisu diesel) niin noi boshin pumput on kyllä toiminu suodattimen vaihdon yhteydessä todella hyvin. (kuten myös mehun loppuessa).
Ei ole tarvinu muuta kuin lisää ainetta ja starttia, heti on lähteny.
Yleensä mitä noissa isommissa koneissa oon rassannu (sisu diesel) niin noi boshin pumput on kyllä toiminu suodattimen vaihdon yhteydessä todella hyvin. (kuten myös mehun loppuessa).
Ei ole tarvinu muuta kuin lisää ainetta ja starttia, heti on lähteny.
Omega 2.5 v6
itse käytin astran ekan kerran metro autossa poltoaine suodattimen vahdossa ei ne sitä millään sielläkään ilmannut muutaku sahas käyntiin ei edes täyttänyt sudatinta ja hyvin lähti käyntiin
---Ketola Drift Team---
Viestissä esitetyt mielipiteet eivät edusta OCF:n virallista kantaa ellei näin erikseen mainita.
Viestissä esitetyt mielipiteet eivät edusta OCF:n virallista kantaa ellei näin erikseen mainita.
Mulla oli 2.0 dth B-vectra, ja polttoaineen suodattimia on tullut vaihdettua muutamia.
Vaihtometodi oli, että suodatinpoteron kansi auki, entinen pois ja uusi tilalle sekä dieseliä potero täyteen. Ilman "sahaamista" joka kerta käyntiin. Jokunen ilmakupla meni suuttimille asti, kun joskus kone kävi hetken aikaa rynkyttämällä.
Ei sen isompia ongelmia pitäisi olla tuossa suodattimen vaihdossa.
Vaihtometodi oli, että suodatinpoteron kansi auki, entinen pois ja uusi tilalle sekä dieseliä potero täyteen. Ilman "sahaamista" joka kerta käyntiin. Jokunen ilmakupla meni suuttimille asti, kun joskus kone kävi hetken aikaa rynkyttämällä.
Ei sen isompia ongelmia pitäisi olla tuossa suodattimen vaihdossa.
-Must be Opel Insignia-
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki